Inlägg från: Anonym (Kan man?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kan man?)

Kan man överge sitt barn?

Kort bild av min sitation.. Jag är ensam med 3 barn, 2 på halvtid och 1 på heltid. Minstas pappa mår dåligt och det har varit ett helvete länge nu. Umgänget funkar inte. Jag är slutkörd, har inget mer att ge. Ansökte om kontakthem .. Men pappan godkände det inte , så det gick inte att göra ngt. Jag har ingen familj. Nu blir vi snart hemlösa också.. Har bott kvar här för barnens skull, men jag fixar det inte ekonomisk, trots heltidsjobb . Har letat lght läänge, men får inget. Så det känns som jag går under. Vad gör man? Kan man lämna bort sitt barn? Jag ser ingen annan utväg...

• Svar på tråden Kan man överge sitt barn?
  • Anonym (Kan man?)

Jo, fast han tar ju inte min minsta..som är tuffast för mig och som jag har 24/7.

• Anonym (Kan man?)

Familjeenheten tror jag det hette. De menade på att minsta var lättplacerad. Glad och pigg och inga " fel". Bra ålder. Usch, det var hemskt! Men pappan var tvungen att godkänna. De ringde och pratade med han.. Men han skulle hjälpa.. Bl.a. Bl.a. Bl.a. Har inte hänt ngt.

• Anonym (Kan man?)

Nä, det skulle han inte. Han ska få barn vilken dag som helst nu..+ 10 dagar.

• Anonym (Kan man?)

Jo, det skulle jag nog. Skulle nog få det med, med tanke på hur han betätt sig. Men jag vet inte hur jag ska orka längre . Hur jag ska försörja oss.

• Anonym (Kan man?)

Man kan tycka det ja. Störd.

• Anonym (Kan man?)

Nä.. Fast jag har inget mer att erbjuda. Snart står vi på gatan.Jag tror faktiskt mitt barn får det bättre ngnannanstans .

• Anonym (Kan man?)

Jag har inte en kr. Har bara mat veckan ut. Så advokat el så är uteslutet.

• Anonym (Kan man?)

Blev av med jobbet idag med, för jag kan inte ta kvällar. Har bara barnomsorg till 18.

• Anonym (Kan man?)

Nä, soc kan inte hjälpa mig. Har bostadsrätt, med medlåntagare. Men jag betalar allt. Men ska sälja nu eftersom jag inte fixar det. Men har inte fått ngt annat .. Letat länge. Men nu får jag sälja iaf. Kommer gå +- noll iaf. I bästa fall, enligt mäklaren.

• Anonym (Kan man?)

Jo, det tror jag att de skulle kunna. Men de är mina pärlor.. Ja, det är alla. Men liten får jag slita mer med. Min mellersta vill bo med mig dock.."även om vi bor i husvagn mamma"

• Anonym (Kan man?)

Nää.. Jag vill inte bli av med det. Men det är inte bra här nu. Och liten är så framåt och smart, vill inte hämma utvecklingen.

• Anonym (Kan man?)

Jo, precis. Vandrahem blir ju konstigt att växa upp på.

Svar på tråden Kan man överge sitt barn?