Inlägg från: Anonym (Dejting) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dejting)

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Har också stor erfarenhet av nätdejting. Har två barn med två olika pappor och båda träffade jag via nätdejting.
    Så nu är jag ute och söker igen. Tycker att det är enormt svårt att hitta nån, delvis för att jag i mitt fall har begränsat med ledig tid och delvis för att ...f-n vet inte. Konstiga typer kanske.
    Senaste romansen, t.ex. Vi klickade, allt kändes bra. Jag hoppar inte i säng direkt, vill lära känna personen. Trodde att nu, nu har jag verklilgen träffat HONOM. Nix! Visade sig att han fortfarande bodde ihop med sin f.d. flickvän i hennes hyresrätt. Väntade på att få en fast anställning (är egen) för att kunna ta lån och köpa eget bla bla bla. Detta kom fram på 5-e dejten!!! Hallå! Så himla taskigt! Jag höll på att bli kär i honom.

Eller som TS skrev, en trevlig date, flera trevliga dejter med samma person för att sen sluta höra av sig. Jag fattar NADA!

• Anonym (Dejting)
    Päronskrutt skrev 2011-07-12 22:04:50 följande:
    Åh vad skönt (men trist för dig ) med nån med liknande erferenheter...

Eller killen som jag lunchar med 2 ggr, fikar med och bjuder hem på middag....han har SÅÅÅÅÅ bra kontakt med sitt ex och är där nästan varje dag. Fine jag är inte svartsjuk, har bra kontakt med mina ex...men nåt i magkänslan länns fel.... När han inte får hångla fjärde dejten blir han sur (kemin fanns inte där men jag vill ge det en chans) men han sa att jag kunde höra av mig om jag ville ha sex för som det var nu fick ju exet ställa upp ibland....oj va hag blev sugen på honom hahahahaha
    Haha! Vilket pucko! Jag har, efter misslyckade historien med killen som bodde ihop med sitt ex, börjat välja bort ALLA utan profilbild och köper inte längre snacket om brist på bilder i datorn eller att man är föreläsare och inte vill bli igenkänd. Ingen bild, ingen kontakt. Punkt slut.

Jag tror inte jag gör något fel när jag dejtar. Jag har kanske bara inte träffat honom ännu. Det är så man får tänka om man inte vill ge upp. Förlängde mitt medlemskap med ett halvår för en månad sen och fick 3 månader gratis, så nu måste jag få valuta för pengarna :) Är inte på HP utan på en annan sajt. Har jättemånga besökare men knappt nån som skriver. Får intrycket att det inte är så många killar från huvudstaden. Trist för mig.
  • Anonym (Dejting)
    Päronskrutt skrev 2011-07-12 22:17:45 följande:
    Ja han var ett rikspucko men när jag kommit på vad han sa så skrattade jag gott och lärde mig att magkänslan är rätt

Regga dig på HP det är gratis och det är överskott på killar så du kommer få många intresserade.
    Jag förstår att du skrattade, det hade jag också gjort.
    Jag tror jag har en profil där, minns dock inte vad jag heter där. Ska kolla.
  • Anonym (Dejting)
    Päronskrutt skrev 2011-07-12 22:22:30 följande:
    Skriv in att du söker kort romans så får du inboxen full
    Fast då är det väl bortkastad tid eftersom det är inte vad man är ute efter. Men visst, testa kan man göra.

För länge sen var jag på en date med en kille. Efteråt skrev jag till honom att jag träffar honom gärna igen. Till svar får jag att han måste berätta nåt, nämligen att han gillar högklackat. Då frågade jag: på tjejer eller ha själv. Svaret var BÅDE OCH!
    *ASG*
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (loser) skrev 2011-07-12 22:31:17 följande:
    Jag har varit medlem på spraydate och match innan och har nog aldrig träffat på någon som bara varit ute efter sex faktiskt. ALLA har varit superseriösa och åtminstone 90% har velat ses igen. Mitt problem är att jag aldrig blir intresserade av dem. Därför låter det så främmande att folk bara skulle vara ute efter sex, och därför är jag så förvånad över att ingen på HP nappar. Men jag har en lite halvknasig pres (tänkte variera mig eftersom jag bara drar till mig killar jag inte blir attraherad av) och sen har jag inget foto heller. Kanske därför det inte händer nåt, eller så är HP en skitsite helt enkelt .
    Har du provat att fortsätta dejta trots att du inte är intresserad på första dejten. Jag hade samma inställning förr. Nu har jag ändrat mig och det funkar, jag lovar! Man blir intresserad! Alltså, inte i alla så klart men ändå.

Jag har valt en sida där det kostar att vara medlem just av den anlednignen att jag trodde att folk skulle vara mer seriösa där. Men nix! Nästan tvärtom! Tråkigt!
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (nybörjare) skrev 2011-07-12 23:55:21 följande:
    Den här tråden passar mig perfekt!    
    Mig med! Kul att dela med sig och få tips!    

Efter det har jag tagit det lite lugnare, har just nu två killar som jag mailat med i ett par veckor. Vet inte hur jag ska gå vidare, det är rättså kul att få de roliga mailen och gulliga komplimangerna. En av killarna har föreslagit att vi ska ses men eftersom jag är lite mer attraherad av den andre så drar jag lite på det.  
    Jag skulle råda dig att inte dra ut på det. Ett par veckor är en ganska lång tid. Gå på date med den du gillar mindre också och avfärda inte honom efter första daten. Ge honom en chans! Man vet ALDRIG hur det blir.
    Ni som är erfarna på detta, vad gör ni på era första dater?
    Finns det någon bra aktivitet man kan göra som tillåter lite lagom mycket prat men som inte innebär att man sitter och stirrar varandra i ögonen i en timme?

Tacksam för alla tips!     

Jag brukar alltid gå och fika. Dels för att man då kan gå rätt snabbt om man känner att det inte funkar allts och dels för att det inte är så dyrt. Alltså inte så mycket pengamässigt, utan snarare att det är enklare så att säga. Man kan också ta en promenad efter om du t.ex. gillar killen. Då slipper du sitta och stirra på honom i en timme som du säger
  • Anonym (Dejting)

På tal om olika typer. Har börjat maila med en kille på HP, håller på nu faktiskt. Jag har totalt 4 bilder synliga för alla, där det går att se både ansikte och hel figur. Killen har 5 bilder. Så frågar han mig om jag har flera, varpå jag undrar om det inte räcker med de jag har. Han tycker inte det. Säger att han inte gillar tjejer som snålar med bilder och menar att jag gör det. Är det nåt jag inte missförstår eller???????????

• Anonym (Dejting)
    Anonym skrev 2011-07-13 01:07:33 följande:
    Skulle inte satsa på honom, märklig typ.
    Exakt! Så tänker jag också. Eller så är han ute efter lite andra bilder. Som om nån är dum nog att skicka såna.
    Jizzie skrev 2011-07-13 00:49:36 följande:
    Hm.. Ja du, han vill väl vara säker på att det är du på bilderna eller att du ser ut som han tror att du gör utifrån de bilder han sett
    Men det kan han ändå inte veta förrän han ser mig irl. Det blir ju bara en bild till.
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (nätopia) skrev 2011-07-13 01:19:37 följande:
    Utseendefixeringen på nätet gör mig heligt förbannad. sådana killar går bort direkt för mig.

En annan sak som jag starkt ogillar är killar som efter en dejt (som förefallit trevlig) avslutar med en kram och sedan aldrig mer hör av sig. Sådant går fett bort.  Jag tycker att det tillhör netiqette att skriva några rader och säga som man känner i sådana lägen. Det var en trevlig date, men ´jag känner att vi är alldeles för olika (dvs, du är för ful för mig) lycka till med fortsatt dejting!

Bara dessa rader. 

Jag träffade en kille två ggr och sedan hörde han aldrig av sig. Det är inte okej tycker jag. Tillhör vanligt folkhyfs att höra av sig och säga hur man vill ha det med fortsatt kontakt.
    Jag håller med dig. Men att säga att såna killar går bort när de ändå låter bli att höra av sig :))))) Ja, du förstår. Det har hänt mig också men det går inte att göra nåt åt, inte heller förutspå om en kille man tänker träffa kommer att göra så.

Jag dejtade en kille för några veckor sen. På första daten åt vi lunch, sen gick vi på bio. Han var jättetrevlig och rolig att prata med. Jag märkte att han tyckte om mig. Det skrev han också. Funderade på att bjuda över honom på middag. Vi pratades vid på en fredag. Han skulle höra av sig dagen efter. Inget. När jag ringde och smsade (1 gång) fick jag inget svar. Fick ett sms morgonen därpå om att han varit och ff var hos en kompis och skulle höra av sig senare. Inget. Vi skulle ses på tisdagen. Sen hörde jag inget mer förränd typ i förrigår. Han ville ses!!!!!!!!!!!!!! Förklarade sitt försvinnande med att han började få känslor för mig och var rädd för att binda sig men nu kommit på andra tankar. Massa goja bara. Jag sa nej, vi behåller nuvarande status quo, dvs ingen kontakt. Är inte intresserad av nån som inte vet vad han vill.
  • Anonym (Dejting)
    Jizzie skrev 2011-07-13 01:25:47 följande:
    Jo menar det. Dina snygga bilder kanske bekräftar hans kassa självkänsla ;) 
    Ska jag skicka en mindre lyckad bild på mig? :)))))))))) Jag blir för det mesta bra på bild. Jag har riktiga modebilder tagna i en studio av en proffs men såna lägger jag inte ut för det är inte riktigt "jag" så att säga. Så ser man inte ut dagligen. Har helt vanliga bilder där på mig, alltså inte tillgjorde utan det är så jag ser ut varje dag. Visst är de fina! Men strunt samma, han var inget att ha ändå.
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)