Hur bor folk egentligen!?!?!? Stökigt, smutsigt och fult hos folk
Jag har senaste tiden fått titta in en en hel del hyreslägenheter och har helt ärligt blivit förbluffad över hur folk bor!
Detta är i både småstäder och större, barnfamiljer, äldre par och unga människor.
Varje gång jag har kommit ut från lägenheten har min reaktion varit "Herregud, hur bor folk, hur kan man trivas med att ha det så?!?"
Stökigt, grejer överallt, det luktar från husdjur eller ännu värre, det luktar fimp. Travar med kläder på matbordet, ful inredning (jag förstår att smaken är som baken, men finns det verkligen folk som gillar inredningsstilen "gammalt och slitet"?)
Smutsiga kök och badrum osv.. Travar med disk som luktar...
Jag har själv barn och ett vanligt arbete med vanlig lön, men jag skulle aldrig kunna bo så! Visst blir det lite stökigt hemma hos oss till och från, men varje kväll när barnen somnat plockar vi upp leksaker, röjer i kök och plockar undan allmänt och ser till att det är fint. Vi använder inte matsalsbordet som tillfällig (eller semi-permanent) garderob, när jag har haft katt så har jag sett till så att det aldrig luktar från lådan eller ligger sand utanför, röker tycker jag att man gör utomhus. Jag älskar gamla möbler och vi har många sådana, men gamla och fina, hela och rena.
Jag vet inte var jag vill komma med detta, men än att uttrycka min förvåning över att så många verkar bo i vad i mina ögon skulle vara förväntat i en alkoholist-lägenhet i någon sämre förort.
Är det någon som upplevt samma sak?