• maskros81

Kvinnor!! Blir ni attraherade av sk metrosexuella män?

Som rubriken lyder...Jag är nyfiken på hur ni Kvinnor ser på män som sminkar sig, bär feminina kläder osv  Vänder frågan främst till hetrosexuella kvinnor

• Svar på tråden Kvinnor!! Blir ni attraherade av sk metrosexuella män?
  • Irme

Hur kan det inte ha med diskussionen att göra när alla män som uppfyller kraven på metrosexualitet på utsidan, alla är helt olika på insidan? Bara för att jag blivit attraherad ev EN s.k metrosexuell man, betyder ju inte att jag automatiskt tänder på dem alla.

• Danitra
    OliviaEjvorBerg skrev 2011-07-12 13:55:46 följande:
    Ja, han är snygg!
    men det har väl inte med själva diskussionen att göra? =)
    Bara så vi vet vad som menas med metrosexuell - många här verkar mer tänka på cross dressers och liknande.
  • OliviaViktor
    Irme skrev 2011-07-12 14:00:05 följande:
    Hur kan det inte ha med diskussionen att göra när alla män som uppfyller kraven på metrosexualitet på utsidan, alla är helt olika på insidan? Bara för att jag blivit attraherad ev EN s.k metrosexuell man, betyder ju inte att jag automatiskt tänder på dem alla.
    nej, men nu handlade det ju inte om det, diskussionen handlade ju om vad vi tycker om metrosexualitet som metrosexualitet i sig, och inget annat =)
  • OliviaViktor
    Danitra skrev 2011-07-12 14:00:37 följande:
    Bara så vi vet vad som menas med metrosexuell - många här verkar mer tänka på cross dressers och liknande.
    Crossdressing är när en person är utklädd (eller "uppklädd"/sminkad) till motsatt kön, oavsett ändamål. Crossdressing har varit vanligt förekommande i teaterhistorien, till exempel då kvinnor varit förbjudna att stå på scenen under antiken och den elisabetanska epoken i Storbritannien). En modern show där crossdressing är huvudattraktionen kallas dragshow.

SÅ, nu vet du vad crossdresser är, för det verkade du ju tydligen inte ha en susning om =)
    Jag kopierade även in vad metrosexuell var, läs den, så förstår du!
  • uniMog

Japp. Om vi pratar om metrosexualitet och inte det som står i trådstarten.

• uniMog

..och då menade jag inte att det skulle vara en sexuell läggning även om det lät så. Såg direkt hur dumt det såg ut.

En man som "bär feminina kläder" är inte vad jag kopplar ihop med metrosexuella män. Inte heller män som sminkar sig extremt mycket utan snarare lite underlagskräm och lite diskret makeup.

• OliviaViktor
    uniMog skrev 2011-07-12 14:32:24 följande:
    Japp. Om vi pratar om metrosexualitet och inte det som står i trådstarten.
    Håller med om att trådstarten var vilseledande. Metrosexualitet handlar inte om att bära feminina kläder. Men jag antar att det är metrosexulatitet hon menar, eftersom titeln handlar om det.
  • OliviaViktor
    uniMog skrev 2011-07-12 14:34:07 följande:
    ..och då menade jag inte att det skulle vara en sexuell läggning även om det lät så. Såg direkt hur dumt det såg ut.

En man som "bär feminina kläder" är inte vad jag kopplar ihop med metrosexuella män. Inte heller män som sminkar sig extremt mycket utan snarare lite underlagskräm och lite diskret makeup.
    Metrosexuella män använder ofta smink osv. foundation, puder osv.

De som använder extremt mycket för att "klä ut sig" så är det väl snarare crossdressing.
  • uniMog
    OliviaEjvorBerg skrev 2011-07-12 14:37:52 följande:
    Metrosexuella män använder ofta smink osv. foundation, puder osv.

De som använder extremt mycket för att "klä ut sig" så är det väl snarare crossdressing.
    Ja och det är du och jag helt överens om. En del andra i tråden verkar dock tro att det handlar om påfågelsminkning och högklackade pumps.
  • Danitra
    OliviaEjvorBerg skrev 2011-07-12 14:27:25 följande:
    Crossdressing är när en person är utklädd (eller "uppklädd"/sminkad) till motsatt kön, oavsett ändamål. Crossdressing har varit vanligt förekommande i teaterhistorien, till exempel då kvinnor varit förbjudna att stå på scenen under antiken och den elisabetanska epoken i Storbritannien). En modern show där crossdressing är huvudattraktionen kallas dragshow.

SÅ, nu vet du vad crossdresser är, för det verkade du ju tydligen inte ha en susning om =)
    Jag kopierade även in vad metrosexuell var, läs den, så förstår du!
    Jag har bra koll på begreppet, tack.

Däremot verkade andra i tråden blanda ihop begreppen. 
Svar på tråden Kvinnor!! Blir ni attraherade av sk metrosexuella män?