• Kimmice

Varför blev DU tjock?

Gick upp 25kg första graviditeten och fick en överfunktion i sköldkörteln några månader efter förlossningen.
    Hade då 8kg kvar att gå ner men så fort de dämpade medicinerna sattes in började jag gå upp i vikt, oavsett vad jag åt. :/
    Nu är jag frisk från det men gravid igen, så kan ju inte banta men i vecka 32 har jag nu gått upp 3 kg så väger nästan lika mycket som efter första graviditeten.

Hoppas att överfunktionen inte kommer triggas igen efter denna förlossning... då gråter jag.   

• Kimmice

Hm, nej jag kommer vara 24 nu när andra barnet ploppar ut så tror jag har alla förutsättningar för att ta mig ner igen, om sjukdomen inte kommer tillbaka. Så ålder kan jag inte riktigt yttra mig om.

Tycker mest det känns jobbigt om alla dessa idéer om att övervikt alltid beror på hetsätande och lathet. Många verkar liksom tro att sköldkörtelsjukdomar och ämnesomsättning är en myt av något slag.
    Men jag vet ju själv varför jag gått upp i alla fall, och det är väl huvudsaken.   

• Kimmice
    Anonym skrev 2011-07-06 11:53:17 följande:
    Ja och att man blir automatiskt frisk bara för att man får medicin.  Folk missar helt att det är långt ifrån alla som blir bra på den medicin som erbjuds här i Sverige..

Japp, jag blev nog en aning bättre. Eller symptomen gick ned i alla fall och jag kunde leva som vanligt. Men sedan gick jag helt plötsligt upp i vikt och det stannade inte av... Antar att det är en 'liten' sak man helt enkelt får leva med men det är ju inte så jävla roligt... :/
    Hu, jag ger inte mycket för trångsynta människor med konstiga idéer. :D 
Svar på tråden Varför blev DU tjock?