Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Vad kan jag göra?

Pappan till min dotter har problem med alkoholen. Vi separerade för ett år sen efter att det spårade ur med rattfyllor, och drickande på jobbet osv.
    Han har gått i behandling i ett år och lyckats hålla sig borta från alkoholen ganska bra, tror jag. Nu när behandlingen är slut och nu verkar han tycka att han är frisk, fick reda på att det hade festats både på midsommardagen och midsommarafton, inte bara en öl till maten.

Han har flickan som är 4 år en dag i veckan samt varannan helg, nästa vecka ska han ha henne hela veckan, det är första gången han har henne så länge sen separationen och det känns inte jättebra nu när jag har fått reda på att han har så avslappnad syn på drickandet igen.

Vad kan jag göra? Vad kan jag kräva? Eller är det inte min sak så länge han dricker när han inte har dottern? Problemet är ju bara att jag inte får veta om han är full när hon är där.

Kan tillägga också att han har missat att betala underhåll för första gången den här månaden och det får mig att bli misstänksam att det börjar spåra ur.

• Svar på tråden Vad kan jag göra?
  • Anonym (Mamma)

Tack för ditt svar.
    Ja, vi har gemensam vårdnad.

• Anonym (Mamma)

Ja, tidigare så har jag haft lite kontakt med dom.

• Anonym (Mamma)

Vi blev kallade till soc när han åkte dit för rattfylla, eftersom vi har barn, men då var vi fortfarande tillsammans. Sen gjorde jag en orosanmälan tidigt i våras eftersom flickan berättade att hon åkte lös i hans bil + att samarbetet fungerade så dåligt, jag visste inte om han fortfarande drack, jag ville ha svar på blodprov osv.

Efter det blev det bättre med samarbetet, men något blodprov fick jag aldrig se.

• Anonym (Mamma)

Vet inte riktigt hur det är med det där körkortet. han har helt plötsligt upptäckt att det är väldigt bra att åka tåg och cykla, när jag frågade honom rent ut om han hade blivit av med körkortet, så svarade han "jag har inte hört något". Men när jag pratade med en gemensam vän till oss så hade hon också fått känskan av att han inte hade körkort för hon hade inte sett honom köra på väldigt länge. Han har dock kört hit flickan i bil men då kanske han chansar för att jag ska se att han kommer i bil. Jag vet inte, han har ljugit om så mycket så jag kan inte lita på något.

Problemet är att jag trodde att det funkade bra i våras så då var jag beredd och låta honom ha flickan en vecka på sommaren. Nu känns det väldigt taskigt att ångra sig men jag kanske kan göra någon slags kompromiss, jag vet inte.

• Anonym (Mamma)

Tack för era svar.

Ska kanske ringa famrätten imorgon, de gånger jag har pratat med dom innan så har dom varit så himla flata bara, inte kunnat ge något råd alls, utan säger bara att dom förstår min oro.

När jag har haft kontakt med soc så har jag fått uppfattningen att man måste göra en anmälan för att dom ska ta tag i problemet.

Svar på tråden Vad kan jag göra?