Snart tre år vill inte ha på sig shorts
Som rubriken lyder har jag ett barn på snart tre år som inte vill ha på sig shorts. Han tvärvägrar och det går inte att övertala honom. Han ska ha långbyxor i sommar värmen.
Kan någon förklara varför?
Som rubriken lyder har jag ett barn på snart tre år som inte vill ha på sig shorts. Han tvärvägrar och det går inte att övertala honom. Han ska ha långbyxor i sommar värmen.
Kan någon förklara varför?
Nej, men barn får sina idéer! Kanske tänker han att han behöver skydda benen eller något.
Skönare om han trillar kanske? Bara klokt, det är ju inte direkt bättre med shorts eller så. Vår 2,5-åring går mest i 3/4 längd eller hellånga lösa byxor nu, skyddar mot sol, skrubbsår, myggor osv.
De har sina ideér.
Min dotter, 2,5 år vägrar bada naken. Ingen nakenfis!! säger hon.
Jag vet inte varför....
De kan få för sig sådana saker. En del blir hysteriska om man tar på dem en t-shirt i stället för långärmat, och andra vägrar lägga bort mössan.
Jag skulle satsa på långa shorts; sådana som slutar strax ovanför fotlederna. Kanske det funkar?
Ja det är väl så det är =), tack alla för era svar.
har en 10-åring som går i joggisbyxor, strumpor och gy-skor nu fastän det är så varmt! Han kan enstaka gånger ta shorts men då ska det vara såna långa, mer trekvarsbyxor.
Det går väl över till nästa sommar iaf =)
Sådär är våran son. När det börjar närma sig sommaren vägrar han ta på sig shorts för att han gått med långbyxor så länge. Det går över. I slutet av sommaren vill han inte ha på sig långbyxor :) han är också 3 år.
Förra sommaren vägrade min son shorts, han var då 4½ år. Eller, han accepterade med nöd o näppe 3/4-shorts som jag köpte en storlek för stora, så att de verkligen blev långa. Så han hade såna + tunna långbyxor. Han tyckte på nåt sätt att det kändes för naket och konstigt om benen med kortare shorts.
I sommar har han shorts utan att klaga. Det var bara en fas, vilket jag tror att det är för din son också.
Min pojke fastnade vid att hanskulle ha mössa då han ju hade haft det hela vintern. Så när våren kom skulle han ändå ha mössa. När det sen blev sommar och jag ville att han skulle ha hatt, så trodde jag att det skulle vara nemas problemas då han ju var van att ha ngt på huvudet. Men nej. Hatt var inte ok, mössa gick bra trots värme. Nu har han dock vant sig vid att inte ha mössa. Det var också lite problem att få på honom shorts. Han gick och drog i dem för att försöka få dem att nå ned till fötterna, men han blev van efter någon vecka.