Gladskit skrev 2013-12-13 12:46:53 följande:
Hoppas att du kommer på vad du vill göra en dag!
Och så är det väl med många saker och ämnen. Ja det är jättekul och ja man ska definitivt läsa sånt som man är intresserad av. Men man måste också vara realistisk och försöka komma på om det är något man kan livnära sig på. Är man ekonom tex. och gillar träning så kanske man blir ekonom på en gymkedja hellre än på ett statligt verk? Eller om man nu är "hundmänniska" så kanske man utbildar sig inom miljö-och hälsa och blir inspektör på kommunen mot just djurhållning och hälsa? Det finns ju ändå en stor variation för en yrkesgrupp beroende på om man sedan hamnar i privat verksamhet eller kommunal, inom stat eller landsting osv.
Jag vet exakt vad jag vill göra, men frågan är om det är genomförbart och hur mycket folk som faktiskt behövs inom den kategorin (vill kombinera yrkena träningsinstruktör/personlig tränare och hälsocoach). Jag har kikat på utbildningar och så gott som bestämt mig för vart jag skall utbilda mig när jag väl bestämmer mig för att göra det (har tillräckligt höga poäng och förkunskaper för att komma in. Har kollat antagningspoängen för tidigare år). Problemet är bara att den ena utbildningen måste man bekosta själv och hur skall jag kunna göra det när jag blir arbetslös om 3 veckor? (har bara arbetat deltid och har inte haft råd att spara under den tiden då allt har gått åt till försörjningen).