Inlägg från: Anonym (Hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmm)

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Bye baby Bunting skrev 2011-08-19 01:21:34 följande:
    Nej, det är väl bara att bita i det sura äpplet. Jag skickade dessutom ett *srry wrong* som van gamer man är
    FFS det var menat till Mr Man och så blev det till ngn helt annan. Ska bara gå och dö en stund...
    Jodu, såna där blunder har man gjort... Om en månad garvar du åt det.
  • Anonym (Hmm)
    Bye baby Bunting skrev 2011-08-19 22:26:28 följande:
    Jag mailade detta till snyggaste killen jag kunde hitta

Hej!

Var det hos dig jag glömde mina trosor förra helgen?
    Jag vet att man inte ska anstränga sig så för ett par trosor, men de var hiskeligt dyra och det var mina "tur-trosor". De är svarta med nätaktig spets där farm och ett enkelt band där bak.

Tacksam för svar!
    Dagens bästa garv, tack för det
  • Anonym (Hmm)

Kört att hitta  nån karl. Blir lesbisk, alternativt nunna.Ni gör det förbaskat bra som fixar dejter!!! Duktiga tjejer och killar.

• Anonym (Hmm)

Ok surrkusar, delikat dilemma som jag behöver snabbt svar på:

Kontaktad av en kille som är några år äldre än mig, våra föräldrar umgicks när vi var små och jag har sett att han är ute på nätet och söker tjej. Snäll och go kille - men han är lätt förståndshandikappad.och han är inte min drömkille. Tror han tänker bjuda ut mig. VAD säger jag????? Hjälp nu!

• Anonym (Hmm)

Jaha, bortgjord. Surrat på alldeles för l'nge med en supertrevlig kille på HP. Och när vi väl bytte msn så är han dunder - superful... Vad säger/gör jag? Han verkar go och riktigt intresserad av mig, men för mig går han tyvärr bort.

Hjälp!

• Anonym (Hmm)
    Anonym skrev 2011-08-28 10:50:35 följande:
    Lär dig att känna killen som person och undvik att vara så ytlig så du endast går efter det yttre det felet många gör är att de har helt orealistiska krav på sina kommande partner både gällande utseende och andra saker vilket gör att de förr eller senare blir bittra över att aldrig träffa någon, de saknar dock helt självinsikt och kan / vill ej förstå att största skälet till att de ej träffar någon är helt och hållet deras eget.
    Jag tror jag är ganska lite ytlig. Jag försöker se varje individ för den de är. Men en person som absolut inte attraherar mig är väl inte bra heller? Åtminstone initialt har utseendet betydelse. Sen blir det annat. Men i min värld är han inte attraktiv, hur gärna jag än skulle vilja att han var det.
  • Anonym (Hmm)

Jes, jes, jes!!!
    En absolut blinddate, har aldrig pratat med karl ens! Men han vill träffa mig ikväll!!!
    Han är 20 år äldre och vill att vi ska fara på bilbingo... Suck...

• Anonym (Hmm)
    Anonym (hjärtat) skrev 2011-09-19 09:08:52 följande:
    Jag gillar verkligen inte när folk blir för PÅ utan någon egentlig anledning... Jag har nu en kontakt på HP som jag bara skickat ett mail till som svar på hans och nu har han börjat skriva "hallå, kan du inte höra av dig" och skickar mobilnr och mail på mail... Suck. Om jag inte hört av mig på två veckor så är jag kanske inte så intresserad? Det stör mig väldigt i alla fall. 
    Finns inte en chans att jag skulle ta kontakt med killar som slänger mobilnummer efter mig. Är så gammeldags att jag tycker att var sak har sin tid. Först lär man känna varann. Sen byter man mobilnummer Sen sms. Sen ringer man. Och sen träffas man. Typ.

Desperata killar är jobbigt. Gissar många vill ha ett snabbt ligg.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Ny) skrev 2011-09-27 16:29:59 följande:
    Vad snälla ni är som svarar och delar med er :). Jag antar att jag tillhör den Känsliga gruppen som lätt tar åt mig om någon ratar mig. Jag är alltid ärlig och har efter varje dejt hört av mig och berättat att jag gärna ses igen (eller inte ses igen) på det sättet är jag inte blyg. Livet är för kort för att inte våga säga vad man tycker. Sen har jag kanske för höga tankar om mig själv, jag tycker personligen att jag faktiskt är en jäkligt bra tjej och kan inte förstå att jag inte kan få till en andra dejt. Antar att jag är livrädd för att vara ensam också, så det måste jag jobba på. Jag borde kanske också gå på 100 dejter ;).
    Jag är precis som du, dumpar någon mej tar jag det personligt och tror att det är jag som har gjort något fel..

Jag är också alltid ärlig. Vill jag inte ses mer så säger jag det på ett så vänligt sätt som möjligt.. Jag avskyr verkligen att bli dumpad genom tystnad, det känns nåstan som tortyr för mig...

Jag brukar väl iofs få till någon mer dejt, fast å andra sidan hinner man ju då bara fästa sig mer vid killen och då blir det ju ännu jobbigare.
    Jag tycker inte heller om att vara ensam, men känner mig ändå inte desperat på nåt sätt..

Nu har jag kommit till en punkt då jag är rädd att släppa någon nära mig, i rädsla att bli sårad. Det brukar ju vara då jag släpper någon nära mig (känslomässigt) som jag blir "dumpad". Men jag vet ju att jag måste våga släppa människor nära mig för att någonsin ha en chans att träffa den rätte..
  • Anonym (hmm)
    Mamsis skrev 2011-09-27 08:26:54 följande:
    Vissa är ute efter kicken i att träffa någon ny, flirta lite osv, det räcker för en del. Tyvärr verkar de inte fatta att deras beeteende påverkar andra negativt. Schysstare hade varit att säga: Jag hade det supertrevligt, men känner inte att det klickade.
    Varför det inte klickar är svårt att säga, det är iaf inget fel på dig, det bara blir så.
    Precis så verkar det vara. En del gillar att bara leka, men vill absolut inte ha något seriöst förhållande. På nätet verkar det finnas väldigt många såna..
    Vad dom inte fattar är att dom fakitskt gör en annan människa illa med sitt beteende. Att dom faktiskt gör att man kan tappa tilltron och få svårt att lita på andra man träffar längre fram. Jag har själv varit ut för det många gånger, och det är lika tungt varje gång.
  • Anonym (hmm)
    Mamsis skrev 2011-09-27 20:44:11 följande:
    Ja, det är ju det. Och det är svårt att intala sig att det är DEM det är fel på , inte en själv. Men man lär sig också att känna igen dessa skitsnackare efter ett tag. Då kan man sålla bort en del redan från början.
    Jamen visst är det så att man lär sig att solla ur dom på ett tidigt stadium. Då jag nyss hade blivit singel efter att ha levt i ett långt förhållande, föll jag gärna för killar som var duktiga på att prata, det finns ju tom dom som talar om hur fin man är innan man har träffats, såna killar går bort för mig idag. Jag har lärt mig att det är bara snack för att få mig på fall. Sen går det några veckor/någon månad så gör dom en tvärvändning och lämnar mig med ett krossat hjärta. Så nej det går bort.

Dejtar en kille just nu, men visst är jag rädd att bli sårad. Vi har träffats två gånger och pratar i timmar varje dag. Det som känns så skönt var att han inte sa till mig att jag var fin osv förrän efter vi hade varit på våran första dejt. Och han skriver det inte, han säger det då han ser mig i ögonen och det känns bra. Det känns mer äkta på något vis

Men oron för att bli sårad kan jag ändå inte bli av med. Men jag har ju insett att om jag någonsin ska hitta han med stort H så måste jag våga chansa även fast mitt hjärta riskerar att bli krossat..
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Ny) skrev 2011-09-27 21:00:09 följande:
    Men den senaste dejten jag var på var verkligen helt otrolig, killen och jag hade pratat i 2 veckor daligen i flera timmar.
    Det var otroligt längesedan jag träffade någon som honom, det kändes som att vi känt varandra i flera år.
    Han hörde av sig via sms, telefon och msn ända tills efter vår första träff sen helt plötsligt gick det 10-12h utan något sen ett dyg sen gick det två dygn utan något.
    Vi bestämde en ny dejt men på dagen d hörde killen inte av sig.
    Och som anonym(hmmm) skrivit här uppe så tycker jag att bli dumpad via tystnad är tortyr så jag skickade iväg ett mail där jag tackade för mig och att jag tyckte mig märka ett falnande intresse och att jag var intresserad av någon som hade tid och lust att lära känna mig.

Då fick jag helt plötsligt ett svar där han typ skrev att han visst det var intresserad av mig men att han hade sååå mycket att göra just nu.

Men jag köpte inte det så jag sket i att svara.
    Men varför gör man så? Varför inte bara säga som det är, det stör mig att jag inte kommer få veta vad som gick fel.

Jag tror att många gånger går det inte att säga exakt vad som gick fel. Personkemin kanske inte riktigt stämde, eller det där klicket kanske inte infann sig. Men jag tycker ändå att om man har träffats irl så har man en skyldighet att säga ifrån på ett fint sätt..

Jag ser också ett sånt beteende med dröjande svar som ett tecken på att man både vill ha kvar kakan och äta den sas. Alltså killen kanske inte är 100% intresserad, men vill ändå ha någon som ger honom lite uppmärksamhet. Men jag tycker ju att det är vansinnigt fel att göra så.

Det är nog ganska viktigt att träffas relativt snabbt efter att man har börjat prata med varandra, för att inte bygga upp orealistiska förväntningar. Det blir lätt att man gör det då man inte har träffats irl.. Men jag ska väl egentligen inte säga vad man ska göra. Jag har gått på många minor, och det gör så ont i mig varje gång det händer.
  • Anonym (hmm)
    Avatarlös skrev 2011-09-27 21:35:54 följande:
    Eller så är det helt enkelt så att det inte finns nåt bättre och personen tycker att det är viktigare att ha nån än att ha rätt, men inte ge sig in för djupt om rätt skulle dyka upp.
    Ja precis, det var ungefär så jag tänkte men jag fick inte fram det..
  • Anonym (Hmm)
    Mamsis skrev 2011-09-28 10:45:34 följande:
    Hahaha ska du ha mitt nr? Varje gång du får sug att skicka sms så skickar du till mig ist hahahaha. Vet hur det är, men jag har lärt mig, kan jag lära mig det så kan du
    Berätta hur sjutton du lärde dig det! Är ju SÅ lätt att det blir ett antal sms för mkt när man är glad, nyfiken o killen är såååå trevlig!!!
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)