• Olles mamma

Skryt skryt skryt!!!

Jag har världens mest fantastiska son! Har du oxå det?

I Sverige är det väldigt fult att "skryta" men här tycker jag att vi tar och skryter  och "mallar" oss lite :D

Olle har sovit hela nätterna sen han var 2,5 månader.

Nu har han börjat gå på pottan flera gånger om dagen och är så duktigt på att både bajsa och kissa i den.

Han älskar all mat och äter med god aptit allt han blir erbjuden.

Han är dessutom ruggigt söt och charmigast i världen i mina ögon :)

Vad vill du skryta om? 

Våga skryta!
  • Svar på tråden Skryt skryt skryt!!!
  • MiScHoOo

Jag vill skryta om att jag har världens underbaraste och snällaste man som finns på denna planet specielt när jag inte klarar av att ta hand om mig.

Jag vill skryta om min underbara mamma och syskon som alltid finns vid min sida

(tror att jag finns lika mycket för dem som för mig)

Vill skryta om mina underbara änglar som ligger tillsammans bakom sin morfars grav. Och min underbara far den underbaraste man som fanns och kunde lösa allt. Jag saknar honom.

Nu får det räcka med mitt skrytade för denna gången...

• LitaFord

Jag vill skryta om att jag efter 40 veckors odramatisk, okomplicerad graviditet födde två vackra flickor, helt odramatiskt och okomplicerat på helt vanligt sätt, och sen utan problem helammade bägge två tills de började äta vanlig mat.

Det känns fult att "skryta" om detta eftersom så många jag känner har antingen svårt att få barn, kunde inte amma, hade hemsk förlossning med massa komplikationer och förlossningsdepression, barn som inte gick upp i vikt, man som inte hjälper till, ja allt möjligt.

Så nu passar jag på att skryta!

• monaco

Min lilla prinsessa är sötast, mest underbara unge som finns!

Det jag vill skryta om (som jag verkligen är försiktig att prata om inför andra föräldrar med barn i samma ålder) är att hon kunde prata tidigare än kompisar på dagis och på vår gata och att hon kunde skriva sitt namn när hon var tre år ungefär och att innan hon var fem kunde läsa flera ord.

Nu efter att hon fyllt fem läser och skriver hon duktigt, meningar och hon läser sin bamsetidning.
    Säkert många andra barn som också kan detta, men ingen i vår vänskapskrets eller på dagis.
     Fröknarna berömmer henne och är förvånad över hur mycket hon kan.

Jag blir varm och stolt i mammahjärtat.. .Hjärta

• Little me

Jag vill skryta om att JAG är en fantastiskt bra mamma och sambo.
    Sköter stor del av det dagliga hushållet.
    Klarar med lätthet och utan gnäll att storhandla 4-5 papperskassar med mat samtidigt som vår sju månaders dotter är med.

Dottern mår kalasbra och ligger bra på utvecklingen, sover nattetid och är glad dagtid. Det är jag som tar bra hand om henne då!

Vill också skryta lite om sambon som gjort sig ett smart samboval (jag :) och gett oss en liten ängel.

• Little me

Jag vill skryta om att JAG är en fantastiskt bra mamma och sambo.
    Sköter stor del av det dagliga hushållet.
    Klarar med lätthet och utan gnäll att storhandla 4-5 papperskassar med mat samtidigt som vår sju månaders dotter är med.

Dottern mår kalasbra och ligger bra på utvecklingen, sover nattetid och är glad dagtid. Det är jag som tar bra hand om henne då!

Vill också skryta lite om sambon som gjort sig ett smart samboval (jag :) och gett oss en liten ängel.

• Olles mamma

Härligt att höra!!! Man måste få vara lite mallig ibland, det mår man bra av!!

Jag hade glömt bort mej själv och vill gärna passa på att skryta lite om mej själv oxå nu när jag är i farten. Jag tog mej igenom en helvetes graviditet, stor sorg efter att jag förlorade min mamma väldigt hastigt i 7e månaden och en skitförlossning, depressionen som kom efteråt tog jag tag i direkt och får nu hjälp att bearbeta allt som hänt... Jag fungerar bra trots allt som hänt och det tackar jag sonen och min fantastiska omgivning för!

• linda 80

Vill passa på att skryta om min "stora" kille, 4 år som är en FANTASTISK storebror! Han är den goaste, snällaste och mysigaste som finns!
    Dessutom har jag en helt fantastisk 5 månaders tjej som ALLTID (skojar inte...) är glad, om hon är lite missnöjd "klagar" hon, men hon gråter VÄLDIGT sällan. Hon somnar helt själv i sin säng utan större klagomål, det är bara att säga "go natt" och lämna henne, efter en liten stund sover hon gott....

Vill även passa på att Skryta om att jag har världens bästa mamma, storasystrar och storebror! Jag älskar min familj! 
    (både min "egna" (sambo +barn) och "den stora" (mamma + syskon))   

• Virrpirr

Jag vill skryta om att jag har världens sötaste underbaraste son! Han är 2 år 10 mån och läser kortare ord och räknar över hundra. Så klart man är stolt! (Hur nu vi kunde få en så smart son förblir dock ett mysterium..)

• LitaFord

Måste skryta igen: min 15-månaders tjej försökte trösta sin tvillingsyster. Hon satte sig på huk och klappade sin gråtande syster på huvudet. Så otroligt gulligt!

• Shasti
    Virrpirr skrev 2011-07-12 14:35:15 följande:
    Jag vill skryta om att jag har världens sötaste underbaraste son! Han är 2 år 10 mån och läser kortare ord och räknar över hundra. Så klart man är stolt! (Hur nu vi kunde få en så smart son förblir dock ett mysterium..)

Å vad kul och vilken härlig skryttråd! Jag ska passa på och skryta om min dotter som också både läser kortare ord och gillar att skriva dem på datorn . Hon har just fyllt 3.
Svar på tråden Skryt skryt skryt!!!