• Anonym (R)

Vem är mest mamma?

Ett tjejpar får barn tillsammans genom att den enes ägg stoppas i den andre. Så den ena är biologisk mamma och den andra föder barnet. Båda ammar och de delar lika på föräldraledigheten.

Pappan är en donator som barnet inte träffar.

Jag frågar för att jag sett diskussioner i relaterade ämnen och tycker frågeställningen är intressant. =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-06 23:08
    För att förtydliga. Ett ägg från person A befruktas med donatorsperma och stoppas i person B. sv.wikipedia.org/wiki/Provr%C3%B6rsbarn

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem är mest mamma?
  • Anonym

Jag tycker det är den biologiska rent tekniskt och jag antar att kvinnan som bar barnet har adopterat det och är därför (nästan) lika mycket mamma.

• Anonym (234567ujh)

Annat: Eftersom jag inte är i den situationen att jag har barn tillsammans med en annan tjej så avhåller jag mig från att göra sådan bedömningar/värderingar om vem som är mest mamma.

• Anonym (Fia)

Sjuka människor som ska laborera med detta.. och barnet som inte ens har nån pappa, ni är ju fan sjuka i huvudet! Så ego att det ska vara RÄTTVIST istället för att låta allt ha sin gång..

• Anonym
    Anonym (Fia) skrev 2011-07-06 21:13:09 följande:
    Sjuka människor som ska laborera med detta.. och barnet som inte ens har nån pappa, ni är ju fan sjuka i huvudet! Så ego att det ska vara RÄTTVIST istället för att låta allt ha sin gång..
    Fast hur långt ska man låta allt ha sin gång? Ska man göra det vid hjärtattack eller cancer eller ska alla graviditeter fullföljas eller ska man inte få penicillin eller...
  • Anonym (Fia)
    Anonym skrev 2011-07-06 21:28:55 följande:
    Fast hur långt ska man låta allt ha sin gång? Ska man göra det vid hjärtattack eller cancer eller ska alla graviditeter fullföljas eller ska man inte få penicillin eller...
    VISS skillnad på att äta en penicillinkur mot att plocka ut ägg från ena till den andra bara för att "båda" ska bli mammor år samma barn, inget att göra med barnets rättighet, bara mammornas ego,
  • Anonym (R)
    Anonym (Fia) skrev 2011-07-06 21:13:09 följande:
    Är det fel för att barnet inte har en pappa eller för att hen har två mammor? Är det helt okej om den ena kvinnan insemineras och föder?
  • Startrooper

Är det ens möjligt att stoppa in ägg sådär?

• Anonym (R)
    Startrooper skrev 2011-07-06 22:20:34 följande:
    Är det ens möjligt att stoppa in ägg sådär?
    Hur tror du de gör med surrogatmammor? =)
  • Startrooper
    Anonym (R) skrev 2011-07-06 22:22:27 följande:
    Hur tror du de gör med surrogatmammor? =)
    Ja, inte fan stoppar dom in ägg från 2 kvinnor på samma gång.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (R) skrev 2011-07-06 22:18:30 följande:
    Är det fel för att barnet inte har en pappa eller för att hen har två mammor? Är det helt okej om den ena kvinnan insemineras och föder?
    Hela grejen är störd. En man och en kvinna skaffar barn. Punkt.
Svar på tråden Vem är mest mamma?