Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Ångrar ni er utbildning?

Anonym (Jurist) skrev 2013-12-13 08:32:02 följande:

Min första utbildning var till gymnasielärare, den tyckte jag inte om. Min andra utbildning var civilekonom. Min tredje utbildning var jur.kand. Juristutbildningen ångrar jag INTE, då jag kan dra nytta av den i vardagen. Nu pluggar jag till civilingenjör i datateknik och tycker att det är skitkul.

Solig

Du har väl inte slutfört alla? Isf måste du ju ha pluggat i närmare 20 år när du är klar? 
    Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
  • Studentpappa

Jag testade många yrken innan jag började studera, jobbade i åtta år innan jag hade bestämt mig. Sen läste jag till maskiningenjör och ångrar inte det för en sekund. Bra lön och lätt att få jobb, speciellt när jag har erfarenhet sen innan jag började studera.

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
  • Studentpappa
    Anonym (Jurist) skrev 2013-12-13 08:48:06 följande:

Jag har slutfört gymnasielärarutbildning, civilekonom och jur.kand. Dock pluggade jag till civilekonom och jur.kand samtidigt, så det har inte tagit 20 år. Pluggar nu datateknik.
    Shit pommes snacka om att ha HP:) Jag som tycker syrran är extrem med dubbla M.Sc.  Du måste gilla att studera?
  • Studentpappa
    Anonym (Jurist) skrev 2013-12-13 08:54:51 följande:

Jag älskar att studera!
    Jag förstår det, tänker du börja arbeta efter din ingenjörsutbildning eller blir det läkare härnäst? ;)
  • Studentpappa
    Thotis90 skrev 2013-12-13 12:54:53 följande:
    Nej. Jag vill inrikta mig på hälsa i form av träning och råd kring t.ex. kost och livsvanor.
    Se till att läsa en riktigt utbildning i form av t.ex. sjukgymnast, det kryllar av hälsoutbildningar som enbart leder till arbetslöshet och elände. Det finns en hemsnickrad utbildning på skolan jag läste på med inriktning mot hälsa och träning 180HP, sjukt bortkastade år för majoriteten av studenterna.
  • Studentpappa
    Thotis90 skrev 2013-12-13 13:23:48 följande:
    Jag har kikat på ett flertal utbildningar, bl.a. Idrottstränarprogrammet med inriktning mot prestation och idrottsvetenskapliga programmet med inriktning hälsofrämjande livsstil. 

"Efter utbildningen har du goda kunskaper om den växande idrottssektorn och kan arbeta som exempelvis föreningsutvecklare, idrottsutbildare eller med verksamheter som du själv sätter stark prägel på som konsult eller entreprenör." så står det om idrottsvetenskapliga programmet.
    Du ska inte tro på det skolorna skriver om sina utbildningar. De lever på att få så många sökande som möjligt. Utan du måste gå på hur det ser ut i verkligheten, jag antar att det står väldigt gått om den utbildningen de har på min gamla skola också men det stämmer ju verkligen inte då de är väldigt få som får relevanta jobb.

Här har du antagligen en person som lever och jobbar med det du vill, han är sjukgymnast och väldigt duktig. 
    http://www.funcgym.com/fauk.php
  • Studentpappa
    Thotis90 skrev 2013-12-13 13:29:44 följande:
    Jag vill inte jobba som sjukgymnast
    Det behöver du inte men du behöver en seriös utbildning i grunden.
Svar på tråden Ångrar ni er utbildning?