Doppresent Kavat lära gå skor
Hejsan. Jag är bjuden till min svåger och svägerskas barns dop. Jag har redan fixat en doppresent från vår familj; barnbok med deras barn som huvudhjälte (personaliserad) som kostade 160 kr. Tanken var att köpa en lien extra present ( typ från Unicef ). Nu har de frågat om jag vill vara fadder till deras finaste :)!! Överlycklig, en riktig ära! Så självklart ska jag köpa en lite större present.. Men vad? Inga obligationer, pengar och smycken, silversaker går bort! Funderade på ett par Kavat lära gå skor ( nya självklart) som blir så härligt slitna. Hade ni uppskattat det? Tänkte att de kunde vara som minne när barnet blev större. Tycker själv det är jättefint med äldre, slitna gå skor på display, hängandes på en krok. Annars andra förslag som inte är rena pengar, smycken el silver/tenn saker??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-04 22:03
Inga obligationer, pengar och smycken, silversaker går bort= vill inte ge obligationer, pengar och smycken, silversaker
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-18 12:13
Nu har jag inhandlat gåvan. Det blev inga lära gå skor utan en Orginalutgåva av Astrid Lindgrens Pippi i Söderhavet (1948) i fint skick.
Hade ni blivit glada för en sådan gåva på ert dop?? Motivera gärna ditt svar :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-04 10:17
Det blev en hit! Mamman grät och fadern var rörd ;)
(Gudbarnet fick en bok som han kan läsa nu och en snutte ;) )