Jag/vi bodde på Leda beach hösten 09. Då var det Fritidsresor som hade hotellet och föreståndaren för hotellet hette Annelie. Hon hade arbetat på ett annat Fr. hotell innan. Vet ju inte om hon är kvar längre.
Hotellet i sig är helt ok, litet och gemytligt. Vi bodde i en bungalow som inte är så märkvärdig, ingen lyx. De ligger fint utplacerade i trädgården med både citrusträd, olivträd och granatäpplen. De har även rum i huslängor ner mot stranden. Det stora plusset är läget! Hotellet ligger helt underbart inbyggt bland ruinerna till gamla Side. Vi hade halvpension och varje morgon och middag hade vi underbar utsikt över amfiteatern, ruiner och bilvägen med folk som vandrade nedanför. Maten var bra, de hade även en Alla Carte meny med gäster från gatan.
Poolen var liten och jag tror barnen badade i den en gång. Däremot var det en jättefin strand. Hotellet hade en "egen" liten strand som låg bredvid den stora (opersonliga för mig), avskild med en liten klippa som gick ut i vattnet. Nu vet jag inte hur där ser ut för de byggde en ny strandpromenad under vintern efter att vi varit där. Killen som jobbade på stranden såg till att alla hade det bra och att det såg fint ut hela tiden. Hotellet har också en beachresturang där det gick att "äta på krita". Då slapp man ha med så mycket pengar ner till stranden.
Precis där man går ut från hotellområdet ner till stranden ligger en liten Minimarket som säljer allt från vatten till godis och flytleksaker. Bredvid affären ligger Turkiska Ullared där det blev många besök. På andra sidan av hotellet vid entre´n utmed huvudvägen, ligger Turkiska Ullared 3. Så man behöver inte gå så långt för att shoppa. Går man höger på strandpromenaden en bit till ett hotell som heter Tropic så ligger Maria´s Butik där någonstans. En svensk tjej som ska ha färdigprutade priser. Kan vara skönt om man inte orkar gå in i långa prutdiskussioner. In till Side centrum var det gångavstånd, 5 min. promenad så är man där. Vi tog alltid en liten promenad dit innan middagen. Vi tog även en promenad upp till den stora moské´n. En dag i veckan har de stor marknad där. Nu minns jag inte vilken dag det är men det går ju att ta reda på om det är aktuellt.
Gå gärna in på Bergqvist-Side som jag länkade till högre upp i tråden. Den tycker jag är bra. Det går att trycka ut kartor och gå in i forumet och läsa och få tips.
Jag skulle gärna åka tillbaka till Leda beach hotell. Tycker att läget är super och att det är ett litet och lugnt hotell. Men det finns ju så många andra ställen man också vill åka till också. får se hur det blir till hösten.