Inlägg från: Bye baby Bunting |Visa alla inlägg
  • Bye baby Bunting

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Anonym (dilema) skrev 2011-08-14 14:25:57 följande:
    Jag är fett övertygad om att han har en dungeon i källaren där han kedjar fats mig med Ture som enda sällskap och man...

AH JAG GLÖMDE !

Killen igår är ju från halmstad

Han sa "ja du vet den där tortyrstugan? Jag har en stuga bara två kilometer därifrån"

eh hahaha scary !!!         
    Kan bli riktigt spännande mao
  • Bye baby Bunting
    Anonym (kvinna 40+) skrev 2011-08-14 14:51:04 följande:
    Hej på er! 

Måste delge en story som är helt galen..

På min sida står att jag är läkare och att jag älskar mitt arbete, att det är utmanande och meningsfullt. Fick ett till synes trevligt meddelande från en "B" där det stod  att han lyckönskade mig till val av bra utbildning och att jag skulle fortsätta göra gott. Svarade och tackade och frågade om han också var i samma gebit. Fick ett mer surt svar att nej, han var minsann arbetare och en lång utläggning om att jag nog rört mig i akademikerkretsar länge och inte skulle nöja mig med hans arbetarbakgrund. Svarar att jag inte alls bryr mig om fin-vin och att jag är alldeles vanlig, har kompisar som sitter i kassan på ICA osv. Får ett ännu surare svar om att han är missnöjd med sitt jobb och avundsjuk på mig. Jag försöker uppmuntra honom att förändra sitt liv men så vill han se hur jag ser ut???
    Jag anser det hel ovidkommande att börja snacka foto då han är så sur... och får till svar att han hoppas vid gudarna att han inte är vårdsökande där jag jobba?? Jag fortsätter uppmuntra honom att söka ngn utbildning eller nytt jobb och då börjar han yra om att jag är mytoman, att mina barn säkert är tillverkade på Storkliniken i Köpenhamn, att jag är ful, att pappan till mina barn nog inte vill veta av dem.

Denne man har bild och såg normal ut...44 år. 

Vilka konstiga män det finns på nätdejting sidor...jösses. Detta var dock en mindre knäpp. Har mailat med knäppare..

Nätdejting är samlingsplats för konstigt folk-är min erfarenhet.

Tycker han får uppsöka tearapeut på egen hand. Ja, det finns riktigt många kufar, men det finns också högst normala människor som av en eller annan anledning söker sig till dejtingsidor för att det förenklar livet, istället för att leta irl.
  • Bye baby Bunting

Bestämde inatt att jag och Mr Man inte skulle höras ngt mer. Jag har redan abstinens...

Mitt senaste mail :) Gillar speciellt hans signatur *asg*

Vid närmare granskning av frökens sida då har det framkommit att fröken behöver betala sk vackerhetsavgift enl paragraf 173336 i skönhetsskattelagen....sänder mitt kontonummer om en tid så kan fröken betala tex halva sin förmögenhet och lön till mig så lovar jag att jag ska göra allt för att få ett så vackert liv i sommar med frökens pengar när jag sitter vid poolkanten med fossingarna i poolen i vid stugan iGrisslehamn och tittar ut över Ålands hav...*ler*

Med Vänliga Hälsningar

Din

SoloVår

• Bye baby Bunting

Vad är det med söndagar? Folk som inte fått napp under krogrundorna? Är det min tur att bli yxmördad nu? Aningen för desperat mail...

Hej!
    Jag heter X!
    Först måste jag börja med och säga att jag tycker du är helt underbart fantastiskt vacker.
    Det låter kanske som en dålig inställnings klyscha, men det är det inte, jag måste ju få säga som jag tycker och detta är just vad jag tycker att du är underbart vacker.
    Du har strålande vackra melerade ögon, och jag älskar bara melerade ögon så det kan ju inte bli så mycket bättre än så här.
    Att du sen ramas in av ditt underbara hår, som klär dig fantastiskt bra......suck....jag hoppas det inte gör något att jag berömmer dig för jag skriver direkt ur hjärtat, vad jag känner.
    Du ser lugnt sagt mycket vacker ut.
    jag skulle gärna vilja vakna upp var morgon resten av mitt liv och titta in i dina underbara ögon det första jag gör. Det skulle rädda dagen för mig. Och ge mig näring för hela dagen. Som jag sa så är ögon väldigt viktiga för mig, och just melerade är så vackra tycker jag och du har så, vackra melerade ögon, och jag skulle gärna vilja se dem i verkliga livet också.
    Du verkar vara precis den jag söker. Utseendet är ju det första man ser, och där har du ju som sagt avklarat det.
    Jag tränar på gym tre dagar i veckan och springer tre dagar i veckan. Ja kanske inte just nu. har fått ont i axeln och fått reda på precis att jag har "Frusen Skuldra" ska få sju cortison sprutor i axeln under en fem månaders period och sen ska det bli bra, så bra det kan bli. Kommer tydligen aldrig bli helt bra. Men därför ligger det på is just nu. Men vanliga planeringen lyder så. Tycker också om och gå ut och gå i skogen men går inte ensam för tycker inte det är skoj och gå ensam. Vill gärna ha någon och gå med för det är mycket trevligare och det är mer romantiskt, jag tycker att ut och gå är romantiskt.
    Tycker om och laga mat, eller älskar och laga mat, och även att äta mat. Tycker det är trevligt.
    Jag är väldigt kärleksfull, och har inga problem att visa mina känslor.
    Tycker om att kramas och att mysa och att visa känslor.
    Har gott om humor och har barnasinnet kvar.

• Bye baby Bunting

Jag är inte ute efter ngn som sitter och tittar mig djupt in i ögonen och smeker mitt hår dagarna i ända.
    Den här killen har way too much time on his hands, mail nummer 2 från samma kille:

Vad jag söker, det är ju dig.
    Någon att älska.
    Någon att längta till när jag är ensam, någon att sakna och att skicka sms till och att vilja träffa när jag inte är hos dig.
    Men någon att göra saker tillsammans med.
    Träna med. Gå ut och gå med, och laga mat med. Ock göra alla saker med, att dela tankar med. Att dela syret med som vi har hos oss.
    Kanske det skulle kunna bli vi två?
    Jag skull gärna visa upp vackra dig för mina kompisar och säga att du är min flickvän.
    Skulle gärna prioritera dig före allt annat bara för och få vara med dig.
    Men jag skulle kalla dig vacker det jag ser.
    jag kommer också att påminna dig om hur glad jag är att jag har dig, även om jag också kan vara slarvig på det, men lovar att vara bättre på det när jag ser in i dina underbara vackra melerade ögon och ser dig. Då ska jag säga att jag är glad ofta.
    Men till slut så är det väl ögonen som kanske bestämmer om det blir du och jag eller inte. Det är det förbannade klicket som ska klicka rätt hos båda partner, eller hur?
    Det klicket när ögonen möts för första gången.
    Dem ser in i varandra, inte på varandra utan in bakom varandra in i djupet på ögonen. Allt runtomkring stannar upp för ett ögonblick. Man har bara ögon för varandra. Man ser dem underbara färgerna i varandras ögon, färgerna som blandas ihop till dem otroliga färgerna vi har i våra ögon. Ser alla hemligheterna som ligger där inne. Svaren på en massa frågor, svaret på frågan OM det är vi eller inte. Men har ögonen släppt en så långt så brukar svaret vara positivt. Allt snurrar runt också, och det börjar sprida sig till magen och där startar fjärilarna upp och flyger.
    Det är detta svaret jag vill ha när jag går på dejt med någon. Har bara fått det en gång och det var många år sedan. Men det kändes faktiskt så.
    Nu vill jag träffa dig så småningom och titta in i dina underbara vackra ögon och se om det kan hända en gång till. Dessa ögon..hmmm
    Jag hoppas du hör av dig till mig med ett bra svar snarast.
    Jag hoppas att du vill

• Bye baby Bunting
    giftgrodan skrev 2011-08-14 16:32:30 följande:
    Men svara då, varför ska du inte höras med mer mr Man?! *blir vansinnig*
    Det blev för komplicerat. Jag behöver inte mer drama i mitt liv och jag hade vissa drag han kanske inte kunde överse med. Jag är en väldigt bestämd dam ibland
    Men jag har svårt att se att någon skulle kunna mäta sig med Mr Man. Han satte verkligen min värld i gungning...
  • Bye baby Bunting
    Ernst Hugo skrev 2011-08-14 16:39:14 följande:
    @BbB

Jag blir ledsen och lite illa berörd av brevet du visar. Kan inte vara både ärlig, artig och tydligt avvisande mot denna killen?  
    Jo, absolut. Jag har ingen lust att såga en känslig själ vid fotknölarna och det kan hända att han faktiskt är det.
    Jag behöver bara fundera lite på vad jag ska skriva. Det är lätt att bli cynisk och hårdhudad inne på dejtingsiterna.
    Jag blev faktiskt ganska rädd av det han skrev. Kändes inte riktigt sunt.
  • Bye baby Bunting
    Ernst Hugo skrev 2011-08-14 16:50:32 följande:
    Även om det ligger en bra bit ifrån hur jag själv skulle skriva så kan jag tänka mig att han blivit peppad och tänkt -Nä nu jäklar, skall jag berätta precis hur jag vill att det skall vara.

Sedan har hade han lite otur när han tänkte - att detta funkar nog till de flesta jag tycker är sötat på fotot, jag kör copy paste. 

Jag har dock själv gjort en del blundrar som fått mig röd om kinderna som när jag en kväll lyckades skicka mail till två av bästa kompisarna till en jag dejtat. Skäms    
    Är inte intresserad av någon som har otur när de tänker

Hur reagerade vännerna? ^^
  • Bye baby Bunting
    Anonym (hjärtat) skrev 2011-08-14 17:01:50 följande:
    Jag har fått exakt samma... Och jag blev så illa berörd att jag loggade ut direkt! Ska vi hitta på ett gemensamt svar och posta till honom? Annars känner jag mest att jag vill blocka honom...
    Haha, så unik var jag

Det gör vi! Något istil med att vi redan har bokat kyrka och våra barn heter nu Per och Lisa. Varför hade han inte hämtat bilen på verkstaden som han lovade igår
  • Bye baby Bunting
    Anonym (Hp) skrev 2011-08-14 17:18:04 följande:
    Ha!

Fick ett mail för en stund sen från en kille som undrade hur helgen vart och sådär.
    Mitt svar blev, jo helgen var bra, jag lider just nu bara av lite söndagsdepp. Framför allt när jag ser högen av disk i köket!

Hans svar blev då om jag har någon bild( jag är nämligen rätt anonym)och om jag skulle vilja ses på stan för en drink. Eller om jag hellre ses på en diskdejt hemma i mitt kök!

Hahahha, jag vet inte.. just diskdejt känns väl sådär hett! =)
    Först drink sedan kan han väl få följa med hem och diska åt dig
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)