Inlägg från: huldra29 |Visa alla inlägg
  • huldra29

Krävande 3-åring (långt)

Min dotter är lik din son hon var lika impulsiv och hade stort uppmärksamhetsbehov som man naturligtvis inte alltid orkar med...

Men det hjälper att aktivera barnen... få dom att hjälpa till med vardagssysslor och dyl..
    Min dotter är nu 8 år och hon har fortfarande problem att hejda sina impulser men det är ju mycket bättre nu...
    Mycket tack vare att jag slutade ha dåligt samvete och började uppfostra henne ordentligt för när hon var liten fungerade avledning bättre men sen måste dom lära sej att det blir konsekvenser av både bra och dåligt beteende..

Jag har en liten son nu på 2.5 år och när han bråkar och skriker och slåss tar jag upp honom och sätter han i trappen sen förklarar jag en gång varför han får sitta där och går iväg..
    Kommer tillbaka efter ca en - två min och förklarar en gång till och ber om en ursäkt Då har han lugnat ner sej och säger förlåt och sen är det bra igen

Han fattar och lugnar ner sej.. började ungefär när han var ca 2 år och det har blivit ett sätt för honom att lugna ner sej..

Så börja med att ge nån form av lindrig bestraffning
    Att behöva sitta själv och inte få nån uppmärksamhet är nog ett bra alternativ

Han kan vara orolig just för att du inte sätter gränser
    Min flicka blev iallfall mycket tryggare av att få fasta rutiner och mer vägledning iform av att jag satte hårda regler plus att man slutar att behandla dem som okunniga bebisar ställ lite krav...

Barn mår bra av att känna sej stora och duktiga

Mitt råd är att ha fasta rutiner så han vet vad som ska göras varje dag och SLUTA passa upp på han minsta önskningar...
    Det är inte elakt bara sunt att lära sej att man inte kan komma i första hand jämt men att mamma älskar han endå

Skickar stora styrkekramar

Svar på tråden Krävande 3-åring (långt)