• Jille

Tjäna pengar

Hej jag och min familj håller på sparar till resa, vi vill spara ihop 60 000 vi har kommit en bit på vägen 16 000. Och vi vill ha sparat färdigt i december.
    Vi har väll inte så fet inkomst igentligen, jag studerar heltid medans min fru är mamma ledig.
    Vi säljer en del på tradera för att få lite extra pengar men jag behöver mer tips på hur man kan få in lite extra klirr i kassan :)

Vi kommer att flytta snart till ny stad och i o med det så är det lite svårt att skaffa extrajobb.
    Alla ideer ni har mottages varmt ! :)

• Svar på tråden Tjäna pengar
  • Jille
    hummelgard skrev 2011-07-15 20:18:37 följande:
    Säg upp tidningen och om frugan MÅSTE ha tidning - kör på provprenumerationer. Svd, lokaltidning och DN kan man växla mellan. Lovar att du har tidning minst halva året iallafall då för mindre än halva priset.
    vi har inga tidningar med tack för tipset :D
  • Jille
    hummelgard skrev 2011-07-15 19:00:56 följande:
    Måste bara fråga en sak - har du nappat på nån av ideérna som alla har gett dig ? Jag men framförallt andra här har ju kommit med förslag och skulle vara kul att höra hur du tänkt.
    hm ne jag har kollat lite förut på sådana där sidor man kan tjänar pengar på om man skriver men det verkar vara sjukt mycket jobb sen får man ut 1 kr i slutändan, jag litar inte riktigt på sådanna sidor.

Tävlingar kan man ju prova, jag har deltagit förut men då fick jag massa spammejl så kanske vore ide att skaffa en extra mail.

Jag har lite släkt som hälsar på i staden för tilllfället så har fullt upp sen hade jag ca 20 auktioner ute på tradrera som har slutat och håller på slutar. För mig just nu så är tradera riktigt bra inkomskälla
  • Jille
    hummelgard skrev 2011-07-15 14:23:39 följande:
    Av de svar du skriver så kan jag iallafall kanske spara nån krona åt er.
    1. Din fru spelar på svenska spel. Skaffa konto på tradedoubler - Du får då en länk som hon går via varje gång hon spelar där. Du får då 2,5% på hennes omsättning (alltså om hon spelar på nätet)
    Kan låta lite men är man ex ansvarig för ett spelbolag på jobbet ohc lägger in en del varje vecka så får jag tillbaka ca 1200 per år. Handlar du inte så mycket på tradera så ger det inte så mycket. Du får tillbaka 1,50kr per säljande bud så man ska ju handla en del för att det ska bli lite pengar.

2. Bra sommarbilder. Finns en hel del sajter under sommaren som erbjuder tälvingar på bästa sommarbild. De jag sett senaste veckan är forex, svenskaspel, och.......hrm och en till som jag skickade in häromdagen. Bara söka på google. Du hittar lätt fem-tio tävlingar.

3. Blogg. Okej du skriver att du inte har nån men du kan ju alltid skaffa en gratisblogg nånstans. Skriv lite kort vad du gör på dagarna tre-fem dagar. Bara för att det ska lite ut. Sen genom att skriva en viss text så kan du få en trisslott (chansen finns på vinst iallafall)  Du kan även få 200på bwin. Men då behöver du kontakta mig via mail så fixar jag det. Se min profil.

4. Spela på odds. Utnyttja bonusar som finns på nätet. Genom att gå med i 10 sidor får du ihop 5000.      

5. Prova produkter . Anmäl dig till smartson, m.m INte många kronor men några spar du iallafall.

Som du ser så är det väldigt olika mycket men jag tar alla kronor jag kan få.  Ja det var nog det utifrån vad du skrev. Själv tjänar jag mest på odds och tävlingar . Se gärna min blogg så kan du få fler ideer.       www.x.hummelgard.net
    nu har jag reggat mig till deltagning i netonnet via din blogg :)
  • Jille
    hummelgard skrev 2011-07-15 19:00:56 följande:
    Måste bara fråga en sak - har du nappat på nån av ideérna som alla har gett dig ? Jag men framförallt andra här har ju kommit med förslag och skulle vara kul att höra hur du tänkt.
    har du fått pengar från Shoppanel ? Har du jobbat där så att du fått ut pengar?
    vore intressant och hitta åsikts-sidor där man får riktiga summor pengar.
  • hummelgard

Alla åsiktsidor har jag skrivit recensioner om. Läser du recensionerna ser du vad jag tycker om de.
     Visst vill man ha pengar men presentkort på ICA eller IKEA är ju samma sak för då kan man ju köpa saker. Köper du mat för presentkort kan du ju lägga samma summa i en sparbössa.
    Har fått kort från ipsos och dinåsikt hittils.

Just shoppanel har jaginte testat men ipsos, dinåsikt, mysurvey och åsiktstorget.  Inte många miljoner men lite per månad. Sen kan man ju vara med i fler.      

Om du får massa spam efter tävlingar så lägg in domännamnet som skräpost bara. Men man ska hålla sig borta från "vinn 20.000" tävlingar där man ska uppge en massa info så de kan skicka reklam. 

Sen finns det många trådar inom Ekonomi här på forumet om att SPARA pengar. Men jag gillar mer att TJÄNA pengar även om det är småpengar lite här och var.  

Hoppas bloggen gav lite iallafall. Det är lixom meningen till inspiration. Har du tips på nått du tycker jag ska skriva om där så säg gärna till.         

• hummelgard

Om du reggade dig till netonnet så gillar du säkert teknik. Kolla in mitt senaste blogginägg under produktprovare. Där har du chansen att testa en telefon från smartson. Eller gå till smartson direkt.

• Jille
    hummelgard skrev 2011-07-15 23:24:45 följande:

Alla åsiktsidor har jag skrivit recensioner om. Läser du recensionerna ser du vad jag tycker om de.
     Visst vill man ha pengar men presentkort på ICA eller IKEA är ju samma sak för då kan man ju köpa saker. Köper du mat för presentkort kan du ju lägga samma summa i en sparbössa.
    Har fått kort från ipsos och dinåsikt hittils.

Just shoppanel har jaginte testat men ipsos, dinåsikt, mysurvey och åsiktstorget.  Inte många miljoner men lite per månad. Sen kan man ju vara med i fler.      

Om du får massa spam efter tävlingar så lägg in domännamnet som skräpost bara. Men man ska hålla sig borta från "vinn 20.000" tävlingar där man ska uppge en massa info så de kan skicka reklam. 

Sen finns det många trådar inom Ekonomi här på forumet om att SPARA pengar. Men jag gillar mer att TJÄNA pengar även om det är småpengar lite här och var.  

Hoppas bloggen gav lite iallafall. Det är lixom meningen till inspiration. Har du tips på nått du tycker jag ska skriva om där så säg gärna till.         

Ja spara pengar är ju inte så intressant då det är ganska enkelt, köp inte onödig skit och köpa bra saker du måste ha till billigast pris.

Tjäna pengar är ju mycket roligare, visst enklast är ju att skaffa ett industrijobb och jobba häcken av sig men jag tycker inte det är speciellt meningsfullt. Jag har gjort det under flera år förut och nu vill jag hitta något som jag tycker är roligt.

Jag är väldigt intresserad av att så småningom kunna försörja mig själv, alltså ej vara anställd utan invenstera pengar smart så jag får ut mer.

Jag ska kolla det om smartson nu, teknik är ett stort intresse för mig :)
  • hummelgard

Menar du att du vill investera ex aktier eller vill du ha eget företag. Jag har eget företag bredvid min anställning. Visst- omsättningen är inte enorm men det är ju ett första steg att ta. Jobbar med video och foto och sånt. Sen har jag mina så extrajobb som du sett. Jag tycker du ska starta eget som ett första steg.

• Jille

Med invenstera syftar jag på att använda pengarna till att tjäna mer.
    Tex fonder (jag har ej kommit så långt som aktier än), sen även om man hittar billiga spelpaket på blocket som man kan sälja för mer på tradera.
    Helt enkelt är det bra att ha en rejäl summa så man kan ta möjligheterna när dom dyker upp.
    Har kollat en del på importera från grossist i kina men har inte hittat något som varit prisvärt än.

Skapa eget företag vore inte fel, det får bli allt eftersom ekonomin växer och när man vet lite vad man ska göra med företaget. Är det dyrt och registrera företag? Jag antar att äga ett företag i sig öppnar en hel del portar.

Skaffar man mycket kunskap kan man ju erbjuda tjänster som är eftertraktad, då kan man nog hova in en hel del pengar samtidigt som man jobbar för sig själv

• Jille

senaste kapet så köpte jag tvspel för 400 och hitills har jag sålt dom för ca 1000 kr, då har jag några spel kvar, sen får man ta minus en hundring eller 2 för annonsavgifter.

Summasumarium så rör det sig kanske inte om gigantiska pengar men ja är ändå nöjd med att fördubbla pengarna på en månad om man jämför med en fond,
    säg att man invensterar 1000 kr i en fond så kanske man får ut en hundring me lite flyt på en månad. Fast och andra sidan så kräver det ju mycket mer jobb och tid att sälja spel.

Men det är kul :)

Svar på tråden Tjäna pengar