• Anonym

Titta på lik på internet?!!

Jag blev så fruktansvärt chockad igår. Jag vet om att internet gör att ALLT kan finnas där, verkligen allt. Tydligen finns det sajter som publicerar bilder på mördade människor, människor som mist livet på ett helt brutalt vis och blivit lemlästade. Jag har inte varit inne på dessa sidor men hört folk prata om dem, jag tyckte det hela lät mkt obehagligt. Så igår hade jag fått någon konstigt mail, låg förvisso i skräpposten men ändå öppnade jag. Minns ej titeln på eländet eftersom jag raderade illa kvickt, men det var nåt om våld(!?) .......ni kan inte fan inte ana vad jag ser när öppnade mailet; hon, Elin Krantz som mördades i GBG.

..........Jag blev så chockad att jag faktiskt saknar ord att beskriva det på. Alltså var i HELVETE kommer de där bilderna ifrån?! Finns den på såna där sidor alltså???

Jag hade svårighet att sova efteråt och mått dåligt allt sedan igår. Brutaliteten chockade mig djupt och då är jag ändå en person som anser mig vara tålig.

Vem farao lägger ut sånt där? O mailar till folk? Rynkar på näsan  och nästa värst av altl då, huuur har dessa bilder kunnat vandra iväg?!

• Svar på tråden Titta på lik på internet?!!
  • Anonym (Jag)

Hur bilderna kommer ut är inte så svårt. I stort sett alla förundersökningar är offentliga handlingar, precis som domen i ett mål.

• Red drum

Flashback är ju känt för att publicera sånt vi vanliga dödliga inte kan hantera.

• Anonym
    Red drum skrev 2011-07-12 18:56:26 följande:
    Flashback är ju känt för att publicera sånt vi vanliga dödliga inte kan hantera.
    Flashback ja! men detta var liksom i min mail....:( öppar inte skräppost vanligen men tyckte rubriken på den skilde sig så från allt annat skräp jag mottar; typ "vinn fina priser!" eller "tävla om solresa" brukar ofta vara rubrikerna. jaja, där fick jag iaf för att jag öppnade konstigt mail....:( Fy fy fyyy :(((
  • Sömnstörd

Jag finner det här ytterst märkligt eftersom jag under mina snart 30 år "på internet" aldrig råkat ut för det och heller inte heller de jag känner. Utan jag tror mer på råttan-i-pizzan snarlik den om barnporr som hux flux dimper ner i mailet. Det existerar inte heller.

Då, för 30 år sedan var tex barnporr laglig och det gick verkligen att få tag på det överallt. En liten fel bokstav och vips så hade du bilder på skärmen som kan få den mest härdade att må illa.

Så visst, beskriver du något du råkade ut för för länge sedan så tror jag dig, annars inte. Altenativt att du faktiskt beställt bilderna för sådant dyker bara inte upp bland spamen. men du kanske läste lite fel? V i a g r a fick du till Elin Krantz?

Ja, flashback publicerar länkar till mycket, även frånstötande material men det handlar alltid om att man måste begå en aktiv handling för att ta del av det. Klicka på länken.

• Tigerhonan
    Sömnstörd skrev 2011-07-12 19:05:00 följande:
    Jag finner det här ytterst märkligt eftersom jag under mina snart 30 år "på internet" aldrig råkat ut för det och heller inte heller de jag känner. Utan jag tror mer på råttan-i-pizzan snarlik den om barnporr som hux flux dimper ner i mailet. Det existerar inte heller.

Då, för 30 år sedan var tex barnporr laglig och det gick verkligen att få tag på det överallt. En liten fel bokstav och vips så hade du bilder på skärmen som kan få den mest härdade att må illa.

Så visst, beskriver du något du råkade ut för för länge sedan så tror jag dig, annars inte. Altenativt att du faktiskt beställt bilderna för sådant dyker bara inte upp bland spamen. men du kanske läste lite fel? V i a g r a fick du till Elin Krantz?

Ja, flashback publicerar länkar till mycket, även frånstötande material men det handlar alltid om att man måste begå en aktiv handling för att ta del av det. Klicka på länken.
    Men hon skrev ju att hon hade fått bilderna på hennes mail? Och inte gått in på en webbsida med bilder..
  • Anonym

• Anonym

Nog för att jag tyckte detta jag fick se var osmakligt, men att likställa det med barnporr tyckte jag lät ännu underligare och ännu mer hemskt. Faktiskt. Nej, jag har inte besök flashback, där hade jag väl fått skylla mig själv?
  • Sömnstörd
    Tigerhonan skrev 2011-07-12 19:07:52 följande:
    Men hon skrev ju att hon hade fått bilderna på hennes mail? Och inte gått in på en webbsida med bilder..
    blir det mer sant att det är råttor i pizzan bara för att jag skriver det?

Intressant...

Sånt här cirkulerar ibland, liksom bonzaikittens, barnporr och annat läbb. Lite kul att många går på det men ingen sett det.
  • Anonym
    Tigerhonan skrev 2011-07-12 19:07:52 följande:
    ja o egentligen är min fråga eller diskussionsunderlag om varför såna bilder sprids? Jag skrev ju att det uppenbarligen finns sidor med sånt här hemskt på.....usch, tror fan att bilden kom från nåt sånt....
  • Sömnstörd
    Anonym skrev 2011-07-12 19:10:48 följande:
    Nog för att jag tyckte detta jag fick se var osmakligt, men att likställa det med barnporr tyckte jag lät ännu underligare och ännu mer hemskt. Faktiskt. Nej, jag har inte besök flashback, där hade jag väl fått skylla mig själv?
    Om du läste vad jag skrivit så hade du sett att jag inte likställt något med något. Jag berättar om faktiska förhållanden och slår håll på en del myter som människor envisas med att sprida "på kul" och envisas att gå på.
Svar på tråden Titta på lik på internet?!!