• Anonym

Titta på lik på internet?!!

Jag blev så fruktansvärt chockad igår. Jag vet om att internet gör att ALLT kan finnas där, verkligen allt. Tydligen finns det sajter som publicerar bilder på mördade människor, människor som mist livet på ett helt brutalt vis och blivit lemlästade. Jag har inte varit inne på dessa sidor men hört folk prata om dem, jag tyckte det hela lät mkt obehagligt. Så igår hade jag fått någon konstigt mail, låg förvisso i skräpposten men ändå öppnade jag. Minns ej titeln på eländet eftersom jag raderade illa kvickt, men det var nåt om våld(!?) .......ni kan inte fan inte ana vad jag ser när öppnade mailet; hon, Elin Krantz som mördades i GBG.

..........Jag blev så chockad att jag faktiskt saknar ord att beskriva det på. Alltså var i HELVETE kommer de där bilderna ifrån?! Finns den på såna där sidor alltså???

Jag hade svårighet att sova efteråt och mått dåligt allt sedan igår. Brutaliteten chockade mig djupt och då är jag ändå en person som anser mig vara tålig.

Vem farao lägger ut sånt där? O mailar till folk? Rynkar på näsan  och nästa värst av altl då, huuur har dessa bilder kunnat vandra iväg?!

• Svar på tråden Titta på lik på internet?!!
  • EFI
    Sömnstörd skrev 2011-07-12 23:17:08 följande:
    1995 blev det olagligt i Sverige. Opponerar du dig mot det också?
    Snarare 1999, wikipedia har fel i det här fallet...
     Apple user since 1987
  • qenzo

Jag har inget emot att studera avlidna på nätet, men jag vill gärna ha en medföljande obduktionsrapport också, eftersom mitt intresse ligger i HUR personen avled, alltså vad var den huvudsakliga orsaken.
    Anledningen är enkel. Jag älskar patologi, rättsantropologi, kriminologi osv. En bild på "endast" en ex. lemlästad kropp ger mig inget, det är bara slöseri på tid.
    Och självklart blir jag illa berörd om man ser människor som gått en våldsam död till mötes. Dödsorsakerna och även tillfrisknaden av avlidna resp. svårt skadade människor är oerhört fachinerande. 

• Sömnstörd
    EFI skrev 2011-07-13 03:08:11 följande:
    Snarare 1999, wikipedia har fel i det här fallet...
    Då hade jag inte så fel trots allt eftersom vissa snurrat in sig på lagstiftningen för 30 år sedan.
    EFI skrev 2011-07-13 02:58:29 följande:
    Vem hade tillgång till internet i Sverige för 30 år sedan?
    Internet är betydligt äldre än när svensson upptäckte det, visste du inte det? Förvånad Det borde stå på wikipedia...
  • Grätchen
    Sömnstörd skrev 2011-07-13 03:28:21 följande:
    Då hade jag inte så fel trots allt eftersom vissa snurrat in sig på lagstiftningen för 30 år sedan.
    EFI skrev 2011-07-13 02:58:29 följande:
    Vem hade tillgång till internet i Sverige för 30 år sedan?
    Internet är betydligt äldre än när svensson upptäckte det, visste du inte det? Förvånad Det borde stå på wikipedia...
    Och du hade tillgång till internet( i den form det var för den tiden) för  30 år sedan?

*imponerad*
  • Jizzie

Såg bildspelet på Luriflaxflux som tog livet av sig live på flashback. Jag grät. Det är det hemskaste jag sett

• Jizzie
    Grätchen skrev 2011-07-13 03:37:53 följande:
    Och du hade tillgång till internet( i den form det var för den tiden) för  30 år sedan?

*imponerad*
    Hihi. Fnissar. Vår dator vi hade på 90-talet var extremt seg och dålig. Då hade mamma köpt den via IBM tror jag, hon jobbade där.. Fanns ens google för 30 år sen? Hur fan lade man upp en hemsida då?
  • Jizzie

Jag undrar hur fan man scannade in barnporrbilder på datorerna för 30 år sedan. Tog man dem med en sån där stor kamera med stativ då för att sen scanna in dem i en maskin på 3 ton?

• Grätchen
    Jizzie skrev 2011-07-13 03:45:27 följande:
    Hihi. Fnissar. Vår dator vi hade på 90-talet var extremt seg och dålig. Då hade mamma köpt den via IBM tror jag, hon jobbade där.. Fanns ens google för 30 år sen? Hur fan lade man upp en hemsida då?
    Haha, för 30 år sedan var jag 10 och grymt imponerad av  videospelaren och spelade in tracks på kasettbandspelaren.
  • Sömnstörd
    Jizzie skrev 2011-07-13 03:45:27 följande:
    Det sa ju inte sådär himla mycket faktiskt mer än att din mamma hade ett tröskverk.

Jovisst serru, det fanns en värld innan html, himla konstigt va! Nästan att man inte tror att det är sant!

Google är nytt, innan det fanns det en mängd sökmotorer varav en del fonns kvar. Kolla upp när det startades!

• Tjollepelle
    Sömnstörd skrev 2011-07-12 19:05:00 följande:
    Jag finner det här ytterst märkligt eftersom jag under mina snart 30 år "på internet" aldrig råkat ut för det och heller inte heller de jag känner. Utan jag tror mer på råttan-i-pizzan snarlik den om barnporr som hux flux dimper ner i mailet. Det existerar inte heller.

Då, för 30 år sedan var tex barnporr laglig och det gick verkligen att få tag på det överallt. En liten fel bokstav och vips så hade du bilder på skärmen som kan få den mest härdade att må illa.

Så visst, beskriver du något du råkade ut för för länge sedan så tror jag dig, annars inte. Altenativt att du faktiskt beställt bilderna för sådant dyker bara inte upp bland spamen. men du kanske läste lite fel? V i a g r a fick du till Elin Krantz?

Ja, flashback publicerar länkar till mycket, även frånstötande material men det handlar alltid om att man måste begå en aktiv handling för att ta del av det. Klicka på länken.
    Jaha så du är gammal militärforskare som jobbat i USA?
    Var tvungen att skapa ett konto för att jag hatar lögnare / folk som alltid ska krydda sina historier. "internet" fanns inte för 30 år sedan, "ARPANET", föregångaren till internet fanns och användes av amerikanska militären.

Jag ber självklart så hemskt mycket om ursäkt ifall du är amerikansk militärforskare.
Svar på tråden Titta på lik på internet?!!