Inlägg från: finskaflikkan |Visa alla inlägg
  • finskaflikkan

Var det rätt att skjuta katten?

Mariohn skrev 2011-07-08 14:25:18 följande:
    Verkar som om du tycker att det är roligt att påstå att folk ljuger. 
    När och var har jag skrivit att någon ljuger? Har du sett de? Visa mig inlägget där de står att jag skriver så????Nåååh
  • finskaflikkan
    My Girls skrev 2011-07-08 14:30:51 följande:
    Med den logiken borde vi kunna skjuta katten nu som stryker omkring på vår gård?
    Den klöste nämligen vår 2-åring som gick för nära utan att vi hann se att det faktiskt var en annan katt hos oss och inte vår egen.

Jag fattar inte hur man kan undgå att se skillnad på en vildkatt och en huskatt, men det är jag det. Jag är nog som ett fåtal; ett geni Som svar på ts. Nej jag tycker aldrig det är rätt att skjuta ett djur. Jag tror på att ge djuret en chans i rätt miljö och rätt miljö är då inte ett trängt djur som känner behovet av att försvara sig.
  • finskaflikkan
    Mariohn skrev 2011-07-08 14:50:19 följande:
    Du skriver gång på gång att en katt aldrig attackerar oprovocerat trots att en efter en berättar om just sådana attacker. Förstår du inte att det är detsamma som att anklaga folk för att ljuga? 
    Nej de gör jag inte.... E väl för dum i huvet helt enkelt...  

Och nej katter attackerar inte utan att ha anledning!
    Och i de HÄR fallet så va de flera "tryckte katten i ett hörn" inte så konstigt att katten intar försvarsställning och känner sig hotad....  
    Antar jag DU oxå skulle göra om massa poliser och annat folk försökte få tag i dig!  
  • finskaflikkan
    Sömnstörd skrev 2011-07-08 14:28:06 följande:
    Det var känsliga tår minsann. Förvånad

Om man känner att man blir narrad så fort man blir tillrättavisad i rena sakfelen kan man inte ha ett lätt liv.
    Nååh.... Missade du inlägget eller? 

nej jag har inget lätt liv.... 
    Verkligen inte vad har de med tråden och katten att göra? 
    Och mina åsikter?
  • finskaflikkan
    Mariohn skrev 2011-07-08 14:55:00 följande:
    Problemet med dig är att du likställer en katts hjärna med en människas. En katt tänker inte som en människa. Varför kan du inte bara förstå det? 
    Och varför kan inte du förstå att katten kände sig hotad? 
  • finskaflikkan
    finskaflikkan skrev 2011-07-08 14:55:35 följande:
    Och varför kan inte du förstå att katten kände sig hotad? 
    eller va du där och såg katten och att den trivdes bland massa poliser och okända människor?????
  • finskaflikkan
    Sömnstörd skrev 2011-07-08 14:59:06 följande:
    Nej jag missade inte ens det första inlägget men eftersom du inte bemödar dig med att besvara det jag kommenterade utan byter fokus iddes jag inte bry mig om ditt svar.
    Dåså.... 

Nästa gång så tar du inte in mitt liv här i tråden igen då!
    För du har inte en j**la aning!

• finskaflikkan
    Mariohn skrev 2011-07-08 15:01:45 följande:
    Jag kan förstå det. Därför borde den inte springa lös. Är det ok att hundar och andra djur också driver omkring och attackerar folk för att de känner sig hotade? Är det ok att människor attackerar om de känner sig hotad. INGEN levande individ har rätt att komma undan med att attackera andra baserat på hur de känner sig. Punkt slut. 
    Nu e ju inte mina djur lösa... 
    Alla bor inne.
    Och nej de e inte okej att andra djur springer lösa.. men lik förbannat så finns de idioter som låter sina jyckar gå utan koppel... "ja men jag har ju haft tassen i 10år".... de bryr nog inte sig inte hundrädda om!
    OT jag vet.... Men samma där.

Och ja skulle nåt pucko och komma hota mig på något vis såklart jag försvarar mig. Inte fasiken står jag där som en byfåne och kliar mig i huvet!
    Punkt. slut. 
  • finskaflikkan
    Mariohn skrev 2011-07-08 15:09:51 följande:
    Du ser inte skillnaden på att BLI HOTAD och att KÄNNA SIG HOTAD?  Menar du på allvar att man har rätt att gå till fysisk attack mot folk bara för att man har en känsla inom sig?? Du försvarar katten med att den kände sig hotad. Får jag kasta mig över dig och klösa dig om jag upplever en känsla inom mig som säger att jag känner mig hotad?

(För att förtydliga skulle jag aldrig göra en sådan sak) 
    Så du tror på allvar att katten INTE kände sig hotad när 4poliser försöker fånga in katten och massa andra människor finns där och e livrädda för henne???? 

Svar på tråden Var det rätt att skjuta katten?