Miss Agility skrev 2011-08-29 22:25:49 följande:
Jag har precis gått till advokat för att pappan håller på och strula med underhållet. Dessutom så verkar det som om han vill betala så lite som möjligt, då han håller på och diskuterar en hundralapp eller två hit eller dit. Till saken hör att vi båda är höginkomsttagare och jag anser att även vårt barn ska ha samma (höga) levnadsstandard. Detta anser tydligen inte han. Jag skickade en mycket detaljerad uträkning ner på antalet blöjor använda per dag och kom fram till en mycket rimlig nivå. Nej då, inte enligt honom.
Så nu är jag så jävla TRÖTT på den här diskussionen att jag tagit det via advokat. Jag har också yrkat halva denna kostnad (ja, HALVA. Egentligen borde det vara hela) av honom. Något han troligtvis inte kommer att betala om jag inte drar honom till rätten. *suck*
Hej. När jag gick till advokat så skulle jag få betala ALLT om vi satt där nere o pratade. Men jag har inte henne kvar för hon tog hans parti. O det ska inte en advokat göra. Men nu ska vi till familjerätten o se hur pappans umgänge med min dotter ska bli. Han träffar knappt henne han bråkar när han väl ses. Men han säger att han ska ta henne från mig för jag är sjuk och allt sånt. Hon mår så bra här. Visst hon behöver sin pappa med. Visst. Men inte under såna här omständigheter. Skriv gärna mail. Vill inte skriva allt här kram