• Mandarina

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Anonym (Dejting) skrev 2011-07-14 11:23:21 följande:
    Började maila med en kille på HP igår, 10 år äldre och inga barn. Jag har två varav ett är litet, ett blöjbarn. Han skrev att han var seriös. Vi började chatta på msn, han ville att jag skulle ringa, jag sa att jag ville avvakta. Han hade bara en bild på sig, en ansiktsbild. Jag har 5 bilder. Jag frågade efter flera. Han sa att jag kunde bli hans vän på FB, varpå jag svarade att så gör inte jag. Föredrar att inte avslöja min identitet det första jag gör, för en helt främmande människa. Vi fortsatte chatta, sen sa godnatt. Nyss hemkommen från träningen får jag ett chattmeddelande om att han tackar för sig eftersom jag inte behagat svara på hans 3 mail på HP. Jag hade ju inte ens varit inloggat där!!! Herregud! Förklarade hur det gick till och frågade igen om bilderna (han lovade igår att jag skulle få dem idag). Det gick inte. Han sa att han aldrig träffade nån som VAR SÅ PÅ ang bilderna. Alltså, begärde jag nåt orimligt eller? Är bara nyfiken.

En annan mailkontakt skickade mig den här länken. Gud vad jag skrattade! Läs den www.thelocal.se/17566/20090216/

Kram på er!
    Haha, snacka om störd kille. Bry dig inte om honom. Idiot!
  • Mandarina
    Anonym (less) skrev 2011-07-14 11:46:45 följande:
    Det värsta som finns är killar man varit på flera dejter med som säger att de gärna träffas igen o sen när man hör av sig så svarar de inte... Att de inte bara säger att de inte vill ses, hur svårt kan d va??
    Hur många dejter rör det sig om då? Alltså hur många gånger har ni träffats?
  • Mandarina

Måste berätta en liten rolig detalj om min erfarenhet sedan jag började nätdejta...
    Jag har sett flertalet killar som jag känner igen sedan tidigare, som ex gick i sammaskola/hade samma hobby osv.. och nästan alla dessa killar jag känner igen sedan tidigare är killar som det liksom är "något fel på" ( sorry låter tsaskigt att säga så men det e sant ) eller va skumma/konstiga på nåt sätt. Och jag tänker, stackars tjejer som råkar ut för dessa typer och killar... eftersom man känner dom lite sen innan o vet hur dom är/beter sig osv..
    Å så tänker man oxå att tänk om man själv råkar ut för en sån typ ... jag går mkt på känsla, och hur han lagt upp sin presetntation och framför allt förmågan att skriva och vad han skriver till mig... tycker mig nästan redan på presentation kunna utläsa vad det är för människa bara genom sättet/orden han skriver på....

• Mandarina
    Anonym (svårt) skrev 2011-07-14 18:30:51 följande:
    Ja HP är en riktig köttmarknad, värre än krogen, för där har vissa inga hämningar alls.
    Hahaha!! I lööööve HP!! Rena smörgåsbordet för oss girls!
  • Mandarina
    Baginbox skrev 2011-07-14 19:20:46 följande:
    Man undrar lite, så här när vi nu talar lite om ämnet lite från sidan, vad i en profil får er att ta kontakt? Vilken typ av kontakt (flirt, mail) är såpass intressant att ni faktiskt svarar? Vad står det i det första mailet som gör att ni svarar med intresse?
    Jag tar inte kontakt med killar, för jag gillar att känna mig utvald. Sen om det är nåt intressant så svarar jag. Med intressant menar jag om bilden ser ok ut och att det finns en presentation som tilltalar mig - å det märker jag på sättet personen uttrycker sig och skriver. Det går att utläsa MYCKET genom hur en person framställer sig i en presentation och om jag känner att "this is my type" så svarar jag...
  • Mandarina
    koas skrev 2011-07-14 19:21:21 följande:
    Ja det är ju det. Därför är det nog lite mer knäppisar där än på andra sidor, men mycket kul också!!
    Fast knäppisar finns nog överallt.
  • Mandarina
    Anonym (svårt) skrev 2011-07-14 19:27:33 följande:
    Sa ju inte att det va nåt dåligt ju Flört
    Men jag sa väl inte att du sa att det var nåt dåligt? :-/ Du läser in för mycket och gör en egen tolkning
  • Mandarina
    Anonym (svårt) skrev 2011-07-14 19:37:14 följande:
    Haha Flört 

Jag tycker att HP kan vara skitkul.

Mindre kul var när mitt ex hittade mig där  (han som tog min oskuld tom!! ) och jag kände inte igen honom Förvånad
    Hur kändes det att "se" honom igen då??
  • Mandarina
    Anonym (Sisyfos) skrev 2011-07-15 13:20:52 följande:
    Som nybliven singelkille testade jag svenska dejtingsajter, men fick inte ut något av det.

En sajt hade någon sorts bugg i mina inställningar så bara äldre norska kvinnor hörde av sig. Mette-Marit i Stavanger i all ära, men det var kanske inte vad jag letade efter.

Sedan provade jag på en annan sajt men resultatet var lika klent. Kvinnor i min egen ålder (40+) verkade helt inne i sin nya roll som milfar och jagade bortamatcher med 30-åringar, medan jag själv fick brev från dyslektiska fembarnsmammor i Dalarna som bara ville åka finlandsbåt och dricka sugrörsdrinkar de läst om i Aftonbladet.

Finns det ingenstans, tänkte jag, där välutbildade vackra kvinnor vill umgås med en kille som jag? Kvinnor som är omgivna av egoistiska självgoda macho-män? Jo faktiskt, visade det sig. I andra länder.

De kvinnorna jag chattar med nu är överjordiskt vackra. De har minst en masterutbildning bakom sig och de är framgångsrika i affärslivet. De talar bra engelska även om deras modersmål är spanska eller franska.

Min poäng är att om inte rätt person finns i ens närhet så lönar det sig att leta någon annanstans.
    Haha! Är du på riktigt?? SIåfall är du en sån som jag absolut INTE svarar på mejl ifrån.

Vad då bugg?? Så bara norska kvinnor hörde av sig??

Du har aldrig funderat på varför du drar till dig dyslektiska fembarnsmammor? Det kan inte vara så att du sänder ut sådana signaler på nåt sätt.

Av ditt sätt att skriva så kan man nästan tro att du har nån form av diagnos, typ aspergers eller nåt

Fortsätt hålla till på de utländska sajterna så jag slipper råka stöta ihop med dig på de svenska
  • Mandarina
    Anonym (Sisyfos) skrev 2011-07-15 14:32:55 följande:
    Sant att det finns många scammare utomlands.

Tricket är att börja prata om saker som bara intresserar tjejer.

Jag brukar fråga om vad hon tror om Jimmy Choo i höst.

Blir svaret: I vilket lag spelar han, då brukar jag tacka för mig.
    Hahaha, tricket?? Ursäkta?
    Du verkar vara kass på dejting! Förstår att du får svar från dyslektiska fembarnsmorsor!
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)