• Anonym

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Gulletroll skrev 2011-07-15 20:41:31 följande:
    Men jag tycket det var rörigt Sen om du inte tyckte det e ju en annan sak

Men vad då "snygg" Vad är snygg och vem bestämmer det??
    Å vem har sagt att utseendet inte skulle ha betydelse?

Du ser, det är det jag menar med rörigt. Du läser in och tolkar en massa grejer som jag aldrig sagt. Ursäkta om jag har en otrevlig ton men jag tycker bara det är så tröttsamt att prata med folk där kommunikation brister. Ok att kommunikation brister men då tycker jag man frågar vad personen menar när det skriver det den skriver än att bara anta en massa saker. Hänger du med?
    men du, det är inte så snyggt att skylla ALLT på mig.

Ok, jag tar ett extremt konkret exempel. Du skrev det här: Om det är du som skrev inlägg 264 "ärligt, jag är faktiskt ganska snygg. Med kläder på iaf." - när du skriver, " med kläder iallafall" ... just denna meningen får mig att tvivla på att du har en bra självbild.

Det är svårt att tolka det på något annat sätt än att du tycker att det faktum att personen inte tycker att hon är snygg utan kläder tyder på att hon inte har en bra självbild. Varför?
  • Anonym
    singelsthl skrev 2011-07-15 21:01:11 följande:
    Det skriver jag under på. Objektiv snygghet har ingenting med saken att göra. Man måste klicka helt enkelt, och det gör man inte automatiskt för att en person är snygg eller mindre snygg för den felen.
    jag håller inte riktigt med. Till stor del har ni rätt, men att säga att "objektiv snygghet" inte har NÅGONTING med saken att göra kan jag inte hålla med om. Men absolut finns det en masa andra saker som är väldigt viktiga.
  • Anonym

Men jobbiga anonym! Dig skulle jag inte dejta iaf! Missförstår och frågar ju konstiga saker heela tiden. Och hugger tbx. Herregud!

• Anonym
    Anonym (Hmm) skrev 2011-07-17 09:35:34 följande:
    Vi får hoppas på det!
    Varför ska det va så svårt att hitta nån???
    Kanske det beror på att folk i allmänhet är för kräsna och därför sållar bort mängder med folk pga att de ej uppfyller alla (o)realistiska krav man har, säger inte att fallet är så i ditt fall men studera vad främst kvinnor skriver i sina presentationer så framgår det ganska snabbt att många har en diger kravlista som de anser att killarna skall uppfylla innan de ens är värda att besvara.

Samma gäller utseendet, det framgår även tydligt i den här tråden att vissa individer kategoriskt ratar folk för att de ej anses tillräckligt snygga osv.
  • Anonym

Det är ju för på nätet kan de fega komma undan . I verkliga livet skulle de ju aldrig säga till ngn rakt ut " du är ful" " du är tjock"

• Anonym

fick ett mail idag (HP) " ser.....du ut naken? ".......jaha , därserman från en man på 43 ???!!!!! hallå!!!!! vad förväntar han sig för svar där :) hahahaha, han vart såklart utan svar.

• Anonym

Kan man inte lära sig punkt och stor bokstav etc.

• Anonym

såååååååååååå trött på datingsidor sååå jag spyyr finns de inte meeera ytliga killar där än nån annan stans... skriver man och försöker men nej man får nobben för man inte seeeer ut som en fotomodell.. men ändå stämmer man in påå heela deras sida där de skriver men ändå inte... har detjatat nu i ett halvår men de funkar inte.. har man barn är man duglig till bara ha sex med

• Anonym

Jag har fått tre ggr av samma kille : Hej! Letar du efter en snygg och dominant kille?

Hmm, mja, inte kanske ändå inte...

• Anonym
    Anonym (hjärtat) skrev 2011-07-21 00:40:20 följande:
    Hade egentligen en dejt nu i kväll, men jag ställde in den... Verkar vara en kille som jag nog skulle komma bra överens med, men jag har insett att jag inte har kommit över mitt ex än! inte sjysst då mot den här trevligen killen att dejta bara för att sen säga att jag inte är redo... Så jag lämnade återbud. Han tog det bra. Ja han verkar som sagt vara något för mig, men jag är inte där än! Förhoppningsvis kanske han finns kvar senare när jag känner mig mer redo.

Jag har pausat mitt medlemsskap på HP och ska ta och läsa om "Hemligheten" och försöka sluta tänka på mitt ex som ju ändå inte vill ha mig! Blä blä blä.  
    Vad är HP?
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)