Inlägg från: finskaflikkan |Visa alla inlägg
  • finskaflikkan

Var det rätt att skjuta katten?

Vilka ena jävla pisshuven!  
    Kan inte dom skjuta sig själva i huvet nu som straff! SkrikandesKräks 

Lät som att de va en björn som dom skulle försöka fånga in, livsfarlig, använde diverse redskap, handskar och "Björnen" (katten om ingen fattar) vägde 1,5kg.... PINSAMT!  

• finskaflikkan
    Mariohn skrev 2011-07-08 12:12:53 följande:
    Eh va? 
    Så här stog de i artikeln...... 

Kajsa försökte ta sin tillflykt till en av stugorna, men kolonilottsägarna var så rädda för 1,5-kiloskatten att de inte vågade sig nära den.

Utrustade med skyddshandskar och snaror lyckades de fyra poliserna dock fånga in den misstänkta.

Låter som att de varit FARLIGARE än en simpel 1,5kilos katt Fånigt! 
  • finskaflikkan
    Mariohn skrev 2011-07-08 12:21:07 följande:
    Kanske för att du inte förstår att "farligheten" knappast sitter i vikten. De måste tänka på sin egen säkerhet först och kan inte chansa på att det är en tam och snäll hemmakatt som gått bärsärk. Fatta att poliser också är människor med små barn och fruar/män. De kan inte kosta på sig att bli klösta, drabbas av dödliga infektioner pga smutsiga kattklor, och dö för en katts rätt att attackera fritt och slippa kränkas genom att hanteras med handskar. Fattar du inte det på allvar? 
    Har inte läst hela tråden utan såg den nu och har enbart gått på vad som står i artikeln. 

Och för de första så har man inte ens kollat om katten e chippad, vilket man e skyldig till för att kolla ev ägare INNAN man går och skjuter hejvilt.
    Utan man tog för givet att de va "förvildad" katt efts denna ej hade halsband, tatuering eller annat.

Sen för de andra så e de HÖGST ovanligt att påstå att en männsika skulle dö av lite klösmärken, bitsår efter en katt för de e vi vaccinerade mot om du inte visste de.
    Och har man fått alla vaccin så e man skyddad.
     Stelkrampsspruta och så kan man få en i förebyggande syfte... ev lite antibiotika om de behövs. Men dö... nej... tror jag knappast! 

• finskaflikkan

Ok att man använder REDSKAP men INTE FAN skjuter man INNAN MAN KOLLAT CHIP!!! Vilket inte framstår i artikeln utan man ANTOG att den va förvildad för att den ej hade halsband! 
    Urbota korkat misstag!

• finskaflikkan
    Sömnstörd skrev 2011-07-08 12:42:47 följande:
    Om de kollade cip eller inte kan du inte uttala dig om eftersom det inte framgår. Vi kan spekulera att det inte var så men vi vet inte. Det vi däremot vet är att katten var omärkt och det är oansvarigt, det går aldrig att komma ifrån. Med tanke på alla vildkatter är det extra puckat att inte synbart signalera att katten har en ägare.

Infektioner av kattsår handlar inte om stelkramp eller annat så man är inte vaccinerad på något sätt. Vilken bakterie står i tråden någonstans men jag orkar faktiskt inte leta reda på det. Googla om du vill veta. Poängen är att vaccin är värdelöst i de sammanhangen. Sen tillkommer risken för allvarlig ärrbildning och den risken är inte så liten.  Dö behöver ingen göra men det betyder inte att antibiotika är något trivialt, inte heller att infektionen kan ta flera månader på sig för att läka.
    Och du kan inte fortsätta påstå att katten inte va märkt efts vi inte vet de! Iom att chip aldrig kollades. 
    Alltihop blir bara massa spekulationer!  
  • finskaflikkan
    Sömnstörd skrev 2011-07-08 12:55:29 följande:
    Precis vad jag skrivit vilket du sett om du läst.  Däremot har jag skrivit att polisen sagt att de inte sett något och att poliser brukar kolla chip.

Var det något mer du ville?
    Ja katten skulle inte skjutits utan att ha kollats! 
    Och jag kmr fortsätta älta de här så länge ni andra påstår annat....  
  • finskaflikkan

Och en katt klöser inte någon om den inte känner sig hotad.... 
    Så tanten som fick ytliga sår eller va de va har ju gjort fel....
    Och sen använda SOS alarm för nåt sånt?
    Herregud....
    Hoppas bara inte nån dog pga hjärtinfarkt nu för hon behövde hjälp av lite ytliga sår.... Kräks 

• finskaflikkan
    finskaflikkan skrev 2011-07-08 14:22:32 följande:
    Verkar som ni gillar göra narr av folk härinne... Och de säger mer om er än om mig! 
    Ha en fuckinglovely day....  
  • finskaflikkan
    Sömnstörd skrev 2011-07-08 14:28:06 följande:
    Det var känsliga tår minsann. Förvånad

Om man känner att man blir narrad så fort man blir tillrättavisad i rena sakfelen kan man inte ha ett lätt liv.
    nej jag har inget lätt liv.... 
    Verkligen inte vad har de med tråden och katten att göra?
    Och mina åsikter?

Svar på tråden Var det rätt att skjuta katten?