Inlägg från: Anonym (Lärare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lärare)

Ångrar ni er utbildning?

Anonym (140031) skrev 2011-07-10 21:31:59 följande:
    jag älskar visserligen mitt jobb men ångrar ändå valet av utbildning, jobbar som lärare. älskar att undervisa, vara med eleverna o det mesta som hör med jobbet att göra. men jag gillar inte alla uppgifter som läggs till hela tiden som man ska hinna med på samma tid som förut. ogillar oxå att det är vi lärare som får ta skit när inte eleverna blir godkända, visst det är vårt jobb men när varken resurser finns eller föräldrar som bryr sig o man verkligen gjort allt för att inte få eleven godkänd men ändå inte lyckats, får jag ändå ta skiten från elev/förälder/skolledning. dålig lön har man oxå o så som löneutveckligen ser ut så kan jag inte annat än ångra mig  

hade jag börjat utbilda mig nu så hade jag helt klart valt att göra det inom ekonomi.  
    Jag håller med dig helt! Ser hur mina kollegor stressar sönder sig över nattliga mail från föräldrar och oftast får man noll uppbackning från den ledning som är ansvarig för kass schemaläggning, värdelös tjänstefördelning och obefintlig personalvård och ledningen i sin tur har okunniga politiker i häcken... Hoppar av grundskolehjulet nu och hoppas att jag inte behöver gå tillbaka.

Hade satsat på psykolog om betygen räckt till. Nu är det för sent; försöker komma in i vuxenutbildningen istället.
  • Anonym (Lärare)

Ja jag ångrar mig bittert :-/ man blir behandlad som skit! Ändå har jag före min utbildning arbetat som pedagog i Fsk så jag var inte ny inom yrket. Men det är som natt & dag i Fsk gentemot skola! Nej jag ska plugga vidare!

Svar på tråden Ångrar ni er utbildning?