Vad kan jag göra?
Har ni gemensam vårdnad? Jag tycker inte att du ska släppa iväg barnet till honom så lång tid när du har såna misstankar, bättre att vänta tills alla känner sig trygga i situationen.
Har ni gemensam vårdnad? Jag tycker inte att du ska släppa iväg barnet till honom så lång tid när du har såna misstankar, bättre att vänta tills alla känner sig trygga i situationen.
Okej ja då blir det ju lite svårare. Är soc inblandad?
Jag tror att det enda ni kan göra är att försöka komma överens.
Du gör en lista på önskemål/krav
Tex att ni ska höras OFTA under hela veckan, att ni kanske kan träffas allihopa mitt i veckan bara för att kolla läget etc, vad du än kan önska, sköter han sig så lär han ju gå med på det eftersom att han med all sannolikhet vill ha din tillit och han borde ju förstå att du oroar dig med tanke på hur situationen är och har varit .Förklara bara hur du känner med öppen kommunikation så att det inte blir onödigt bråk eller så. Jag hade varit lite extrem och skrivit ett litet kontrakt men så är jag otroligt överbeskyddande av min dotter också.
Är inte den bästa att ge råd kanske när jag inte riktigt varit i samma situation men ah, sådär skulle jag göra iaf. Fungerar det inte så kanske du får överväga att gå längre, kräva ensamvårdnad så att du kan känna dig mer trygg men väldigt tråkigt för alla parter om det måste bli så eftersom att han ändå verkar sköta sig bra. Det behöver ju inte alls vara så att han fallit tillbaka.
En jag känner har inte gemensam vårdnad men mamman då till deras barn kräver alltid att pappan inte får dricka för hon hittar på att han är alkoholist, av allt jag vet är det bara lögn men hon ställer det kravet och då tycker jag att man får försöka leva efter det. Men oavsett, ni har barn ihop och båda parter har ju rätt att ställa krav sedan får man komma överens om vad som passar båda.
Ok....Hm. Har han fortfarande kvar körkort och bil? Vad säger han om du helt enkelt bara säger att du efter allt inte är beredd att lämna barnet så länge just nu?
Ja, i det här fallet är det ju så att man kanske måste vara hård och säga ifrån, det handlar ju om er dotters liv om han kör full med henne, råkar köra på henne eller om han blir redlöst berusad etc Det är kanske lätt för mig att säga men om inte han hade accepterat ett nej så hade jag ordnat med ensam vårdad. Som det låter har du ju all rätt på din sida och eftersom att du ändå tycks medgörlig så skulle inte ensam vårdnad betyda att han aldrig får träffa henne igen. Men förstår att du är förvirrad, det är egentligen omöjligt att finna ett svar på hur man bör göra när du inte kan lita på honom och att han dessutom kör bil när polisen ska ha tagit hans körkort.