• MtillM

Vårdadministratör/ läkarsekreterare

Har precis kommit in på vårdadministratörutbildning till hösten, undrar nu över Jobb möjligheterna efter att man har studerat färdigt. Hur mycket får man i betalt, vet att det är olika beroende på om man kommer till sjukhus, vårdcentral, privat osv? Vilka arbetstider har man på det olika resp? Och naturligtvis vad andra tycker om yrket.

• Svar på tråden Vårdadministratör/ läkarsekreterare
  • Ängelii

Vad ska du läsa någonstans? Jag ska läsa vårdadministration i Halmstad i höst.

• MtillM

I Göteborg, tråkigt hade varit kul att prata med någon som ska gå på samma! Hur vet och tror du att det kommer bli?

• MtillM

2år är den på. Svenska b, engelska b och datorkunskap samt att man är behörig från gymnasiet. Intagningen fick jag göra ett svenska test och sen tangentbordstest, samt en intervju.

• Alvi

Hejsan, jag blev färdig VA för 1 år sedan (Läste på IHH Jönköping) och fick jobb på en vårdcentral, på ett bananskal skulle jag vilja säga, några veckor innan jag slutade skolan. Tjänsten var via en bemanningsfirma och efter 3 månader blev jag fastanställd.

Lönen är jag väl rätt nöjd med, hade gärna sett att jag fått mer, då det dessutom är en privat vårdcentral jag är på, 20 000:-. Stormtrivs, känner att det var en prima utbildning jag gick!

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • MtillM

Hur är dina arbetstider, jobbar du på helger och röda dagar?

• Idizen

åh denna utbildning had ejag velat gå, men har inte hittat den någonstans. Misstänker att ni läser/kommer läsa på plats?
    hade velat gå distans, men vet inte om det finns 

• MtillM

Finns i Göteborg, Skövde och som ovan Halmstad och Jönköping sen vet jag inga fler men det finns säkert fler!

• Alvi
    MtillM skrev 2011-07-08 20:50:15 följande:
    Hur är dina arbetstider, jobbar du på helger och röda dagar?
    Antar att det var mig du riktade frågan till? Nej, en vårdcentral har bara öppet "vardagar", så jag jobbar mån-fre 7:30/8:30 - 16/17. Dock har vi ansvar för stadens jourcentral någon gång per månad och de gånger det inträffar på helgdag jobbar jag.
    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • MtillM

Sisu om den inte citerar dig nu heller:) ja det låt ändå som helt ok, vill verkligen utbilda mig till detta men vill absolut inte jobbar helger och röda dagar så ska allt vad jag har försöka undvika detta!

Svar på tråden Vårdadministratör/ läkarsekreterare