• Baginbox

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Päronskrutt skrev 2011-07-19 22:17:58 följande:
    Den här har jag fått 2 ggr av samma kille härligt när de har sån koll :

Den sötaste kvinna jag sett... Det hände en olycka nu jag ramlade av stolen av bara din skönhet. blev helt tagen.. Tänte ok jag drömmer men jag ställde mej upp igen.. ...jo det är sant.. där är hon........
    Jag är inte Brad Pitt
    men jag har ett hjärta av guld och är en glad, positiv och social och rolig man. Hoppas du finner mig så intressant att du vill lära känna mej

Jag söker den eftertraktade platsen som första älskare, vän och alltiallo, Jag är redo att hitta den stora kärleken , är du det med?

Alltså, jag får erkänna att jag (nej, inte jag som skrev ovan mail) vid ett tillfälle totalgjortbortmig i liknande stil. Jag såg en kvinna som fick mig att fullkomligt mista allt vad konversationsförmåga hette. Man får bara en chans att göra ett första intryck och jag sumpade det å det grövsta. Hon hade en bra presentation, precis i min smak. Bilder med ett alldeles förtrollande utseende utan att för den skull vara fotomodellstereotyp. Ett personligt utseende och för mig fullkomligt breathtaking. Vad skriver man då? Ja, jag vet inte vad jag skrev men jag skrev förmodligen något jag aldrig kommer att delge någon annan och gjorde antagligen mitt sämsta förstaintryck någonsin. Inget vulgärt men så totaldåligt att jag inte någonsin kommer skriva en rad till henne igen. Så kontentan är att även om det kommer ett jävvligt konstigt mail ibland så kan intentionen bakom vara högst seriös, bara det att bilden man gör av den man skriver till och den man desperat försöker ge av sig själv kan ställa till mycket i ivern att få det rätt.
  • Baginbox
    Bye baby Bunting skrev 2011-07-20 01:00:37 följande:
    Haha, svarade hon?
    Jag har faktiskt också gjort en liknande grej Skäms, men inte en enda kommentar om utseendet. Men mailet blev så taffligt och tragiskt och jag var riktigt nervös när jag skrev det. Han svarade givetvis inte, lika bra det. Vågar inte tänka på hur nervös jag skulle bli om tillfälle gavs att träffas. Jag skulle nog framstå som avkomma till en amöba.
    Nja, det kom ett svar och jag gjorde sedan antagligen ett ännu sämre andraintryck... Ibland känner man sig som en skolpojke..  och agerar som en... det kom inget mer sen... Fullt förståeligt.. *hoppas hon läser denna tråden..* :)
  • Baginbox
    Anonym (nybörjare) skrev 2011-07-20 22:43:47 följande:
    Åh, vad nyfiken jag blir... 
    Kom igen nu... berätta vad du skrev till henne! Kyss
    Kan inte, om jag så anstränger mig går det inte att återskapa samma katastrof. Ett copypastat skrytbrev med vidhängande badbyxbild av någon annan hade varit bättre.
  • Baginbox
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-07-22 22:20:42 följande:
    Men nu till frågan, Han är som sagt intresserad av att träffas, intresserad av vad jag har att säga, lite flirtig och sådär. Men han tar sån tid på sig att svara på mina mail. Han kan läsa mitt mail på förmiddagen och sen vara online hela jäkla dagen och kvällen utan att svara och sen tillslut svara på eftermiddagen dagen efter. Varför? Han är ju online, han har inget att göra, men han svarar inte.

Någon klok som kan svara på varför?
    Det kan vara så enkelt att han läser via telefonen samtidigt som datorn står på hemma. Så är det för mig. Jag ser ut att vara online jämt för datorn hemma är inloggad medan jag jobbar. Emellanåt läser jag via telefon men har svårt att kunna skriva då. Är han sedan petig med hur han skriver plus att det kanske inte har hänt särskilt mycket han kan skriva om heller så kan det ju ta tid.
  • Baginbox
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-23 15:55:46 följande:
    En annan sak. Varför är det så många män som ska ha tag i någon som är 15-20 år yngre? Jag vill träffa någon i ungefär min egen ålder, men dom tycker uppenbarligen att jag är för gammal. Är man för gammal vid 43? Skulle inte tro det!
    Det samma sak på den kvinnliga sidan. 45-taggare letar 30-åringar. Jag vet juin hur andra tänker men när jag var i 30-årsåldern så intresserade inte 45+ mig. Precis som idag intresserar inte 60+ heller, men jag får många besök från 60 och uppåt. Å andra sidan är man väl lite sådan själv också. Gärna någon yngre 5-10 år, men inte yngre än så. Kanske lite vanligare att kvinnan är några år yngre än mannen än tvärtom. Man inbillar sig kanske att man håller ålderdomen stången med en yngre partner.
  • Baginbox
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-23 16:07:18 följande:
    Något år hit eller dit är väl inget. Men när det blir uppåt en 20. När man letar det och inget annat!
    Det känns lite äckligt förstås. Lite troféjakt..
  • Baginbox
    Anonym (???) skrev 2011-07-23 16:08:53 följande:
    Är det sant? Märkligt, har jag inte lagt märke till.
    Jag gjorde en liten snabb räkning och kom fram till att ca 40% av kvinnorna mellan 45-50 letade män 9+ år yngre än de själva. Nu ska i ärlighetens namn också sägas att flertalet accepterade män upp till ett par år äldre än de själva också. Resultatet är inte statistiskt säkerställt ;)
  • Baginbox
    Päronskrutt skrev 2011-07-23 18:15:44 följande:

Dagens mail...läses nerifrån och upp, väntar på svar

Han 21 skrev:
    men lite sex skulle väl inte skada dig heller?;)

jag skrev:
    --------------------------------
    Och med det uttalandet så blev jag en gamal kärring
    Jo , jag önskar ju ett seriöst förhållande och det tror jag är lättare med en jämn årig än en som skulle kunna vara min son. Antar oxå att du bara är ute efter en sak , för annars skulle du inte kontakta en fet,gammal tre barns morsa

Han 21 skrev:
    --------------------------------
    tjenare, ere bara gamla gubbar som gäller?;)

Så är det aldrig några 21-åriga tjejer som skriver till mig...

Vad gör jag för fel? ;)
  • Baginbox
    HäxanSurtant skrev 2011-07-23 18:34:31 följande:
    Du är förmodligen man och inte kvinna, därav  "felet"
    Genetiskt rökt alltså...
  • Baginbox
    Anonym (sa) skrev 2011-07-25 16:46:14 följande:
    Ok. Här kommer ett mail jag faktiskt fått(hittar inte på!!) på en dejtingsajt:

"Hej Juno!

Tror du och jag hade passat fint tillsammans!

Lite om mig;
    Jag bor för tillfället hemma hos morsan, jag struntade i att betala min räkningar, så jag blev vräkt hahaha. Men det är bra här, jag var ändå trött på att bara äta färdigrätter, nu lagar mamma min mat och diskar åt mig osv.. Skööönt :D Sedan är det bättre hastighet på internet här också, och det är bra för mig jag älskar tv-spel, sitter minst 8-9 timmar om dagen ofta längre än så. Jag är arbetslös, orkar inte jobba. Får inte ens pengar från soc bara för jag inte heller orkar söka jobb. Förutom att spela tv-spel så tycker jag även om att titta på film, sen ibland bygger jag feta grejer med lego ( INTE barnsligt) håller just i detta nu på med en modell av rymdskeppet i Star Wars.

Vad jag söker hos dig:

Såklart vill jag att du ska ha goda kök/städ-egenskaper. Du får gärna vara ganska rik, då jag helst inte vill jobba. Se väldigt bra ut, vilket du gör ;) ;) ;)

Hoppas på ett positivt svar!
    May the force be with us ;) / Johan"

....................  Förvånad
    Måste vara nytt rekord i... ja jag vetefaen i vad men rekord måste det vara. Vilket kap!
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)