• Jille

Tjäna pengar

Hej jag och min familj håller på sparar till resa, vi vill spara ihop 60 000 vi har kommit en bit på vägen 16 000. Och vi vill ha sparat färdigt i december.
    Vi har väll inte så fet inkomst igentligen, jag studerar heltid medans min fru är mamma ledig.
    Vi säljer en del på tradera för att få lite extra pengar men jag behöver mer tips på hur man kan få in lite extra klirr i kassan :)

Vi kommer att flytta snart till ny stad och i o med det så är det lite svårt att skaffa extrajobb.
    Alla ideer ni har mottages varmt ! :)

• Svar på tråden Tjäna pengar
  • Anette91

Det ni inte vill ha mer och känner att de inte platsar varken på tradera eller blocket kan ni sälja på loppis, det kanske inte går lika bra men alla bäckar små är ju ett + ;) jag fick ihop 1400kr nästan på 2 helger dock kostar bordet 300 för dem helgerna men det är värt det ändå ;)
    Jag sålde en del målarfärger o sådär för jag vill byta hobby och ni kanske kan dra ner på mycket just för att kunna resa ? Under hösten kanske ni, nu när det står att ni ska flytta oxå så kanske ni kan åka buss dem månaderna istället för att ha en bil, ni kan ju ställa av den så ni ändå äger den... då får ni ju några hundra extra kanske (:
    Gå ur svenska kyrkan så sparar ni nästan 500kr tror jag/år? ;)
    Lev på existensminimum på 3720kr/mån /pers :) så sparar ni säkert en hel del..
    Läs på i tråden köpstopp 2011 ;) Kan vara värt att ha lite köpstopp så att ni klarar spara ihop hela vägen ;) Lycka till :)

• Jille
    Anette91 skrev 2011-07-14 11:19:01 följande:
    Det ni inte vill ha mer och känner att de inte platsar varken på tradera eller blocket kan ni sälja på loppis, det kanske inte går lika bra men alla bäckar små är ju ett + ;) jag fick ihop 1400kr nästan på 2 helger dock kostar bordet 300 för dem helgerna men det är värt det ändå ;)