hummelgard skrev 2011-07-15 23:24:45 följande:
Alla åsiktsidor har jag skrivit recensioner om. Läser du recensionerna ser du vad jag tycker om de.
Visst vill man ha pengar men presentkort på ICA eller IKEA är ju samma sak för då kan man ju köpa saker. Köper du mat för presentkort kan du ju lägga samma summa i en sparbössa.
Har fått kort från ipsos och dinåsikt hittils.
Just shoppanel har jaginte testat men ipsos, dinåsikt, mysurvey och åsiktstorget. Inte många miljoner men lite per månad. Sen kan man ju vara med i fler.
Om du får massa spam efter tävlingar så lägg in domännamnet som skräpost bara. Men man ska hålla sig borta från "vinn 20.000" tävlingar där man ska uppge en massa info så de kan skicka reklam.
Sen finns det många trådar inom Ekonomi här på forumet om att SPARA pengar. Men jag gillar mer att TJÄNA pengar även om det är småpengar lite här och var.
Hoppas bloggen gav lite iallafall. Det är lixom meningen till inspiration. Har du tips på nått du tycker jag ska skriva om där så säg gärna till.
Ja spara pengar är ju inte så intressant då det är ganska enkelt, köp inte onödig skit och köpa bra saker du måste ha till billigast pris.
Tjäna pengar är ju mycket roligare, visst enklast är ju att skaffa ett industrijobb och jobba häcken av sig men jag tycker inte det är speciellt meningsfullt. Jag har gjort det under flera år förut och nu vill jag hitta något som jag tycker är roligt.
Jag är väldigt intresserad av att så småningom kunna försörja mig själv, alltså ej vara anställd utan invenstera pengar smart så jag får ut mer.
Jag ska kolla det om smartson nu, teknik är ett stort intresse för mig :)