• tempo21

Ont i öronen. Tips tack!

Sonen har fått ont i öronen och Alvedonen verkar inte hjälpa. Är nu över en timme sedan han fick en dos men gråter redan för att det gör ont. det lättar lite när man lätt blåser varm luft i örat på honom men finns det någon annan huskur att ta till?

Ingen ide att ringa sjukvården förrän i morgon bitti då jag ändå skulle bli bedd att göra det om jag ringde någonstan ikväll.

Han har ingen feber.

Tacksam om någon har något bra tips.

• Svar på tråden Ont i öronen. Tips tack!
  • tempo21

Tack för era svar.

Han är 3 år. Därför lite svår att samarbeta med som de kan vara i den åldern. Hans pappa f¨r sitta och blåsa honom i örat hela tiden. Det hjälper tydligen. Jag gör inte rätt verkar det som då han ropar på pappa varenda gång jag försöker.

Ska låta honom sova i högläge och i morgonbitti ringer jag VC.

Jag tror inte han går med på att ha lök i öronen

Han är hostig och var väl lite snuvig i går.

Han lekte som bäst i kväll och helt plöstligt slutar vid 19.30 -tiden kommer han fram till mig och säger att han känner sig konstig i öronen. ½ minut senare har han ont och har varit lugn sedan dess.

• tempo21

Vi var till BVC idag och han var röd i lite röd i öronen. Inte tokröd så det kan gå tillbaka av sig självt. Han verkar inte ha lika ont i dag men varit febrig av och till. Till råga på allt så hade dottern 39.1 i kväll. Skönt iallafall att de blir sjuka nu innan deras kusiner kommer över till jul/nyår.

Tack för era svar.

Svar på tråden Ont i öronen. Tips tack!