Inlägg från: Loriyana |Visa alla inlägg
  • Loriyana

Doppresent Kavat lära gå skor

Skor är inte alls en bra ide. Fötter är känsliga och det är mycket viktigt, särskilt när barnet är litet, att passformen stämmer. Man kan inte köpa vilka slags skor som helst, de måste passa både på längden OCH på bredden. Min dotter har mycket smala fötter och det finns inte en chans att ett par Kavat-skor skulle passa henne! Visst det är mycket möjligt att skorna du funderar på (de ÄR faktiskt väldigt snygga kavat-skorna) skulle passa barnet perfekt, men jag tycker inte att du bör riskera det lilla barnets fötter genom att köpa skor utan en ordentlig provning.

• Loriyana
    withhope skrev 2011-07-04 22:30:28 följande:
    Som ni skrev så är fötter känsliga, där av fotriktiga skor med snörning. Typ 20/21 verkar en bra ide, tackar ;), inväntar fotstorleken imorgon. Tanken är väl mer att han ska kunna ha dom till typ hösten, även om han inte går. Det är lite långt tills han blir ett tycker jag.
    Det är inte bara längden som måste vara rätt, man måste ta hänsyn till bredden av foten. Det är inte alla fötter som passar i kavat-skor eftersom de är mycket breda. Min dotter tex har aldrig kunnat ha dem.
  • Loriyana

Bok är bättre än skor. Superbra!

Svar på tråden Doppresent Kavat lära gå skor