Anonym skrev 2011-07-13 10:22:09 följande:
Känner igen det där. Fast dom jag har dejtat, har ändå hört av sig och sagt något. Om att dom inte vill ses. En ville defintivt ses igen,men han var jag inte intresserad av och han visade sig vara dömd för misshandel och var svår att bli av med.. :-O  Usch.. 
Svårt att orka med att dejta, flörta å hålla på, och hålla humöret uppe. För hur det än är, så blir jag ganska låg av att bli dissad. Oavsett anledning. Fast får också få förslag förstås, om jag är ärlig från början, eftersom jag har några ungar, och det tydligen avskräcker ganska mkt. 

Klart man längtar efter kärlek..men är jobbigt att bli dissad, och lyckas behålla känslan av att "duga". Jag ser bra ut så,med kläder på iaf, å kan defintivt få förslag om sex.. fast tyvärr inte av nån jag tycker verkar sund, schysst nog eller som än så länge attraherat mig nog. (med sund och schysst menar jag INTE gift/sambo eller extremt pervers eller känslomässigt uppenbarligen störd; sådana finns det ju ganska gott om där ute i dejtingträsket)
Kan tänka mig sex så, för man blir ju nästan desperat efter ett tag, men då ska det fortfarande vara på schysst sätt. Samtidigt gör det mig deppig att killar mest verkar vilja ha sex med mig.. men där antar jag att det är mina ungar som skrämmer bort. 

Jag har också barn och det är inte heller helt lätt att kunna dejta. Jag kan absolut tänka mig ett KK-förhållande, men det  ska vara med rätt man och på ett sätt som känns sunt och bra för mig. Inget man skyltar med i en presentation och innerst inne så vill jag få pröva tvåsamheten. Har levt ensam hela mitt vuxna liv och jag tycker att jag är värd lite kärlek, vardagsnärhet och regelbunden sex vid livets mitt :)  :)  :)   
En svaghet som jag har i dejtsammanhang är att jag utstrålar alldeles för mycket självständighet, tror jag. Jag är utåt självsäker, social, vältalig och har lätt att möta människor. Detta tenderar tyvärr att skrämma en del män. Innåt är jag dock inte alls lika kaxig utan vill som alla männsikor få uppskattning och bekräftelse och känner mig lite sviken och ratad när männen (fast jag inte ens känner dem och endast har träffat dem en gång) någonstans bestämmer sig för att jag inte är en kvinna som de vill träffa igen. 
Jag tänker att jag har bara några få år kvar när jag fortfarande ser hyfsat ung och någotlunda bra ut (är 40 år), och jag längtar oerhört mycket efter sex (faktiskt mer än vad jag längtar efter ett förhållande, men jag vill inte ha tillfälliga sexuella förbindelser). Har inte alls svårt att träffa män på krogen och liknande, men jag går sällan ut och i likhet med nätdejtingen så blir det heller ingen fortsättning på sådana kontakter. Jag tror attt nätdejting är det bästa sättet för mig att träffa en man eftersom jag till följd av mitt föräldraskap tillbringar mycket tid i hemmet.