• Jille

Tjäna pengar

Hej jag och min familj håller på sparar till resa, vi vill spara ihop 60 000 vi har kommit en bit på vägen 16 000. Och vi vill ha sparat färdigt i december.
    Vi har väll inte så fet inkomst igentligen, jag studerar heltid medans min fru är mamma ledig.
    Vi säljer en del på tradera för att få lite extra pengar men jag behöver mer tips på hur man kan få in lite extra klirr i kassan :)

Vi kommer att flytta snart till ny stad och i o med det så är det lite svårt att skaffa extrajobb.
    Alla ideer ni har mottages varmt ! :)

• Svar på tråden Tjäna pengar
  • lillen01

köp billigt sälj dyrt?

• Jille

har du några bra tips på vad man kan köpa och sälja?

• lillen01

du kan alltid kolla vad du har hemma också å sälja på tradera eller blocket.

rensa garderoben

sen kan du gå på loppis hitta billigt å sälja dyrt vad folk eftersträvar

• hummelgard

Jag köpte faktist presentkort på tradera och blocket för minst 20% rabatt. Sen sålde jag dem utanför affären för 10% rabatt. Det var lite pinsamt men efter 1år hade jag så jag kunde köpa en videokamera. 

• hummelgard

Är du inne på att göra survey hittar du även en lista på några jag kan rekomendera på min hemsida.
    (se profil). 

• Jille

vad är survey för något??

Vårt första mål är att ha 60 000 på sparande konto till december, nu i dagsläget har vi kommit upp i ca 18 000 och vi börja i början av sommaren, dock har vi haft hyresfritt över sommaren vilket har gett sparandet en bra schuss.

Jag har tjänat in ca 400-500 kr på fonder under en månads tid nu, sen några tusen på tradera

Nu har vi kommit över playstation prylar via blocket till ett så pass bra pris så vi beräknar att 2-3 dubbla pengarna från inköpspris :)

• Jille

har ni några tips på vad man kan jobba med vid sidan av studierna i sådan nivå att det forfarande går att studera heltid och delta i dom flesta föreläsningar?

Helg och kväll borde då passa bäst.