Inlägg från: bastardized |Visa alla inlägg
  • bastardized

Var det rätt att skjuta katten?

Utomhuskatter är ofta en sanitär olägenhet och därmed borde betydligt fler arkebuseras.

• bastardized
    education skrev 2011-07-08 14:19:30 följande:
    Jag sprutar vatten på dom bara de kommer i närheten av min trädgård... Har tröttnat på att de bajsar i sandlådan. Inte så trevligt när man själv är gravid och har har småbarn som leker i den nerbajsade sandlådan och kattbajs innehåller toxoplasmos som kan ge fosterskador..

Kattägare har enligt lag (om vi nu ska tala om sådana) en skyldighet att hålla efter sina katter och förhindra ovan nämnda situationer men det får man minsann ha överseende med som snäll granne. Det och att bli biten och annat sött som katter gör. Gulligull.

Dom är snabba de små liven och jag har inte lust att vakta på andra oansvarigas katter.

En granne som har lite mindre tålamod med kattvurmare gick runt i området och förklarade att han numera har en tallrik Glykol under altanen och bad dem hålla sina katter därifrån, helt rätt tycker jag.
  • bastardized
    education skrev 2011-07-08 14:31:07 följande:
    Haha, är det sant?? Oj, lite hårt tycker jag... Men jag har kört stenhårt med vattensprutande och tydligen så har de lärt sig för nu syns de inte på baksidan längre. Jag hade däremot en katt som vågade sig IN genom vår altandörr och glatt traskade in i vårt kök och vidare in till mig i vardagsrummet (HALLLLÅÅÅÅ?????????) och fattade med en gång att den måste tillhöra den nyinflyttade familjen i området, ALLA andra katter vet att man riskerar att bli halshuggen om man tror att man får gå in i mitt vardagsrum....

Men jag har inte sett den igen
  • bastardized
    Mrs K skrev 2011-07-08 14:38:52 följande:
    Superbra tycker jag. Hade jag haft katt så hade jag tackaqt min lyckliga stjärna om jag haft dig som granne.

Att skada eller förgifta djur avsiktligen gillar jag inte alls. Ska man då sitta och slå ihjäl varenda igelkott, fågel eller liknande som kommer i närheten av tomten också?

F.ö. har jag varit med om att få in både en skata och en ekorre i huset så det behöver inte vara andras husdjur som knallar in. Djur fattar såklart inte vems hus man får gå in i, men de brukar fatta snabbt om de inte är välkomna.

Igelkottar,möss pluss fan och hans mormor tillhör och är en del av vår naturliga fauna, katter är ett husdjur som man medvetet skaffar sig och det ägandet med tillhörande bekymmer skall man inte lasta sina grannar med.
  • bastardized
    Mrs K skrev 2011-07-08 14:44:35 följande:
    Men då är det ju kanske ägaren du borde ge dig på. Tror knappast katten i fråga väljer att bli granne med dig

Är man så oförstående att man inte begriper att ens utekatt springer in och skiter under grannens altan så får man kanske räkna med att grannen betalar tillbaka och gör precis vad han vill i sin dyrt köpta trädgård. jag har aldrig bett om att ha katter skitande här och är det någon som nu är sugen på att släppa ut sin katt som sedan riskerar strosa in under min altan och "lämna sin last" så är vederbörannde skyldig i mina ögon att komma och knacka på min dörr och fråga om jag kan tänka mig att leva med den risken.Allt annat är egosim.

• bastardized
    Verum skrev 2011-07-08 16:08:54 följande:
    Lösa katter ska skjutas. Så naturligtvis gjorde de helt rätt.
  • bastardized
    Mrs K skrev 2011-07-08 16:27:54 följande:
    Ok. Då förstår jag. Du tycker det är ok att skada/plåga/döda husdhur för att lära ägaren en läxa. Jag tycker att man reder ut det hela med ägaren då denne är problemet. Jag anser nämligen att en katt som släpps ut i ett område inte kan rå för att den är där mer än vad t ex igelkottarna kan. (Igelkottar bor förresten gärna under vår altan så pga det har vi satt hönsnät under den. Lite snällare men lika effektfullt. Nu bor de under friggeboden istället )

Har vi så fundamentalt olika syn på det hela i grunden så lär vi inte bli överens. Jag förstår din inställning men delar den inte.

Nja, att låta en katt passera gå är inget jag blir upprörd eller känner mej illa till mods över alls,däremot tycker jag synd om barnen i den familj vars föräldrar är så mentalt hanikappade att de släpper ut en katt och låter grannarna och div småfåglar osv lida,därav har jag inte ihjäl mina grannars katter även om det är oerhört lockande.
  • bastardized
    babylon skrev 2011-07-08 18:48:10 följande:
    jag vågar banne mig inte läsa mer än två sidor i denna tråden för jag blir LIVRÄDD för kommentarerna som finns här!!!

jag får nog ringa till min pappa o säga till honom att hålla vår älskade lilla birmaflicka hemma i fortsättningen för vissa här skyr tydligen inga medel!
    nog för att hon inte är det minsta aggresiv och inte skulle göra mer ont än att jaga fåglar ibland me detta är ju vansinnigt.

man blir ju mörkrädd för mindre!

ja ring honom,dina grannar kommer att tacka dig.
  • bastardized
    babylon skrev 2011-07-08 19:01:42 följande:
    HAHA jag skiter ganska omgående i grannarna kan jag tala om för dig
    men det finns idioter överallt, tyvärr kanske jag har en sån till granne också

Det talade om redan i ditt första inlägg.

• bastardized
    babylon skrev 2011-07-08 19:06:50 följande:
    det är inte JAG som heter bastard ;)
    ;)
Svar på tråden Var det rätt att skjuta katten?