• Jille

Tjäna pengar

Hej jag och min familj håller på sparar till resa, vi vill spara ihop 60 000 vi har kommit en bit på vägen 16 000. Och vi vill ha sparat färdigt i december.
    Vi har väll inte så fet inkomst igentligen, jag studerar heltid medans min fru är mamma ledig.
    Vi säljer en del på tradera för att få lite extra pengar men jag behöver mer tips på hur man kan få in lite extra klirr i kassan :)

Vi kommer att flytta snart till ny stad och i o med det så är det lite svårt att skaffa extrajobb.
    Alla ideer ni har mottages varmt ! :)

• Svar på tråden Tjäna pengar
  • Anette91

Det ni inte vill ha mer och känner att de inte platsar varken på tradera eller blocket kan ni sälja på loppis, det kanske inte går lika bra men alla bäckar små är ju ett + ;) jag fick ihop 1400kr nästan på 2 helger dock kostar bordet 300 för dem helgerna men det är värt det ändå ;)
    Jag sålde en del målarfärger o sådär för jag vill byta hobby och ni kanske kan dra ner på mycket just för att kunna resa ? Under hösten kanske ni, nu när det står att ni ska flytta oxå så kanske ni kan åka buss dem månaderna istället för att ha en bil, ni kan ju ställa av den så ni ändå äger den... då får ni ju några hundra extra kanske (:
    Gå ur svenska kyrkan så sparar ni nästan 500kr tror jag/år? ;)
    Lev på existensminimum på 3720kr/mån /pers :) så sparar ni säkert en hel del..
    Läs på i tråden köpstopp 2011 ;) Kan vara värt att ha lite köpstopp så att ni klarar spara ihop hela vägen ;) Lycka till :)

• Jille
    Anette91 skrev 2011-07-14 11:19:01 följande:
    Det ni inte vill ha mer och känner att de inte platsar varken på tradera eller blocket kan ni sälja på loppis, det kanske inte går lika bra men alla bäckar små är ju ett + ;) jag fick ihop 1400kr nästan på 2 helger dock kostar bordet 300 för dem helgerna men det är värt det ändå ;)
    Jag sålde en del målarfärger o sådär för jag vill byta hobby och ni kanske kan dra ner på mycket just för att kunna resa ? Under hösten kanske ni, nu när det står att ni ska flytta oxå så kanske ni kan åka buss dem månaderna istället för att ha en bil, ni kan ju ställa av den så ni ändå äger den... då får ni ju några hundra extra kanske (:
    Gå ur svenska kyrkan så sparar ni nästan 500kr tror jag/år? ;)
    Lev på existensminimum på 3720kr/mån /pers :) så sparar ni säkert en hel del..
    Läs på i tråden köpstopp 2011 ;) Kan vara värt att ha lite köpstopp så att ni klarar spara ihop hela vägen ;) Lycka till :)
    Jo det är smart, tills nu har vi skänkt det som inte gått sälja. Jag har faktiskt också ett tips, gå med i en köp och sälj grupp på facebook för just din stad. Det har jag gjort och jag har fått sålt en del saker, fördelen är att man slipper auktionsavgiften helt :) nackdelen är att man inte når ut till lika många.
  • hummelgard

Att köpa och sälja saker är kul. Här kommer resten av de saker jag tjänar pengar på.

Handlar du ofta på nätet?
    Har du bekanta som ofta handlar på nätet? 
    Köper du mycket på tradera?
    Spelar du mycket på SvenskaSpel?
    Vet du hur man spelar på odds på nätet?
    Är du duktig på att skriva slogan/limerickar?
    Har du bra sommarbilder?
    Kan du tänka dig prova produkter och skriva om dem sen?
    Har du en blogg med minst tre inlägg?
    Har du ett specialintresse som du är beredd att skriva om ex foto/hockey m.m? 

Jag har ja på alla dessa och tjänar olika mycket - från nån krona till som mest tusenlappar. Nån som passar in på dig?         

• pluppfamiljen

Telefonvärdinna kul jobb. Inte för att jag gör det själv Skrattande

Blivande 6 barns mamma
  • Jille

Handlar du ofta på nätet? både jag och nej, jag försöker hålla min konsumption minimal just nu för att få ut mer av mina pengar, hellre en dag extra på malaysia än nån onödig pryl, sen hatar jag att ha saker i mitt hem som tar plats utan att ha någon funktion.
    Har du bekanta som ofta handlar på nätet? vet ej tror inte det
    Köper du mycket på tradera? säljer mest men visst ibland köper jag någon pryl
    Spelar du mycket på SvenskaSpel? nej inte direkt, min fru spelar mer :). Personlingen invensterar jag hellre pengarna och spar dom direkt istället för spela bort dom men visst nån gång har man köpt någon lott eller spelat lite online
    Vet du hur man spelar på odds på nätet? min fru är nog mer insatt
    Är du duktig på att skriva slogan/limerickar? jag har faktiskt inte provat så jag vet inte, antar att det fodrar lite träning :)
    Har du bra sommarbilder? yes ! har både bra kamera och vi älskar att resa :)
    Kan du tänka dig prova produkter och skriva om dem sen? Ja det kan ja tänka mig
    Har du en blogg med minst tre inlägg? Nej
    Har du ett specialintresse som du är beredd att skriva om ex foto/hockey m.m? Jag gillar livsfilosofi, resa och uppleva saker. Finns en liten äventyrare i mig :). Sen visst har jag ett intresse av bilar och motorcycklar men det ligger på is då det är för dyrt att hålla på med :)

snälla du får grymt gärna ge mig ideer om hur man kan få in pengar på dessa intressen och gärna förklara hur du tjänar pengar :)

• hummelgard

Av de svar du skriver så kan jag iallafall kanske spara nån krona åt er.
    1. Din fru spelar på svenska spel. Skaffa konto på tradedoubler - Du får då en länk som hon går via varje gång hon spelar där. Du får då 2,5% på hennes omsättning (alltså om hon spelar på nätet)
    Kan låta lite men är man ex ansvarig för ett spelbolag på jobbet ohc lägger in en del varje vecka så får jag tillbaka ca 1200 per år. Handlar du inte så mycket på tradera så ger det inte så mycket. Du får tillbaka 1,50kr per säljande bud så man ska ju handla en del för att det ska bli lite pengar.

2. Bra sommarbilder. Finns en hel del sajter under sommaren som erbjuder tälvingar på bästa sommarbild. De jag sett senaste veckan är forex, svenskaspel, och.......hrm och en till som jag skickade in häromdagen. Bara söka på google. Du hittar lätt fem-tio tävlingar.

3. Blogg. Okej du skriver att du inte har nån men du kan ju alltid skaffa en gratisblogg nånstans. Skriv lite kort vad du gör på dagarna tre-fem dagar. Bara för att det ska lite ut. Sen genom att skriva en viss text så kan du få en trisslott (chansen finns på vinst iallafall)  Du kan även få 200på bwin. Men då behöver du kontakta mig via mail så fixar jag det. Se min profil.

4. Spela på odds. Utnyttja bonusar som finns på nätet. Genom att gå med i 10 sidor får du ihop 5000.      

5. Prova produkter . Anmäl dig till smartson, m.m INte många kronor men några spar du iallafall.

Som du ser så är det väldigt olika mycket men jag tar alla kronor jag kan få.  Ja det var nog det utifrån vad du skrev. Själv tjänar jag mest på odds och tävlingar . Se gärna min blogg så kan du få fler ideer.       www.x.hummelgard.net

• hummelgard

Måste bara fråga en sak - har du nappat på nån av ideérna som alla har gett dig ? Jag men framförallt andra här har ju kommit med förslag och skulle vara kul att höra hur du tänkt.

• Ponycorn

ge blod? eller varför inte gå med i någon provgrupp så sjukan ;) sockerpiller...eller inte? 

• hummelgard

Säg upp tidningen och om frugan MÅSTE ha tidning - kör på provprenumerationer. Svd, lokaltidning och DN kan man växla mellan. Lovar att du har tidning minst halva året iallafall då för mindre än halva priset.

Svar på tråden Tjäna pengar