• Henkan

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Alltså, jag förstår inte många som hänger här...

Summerday - Tycker killen var snål för att han inte bjöd på allt... Vart tog jämställdheten vägen? Ja just det ja, det går ju bara åt ena hållet... För att killar har ju oändligt med pengar och dejtar gratis... Ett par tusen hit eller dit i veckan är ju inget för en kille...

etanol och HonSomVet - Ni skriver sida efter sida att ni knappt orkar läsa meddelanden och dömer sedan er själva till ensamheten och sitter här och gnäller istället... Är ni bara ute efter att gnälla eller vill ni ha förändring? Sen förstår jag inte nöjet i att bygga självkänsla på att gå runt och dissa massa karlar bara för att dissa... Det är ju såna som er som man bara slösar bort massor med tid på att skriva långa trevliga och personliga meddelanden till från hjärtat men sen läser ni ju inte ens...

• Henkan
    Anonym skrev 2011-08-09 22:09:50 följande:
    Jag måste fråga, jag har dejtat en man, några gånger, och rätt vad det är så slutar han svara på mina meddelanden, bara några få svar kommer, och efter ett tag skickar jag frågan vad vill du egentligen, jag har fått uppfattningen att du gillade mig, så jag blir förvirrad när du inte svarar. Vill du fortsätta ha kontakt? JA eller Nej? 

Efter 2 dagar kommer ett svar, och han skriver följande:

"Hej! efter en lång dag ska jag svara lite kort... hur mycket jag än velat så har det inte funnits tid tidigare. Egentligen ska man inte skriva sånt här i ett sms utan ses mellan 4 ögon och prata, även om det är lättare att skriva. Risken är att jag skriver med fyrkantiga ord som inte blir nyanserade på rätt sätt när du läser, men jag ger det ett försök. om du pressar och kräver att jag ska välja mellan ett ja och ett nej så kommer det enkla svaret att bli nej... för just nu orkar och fixar jag inget annat. Och jag misstänker att jag för stunden tar mer energi av dig än vad du får från mig eftersom du inte får den respons från mig som du vill ha och förtjänar... så därför är det inte lätt, men om du pressar mig att göra vad du tycker är ett enkelt val, mellan ja eller nej, mellan svart eller vitt!! Så håller jag inte med om att det är enkelt. Men ska du ha ett svar så blir det för mig det enklaste, fegaste, säkraste och egoistiskt svar. Då blir det Nej. Även om det betyder att du tar bort mitt nummer och försöker glömma mig. Jag kommer nämligen att bevara dig i mitt minne. Och även om du bryter kontakten nu så kommer jag att höra av mig om ett tag. Kram." 

Jag vet inte hur jag ska tolka, vill han men orkar inte eller är det bara ett sätt att ge mig nobben utan dåligt samvete? Jag vet inte om jag kan glömma honom, vi har kommit varandra jättenära, och rätt vad det är så blir det tvärnit.

Jag skrev tillbaka att jag inte vill ta bort hans nummer och glömma honom för han betyder för mycket för mig. På det inget svar, och det har snart gått en vecka. Jag mår skit som inte vet och kan förstå vart jag har honom.

Ska jag gå vidare och glömma eller vänta och se?  

Han verkar vara en person som inte kan tan ansvar och tar sig inte tid... Det kommer vara samma i en relation för vid minsta lilla "dipp" som han får iom med sig själv (allt ifrån jobb till andra saker) så kommer du komma väldigt långt ned på prioriteringslistan och då kommer han tycka att du kväver, kräver för mycket , osv osv osv.

Han vill med andra ord inte göra utrymme i sitt liv för någon annan än sig själv.

Tyvärr, jättetråkigt att höra men det verkar vara dött lopp.

• Henkan
    Choklad12 skrev 2011-08-09 22:28:23 följande:

Jag tycker:

Om du vill att båda betalar var för sig, säg det innan eller då ni påbörjar dejten...

Annars är det fint att bjuda som kille tycker jag, men det ska inte vara ett krav.

Det är väl lite känsla också... Tycker man att tjejen verkar jättetråkig och inte alls som man tyckt tidigare och inte känner något alls så skulle jag kanske skita i det...

• Henkan
    etanol skrev 2011-08-10 01:11:47 följande:
    Nä nu är du inte rättvis alls, tycker jag. Jag läser visst alla meddelandet jag får. 90% av dom är rätt vulgära, några ytterligare % känns inte seriösa av olika anledningar. De kvarvarande svarar jag alltid på och där intresse uppstår blir jag livrädd etersom jag just blivit singel efter många år pga svek. Men jag har även i min pres skrivit att jag enbart är intresserad vänskap, och väldigt många tycks skita högaktningsfullt i detta vilket jag anser respektlöst och fruktansvärt arrogant. Dom dissar jag, eftersom de faktiskt dissat mig...Men läser meddelanden, det gör jag visst..

Det om meddelanden var väl mer riktigt mot HonSomVet... Det andra faktumet står ju kvar iaf...

Det är väl klart att det blir fel om du hänger på dejtingsidor och letar efter vänskap... Kan ju säga att det finns ytterst få män som förnedrar sig med dejtingsidor för att få en vän... Sen är det klart det blir fel då det är lite knasig scen för att söka vänskap.... Det är lite som att läsa en bok på krogen kl 23:50 på en lördag... Näe men lite iaf!

Det brukar inte vara något större problem för en man att få en nära kvinnliga vän om de vill men många män undviker detta för att det är ofta otroligt energikrävande... Det krävs en otroligt speciellt personlighet hos en man för att det ska fungera utan att man sliter ut sig mentalt.

Detta bygger jag på egen erfarenhet och många män som jag diskuterat detta med genom åren. Ett exempel är en kvinna som jag umgicks med för massa år sedan och var intresserad av, när hon märkte det så sa hon "bara vänner" och tyckte det var jättebra för att hon fick ju massa uppmärksamhet och ville hålla det på den nivån för att hon fick ju alla fördelar av en relation utan att behöva göra något sexuellt eller fysiskt... Nu för tiden vet jag bättre och dumpar direkt om sådan situation uppstår just för att rädda mig själv och mina känslor.

Jaja, nog om det, jag låter jävligt bitter men det är många män som känner samma sak och väldigt många män har väldigt få kvinnliga vänner just för att slippa dessa situationer...

• Henkan
    giftgrodan skrev 2011-08-10 11:58:01 följande:
    HenrikB: nu vet jag inte hur du fungerar, men personligen har jag skrivit att jag är ute efter vänskap. Det betyder inte att jag ÄR det, men jag vill att den inledande kontakten ska vara som när man blir vänner. För mig blir det väldigt konstigt när folk kommer med uttalanden som tyder på att de ser en som en potentiell partner, trots attjag ju egentligen vet att det är det det handlar om. Men de känner en ju inte alls!

Vet inte om jag kan förklara så bra... men det kan vara skälet till att vissa har "vänskap" skrivet iaf.

Ah, okej

Då förstår jag bättre

Men jag skulle tro att jag inte är den enda som missuppfattar det där...

Det är lite som att om någon säger NEJ så vill dom egentligen att man ska fortsätta...

• Henkan
    Vinge skrev 2011-08-10 11:18:06 följande:
    Oj, jag har flera manliga vänner och visst, alla män kan man kanske inte bli vän men så "otroligt speciell personlighet" har inte mina vänner, de är vanliga hyggliga män

Vad är det som är så energikrävande?

Det finns såklart undantag.

Det gör ju säkerligen skillnad om man är intresserad av personen (vilket jag var) eller om man _bara_ är ute efter vänskapen... Jag har ju fletalet kvinnliga vänner också och vi snackar och umgås vid tillfälle.

Jag försöker nog beskriva en viss typ som jag stött på, eller om det kanske är så att det uppstår då man varit ute efter en sak men får något annat kanske?

• Henkan
    Bye baby Bunting skrev 2011-08-10 14:10:18 följande:
    Mitt problem är iaf löst. Han dissade precis mig. Jag var nog för intresserad. Får väl lära mig spelet och spela ointresserad. Men det ligger inte för mig jag är en intensiv person och kan inte dölja vad jag känner. Skitsamma jag får väl starta kattpensionat

Jag kan känna likadant och det kan vara oerhört frustrerande...

Det kan vara riktigt jobbigt att vilja träffa någon då man pratat ett par veckor men då vill hon vänta då hon inte tycker att hon känner en tillräckligt... Hur gör man då liksom? Det känns som helt absurd situation då jag inte har någon aning vad jag kan göra för att "övertyga"....

Tips någon?

• Henkan

Hur kan det ta slut? Av tusentals bilder som jag ser så känner jag kanske igen femton... Det beror kanske på vilka sidor man hänger på? Det har inte hänt att jag hittat samma person på flera sidor heller...

Självklart får inte alla tjejer "150 mail om dagen", MEN jag kan slå vad om både kung och fosterland att en motsvarande man. Ta tex en man på 35, ensamstående med 1-2 barn som vill ha fler barn... Han får ett mail per halvår medans en kvinna på 35, ensamstående med 1-2 barn som vill ha fler kanske får 1-3 i veckan.

Där har ni skillnaden. Fasen, kan skriva en uppsats i ämnet tror jag =)

• Henkan
    Anonym (Hmm) skrev 2011-08-11 08:25:30 följande:
    Nä nu är det slut på pojkar på nätsidorna. Finns inga nya, gått laget runt Så är det ju, de TAR slut. Och när nån ny dyker upp så brukar det va nån som söker sex.

Surrat tre kvällar med en som är kanon på alla sätt och vis: ålder, bostad, intressen, utseende osv. Han har dessutom humor och känns riktigt, riktigt spännande. Och vad händer? Jo, han skriver 2 meddelanden per kväll med 3-4 timmars mellanrum. Känns ju inte som att han är SÅ jätteintresserad då

Less på detta. Lär inte hitta nån. tror jag får söka flickor istället, verkar ju finnas en del som söker relationer på nätet

Jag kan avslöja att som kille så får man först och främst vara tacksam om man får svar ö.h.t.

Sen är det oerhört vanligt att man får vänta minst en dag mellan varje meddelande när man väl börjat fått svar, detta trots att de skriver att de är intresserade...

Vad är det för sätt att förvänta sig att han ska häcka vid datorn hela tiden och vänta på massa meddelanden? Det är bara friskt att kvinnan får vänta lite på mannen oxå, då det annars alltid är tvärtom i princip samtliga livssituationer =)

• Henkan
    Anonym (Hmm) skrev 2011-08-11 09:25:12 följande:
    Fast de killar man surrat med som varit intresserade de skriver faktiskt ganska mycket. kanske för att de inte är så vana att få nån kontakt med nån, precis som du säger

Det är bra att han inte lever vid datorn (vilket jag gör som är ensamstående mamma och bara är hemma), men lite tempo vore skoj. Så jag tror inte han är intresserad tyvärr.
    Av de ensamstående mammor som jag pratat med så är det istället jag som får vänta då de verkar vara väldans upptagna. De har inte heller läst så de vet ju inte vad man skrivit men när man väl får svar så är det engagerat liksom.
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)