Inlägg från: MorsningKorsning |Visa alla inlägg
  • MorsningKorsning

Jobbig 3-åring

Lider med dig! Min son hade också en sådan period vid tre år (för tre månader sedan), jobbigt som attan! Man får komma ihåg att det är en del i deras utveckling och frigörelseprocess, även om man helst dunkar huvudet i väggen

Angående tröjan är det svårt då man inte känner ditt barn, men min son hade inte fått byta. Då brukar ingen tröja duga och allt blir bara fel för honom, jag försöker avleda istället... Däremot skulle jag nästa gång se om sonen vill välja själv (annars får man acceptera det mamma/pappa väljer).

• MorsningKorsning

Kan säga att för min son gick den här perioden över bara på en natt, han var mycket gnällig ena dagen och sedan sig själv andra dagen!

Semester kan ju vara bra också, ni får båda ladda batterierna samt att det är mer flexibelt med tid

• MorsningKorsning

Ts: tycker han det är kul kan han ju få välja varje dag. Jag är en sådan som haft en son i totalsjuka kombinationer för att han valt det mest färgglada, men han känner ju sig jättefin Vi föräldrar väljer bara då han inte vill. Men vill man ha matchande kläder så

Svar på tråden Jobbig 3-åring