Inlägg från: VillBliFyra2011 |Visa alla inlägg
  • VillBliFyra2011

Nån som provat vitkål mot mjölkstockning/överproduktion?!

Hej!

Var tillbax på BB igår och fick konstaterat mjölkstockning. Har en enorm mjölkproduktion och fick rådet att ha vitkålsblad runt bröstet för att lätta på mjölkstockningen men att man även ska kunna minska sin överproduktion med hjälp av detta. Nån som provat? Har köpt hem vitkål och har nu börjat att linda brösten men känns nästan som nåt hokuspokus och är nyfiken på om nån verkligen provat med detta och blivit hjälpta?

• Svar på tråden Nån som provat vitkål mot mjölkstockning/överproduktion?!
  • VillBliFyra2011

Hej!

Min stockning och mjölkproduktion minskade efter jag lindade med vitkål under några dygn. Så nu äntligen har jag fått ordning på grejerna Känns verkligen skönt. Jag åkte hem efter 2 nätter på BB och detta är också mitt andra barn. Tror som sagt att de blir så oavsett. För mig hjälpte det också att bara amma på en sida i taget. (gör det fortfarande) Kanske nåt för dig också om du har mycket mjölk? Jag har en amningskopp på andra sidan som lättar på trycket så att säga på andra bröstet. Annars kan man ju även handmjölka lite. Hoppas du snart också är på banan med  Det är verkligen hemsk första tiden när brösten gör ont! Lycka till!

• VillBliFyra2011
    Cloud skrev 2011-07-19 20:21:53 följande:
    Ni har missuppfattat...

Vitkålen skall ätas om syftet är att minska mjölkproduktionen.  
    Nej de tror jag faktiskt inte, har utskrivet info blad från BB om att linda även vad gäller minskad mjölkproduktion...
  • VillBliFyra2011
    Cloud skrev 2011-07-19 21:06:42 följande:
    Du tror att jag ljuger alltså...?

Jaja...inte min förlust
    Hmm.. Jag blev i alla fall hjälpt av att linda... sen gör man väl som man själv vill..
Svar på tråden Nån som provat vitkål mot mjölkstockning/överproduktion?!