Inlägg från: Anonym (Fia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fia)

Vem är mest mamma?

Sjuka människor som ska laborera med detta.. och barnet som inte ens har nån pappa, ni är ju fan sjuka i huvudet! Så ego att det ska vara RÄTTVIST istället för att låta allt ha sin gång..

• Anonym (Fia)
    Anonym skrev 2011-07-06 21:28:55 följande:
    Fast hur långt ska man låta allt ha sin gång? Ska man göra det vid hjärtattack eller cancer eller ska alla graviditeter fullföljas eller ska man inte få penicillin eller...
    VISS skillnad på att äta en penicillinkur mot att plocka ut ägg från ena till den andra bara för att "båda" ska bli mammor år samma barn, inget att göra med barnets rättighet, bara mammornas ego,
  • Anonym (Fia)
    Anonym (R) skrev 2011-07-06 22:18:30 följande:
    Är det fel för att barnet inte har en pappa eller för att hen har två mammor? Är det helt okej om den ena kvinnan insemineras och föder?
    Hela grejen är störd. En man och en kvinna skaffar barn. Punkt.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (R) skrev 2011-07-06 22:38:58 följande:
    Då är fallet i TS inte aktuellt över huvudtaget och din diskussion OT =)
    nej eftersom man inte kan ha 2 mammor eller 2 pappor
  • Anonym (Fia)
    Anonym (R) skrev 2011-07-06 22:41:02 följande:
    Man kan amma även om man inte fött barn. Däremot är det enklare att få igång mjölkproduktionen om man fött =)
    Inte amma tillräckligt så att barnet ska klara sig, eftersom mjölken är anpassad för barnet  -från mamman som burit det.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (R) skrev 2011-07-06 22:47:51 följande:
    I Ts fall så ammar båda.
    men maten kommer från den kvinna som burit barnet
  • Anonym (Fia)
    Anonym (R) skrev 2011-07-06 23:03:48 följande:
    Barnet får mat från båda.
    Men det kommer inte mjölk så barnet blir mätt från tjejen som inte varit gravid.
  • Anonym (Fia)
    sahara sahara skrev 2011-07-07 21:15:56 följande:
    Om båda anser sig vara och fungerar som mamma till barnet så är båda lika mycket mamma, förstås. Jag är lika mycket mamma till min dotter som min fru är, trots att jag varken har någon genetisk koppling till henne eller har fött henne.

För övrigt håller jag med "barntider", förutom i att barnet de facto inte har någon pappa alls.
    Hur kan man med flit göra så att ett barn blir utan pappa?
  • Anonym (Fia)
    Kaupa Jaur skrev 2011-07-07 23:19:06 följande:
    Exakt, precis vad jag skrev... Mest troligt är ju att det inte funkar att amma för den som inte fött, men det kan ju ske...
    Nej det kan inte ske, inte att det kommer mättande mjölk.
  • Anonym (Fia)
    sahara sahara skrev 2011-07-09 09:41:52 följande:
    Hur? Alltså, det är rätt svårt att göra det av misstag.
    Ja hur kan man vara så hänsynslös mot barnet?
  • Anonym (Fia)
    sahara sahara skrev 2011-07-09 09:41:52 följande:
    Hur? Alltså, det är rätt svårt att göra det av misstag.
    Jag skrev med "flit" bara för att ni inte skulle skriva: Jamen det finns ju pappor som dör, eller nått ointelligent
  • Anonym (Fia)
    sahara sahara skrev 2011-07-09 09:59:54 följande:
    Hänsynslös? För att jag inte har någon snopp? Det kan jag tyvärr inte göra något åt.
    Anonym (Fia) skrev 2011-07-09 09:47:10 följande:
    Jag skrev med "flit" bara för att ni inte skulle skriva: Jamen det finns ju pappor som dör, eller nått ointelligent
    Ja, att förlora en förälder är en katastrof för ett barn, så det är ju rätt ointelligent att göra den jämförelsen.
    Det är inte  jag som gör den jämförelsen, det är ett vanligt argument när jag skriver att det är taskigt att låta ett barn växa upp utan EN PAPPA
  • Anonym (Fia)
    Manchester skrev 2011-07-09 12:06:57 följande:
    Jag är inte så säker på det. Tror mer att skillnaden är att man inte får mjölk som är perfekt avpassad efter barnets ålder, typ råmjölk i början och så. Kanske får man heller inte tillräckligt mycket mjölk för att täcka barnets hela näringsbehov, men det behövs ju inte i det här fallet, eftersom det finns två ammande mammor. Jag har hört om adoptivmammor som helt spontant har fått mjölk när de adopterat riktigt små barn. Kanske har de fått komplettera med ersättning, men ammat har de gjort i alla fall.
    Det spånas om det ja, inget som är erkänt och bevisat
  • Anonym (Fia)
    presens indikativ skrev 2011-07-09 18:43:35 följande:
    Nej, det har det faktiskt inte varit sedan 1979.
    Det är sjukt ändå fast lagen har ändrats.
  • Anonym (Fia)
    sahara sahara skrev 2011-07-09 18:49:24 följande:
    Lagen? Vilken lag? Jag pratar om sjukdomsklassificeringen.
    Spelar ingen roll vad du menar, klassning eller lagar, det ÄR inte normalt ändå
  • Anonym (Fia)
    Manchester skrev 2011-07-09 21:33:27 följande:
    Du kanske inte riktigt har i den här tråden att göra? Själva frågan förutsätter väl på något sätt att man accepterat att två personer av samma kön kan vara kära i varandra och skaffa barn tillsammans.
    Nej dom kan inte skaffa barn tillsammans, faktiskt, det behövs spermier oxå. Därför har dom inte barn enbart tillsammans,
  • Anonym (Fia)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-07-09 22:27:34 följande:
    Är motsatsen till att något är normalt att det är sjukt?
    Det behöver det inte vara, men detta är sjukt.
  • Anonym (Fia)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-07-09 22:27:34 följande:
    Är motsatsen till att något är normalt att det är sjukt?
    Sjukt och onormalt
Svar på tråden Vem är mest mamma?