Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Fler som blir övergivna av vänner utan anledning?!

Ja det där är konstigt. En gammal vän till mej hittade mej på stayfriends. Hon tog kontakt och vi träffades, märkte att vi bodde med 50 meters mellanrum!!   Adda varann på facebook. När hon va inne på facebook, började jag prata med henne på chatten, hon svarade o vi hade en konvresation.

Oftast tog jag kontakt genom facebook och sms. Föreslog att vi kunde åka o handla tillsammans (vi bodde ju så nära) Vi va ute o gick tillsammans. Hon sa flera gånger att det va så kul att vi hade träffats på nytt.

Jag kände ju mer tiden gick att det var bara jag som hörde av mej, så jag slutade höra av mej. Då slutade hon oxå höra av sig....

Jag minns att hon sa vid några tillfällen att det va flera som hade slutat höra av sig till henne o hon undrade varför....   Jag tycker det är konstigt att hon reagera på att hennes kompisar sluta höra av sig, o sen sluta hon höra av sig själv...

Aja ingen större katastrof, men tråkigt endå. Jag har faktiskt bara en enda vän sen 30 år tillbaka, och vi umgås än.         

• Anonym (?)
    Anonym (Vänner) skrev 2011-07-07 13:01:15 följande:
    Till   Anonym (?)
    Varför sa du inte till din väninna att hon också måste höra av sig ibland och den som tar initiativet till ett umgänge? Det verkar på det du skrev att hon va den som "väntade" och inte verkade fatta att hon också måste göra något. Här tycker jag lite synd om henne.

Nje sånt vill jag inte säga, det måste ju komma naturligt från henne. Hon ska ju själv känna för att umgås med mej. Jag kände under tiden att hon inte hörde av sig, då hörde jag av mej. men som sagt så tröttnar man tillslut, och jag vill inte krusa.

Jag tycker det är tråkigt, men jag har ju min sambo , mina barn, en riktigt nära vän, och några arbetskamrater, så jag klarar mej ju, men jag tycker det är tråkigt.

Vi skriv något på facebook för ett tag sen, jag fick veta att hon tagit bor sin livmoder pga cancer risk.....jag sa att jag fått diabetes, vi blev ju givetvis chockade båda två. Jag va utomlands när vi skrev , och hon sa att jag kunde höra av mej när jag kom hem.

Det var för 2 månader sen, och jag har inte hört av mej......   
Svar på tråden Fler som blir övergivna av vänner utan anledning?!