uniMog skrev 2011-08-11 10:52:21 följande:
Henrik, har du låtit någon titta på din presentation?
Nix
Jag vet att jag inte har någon jättebra text som på ett romantik-berättande sätt förklarar hur fantastisk jag är utan att vare sig skryta eller framstå som arrogant...
Däremot upplever jag att jag är rätt så ärlig i min profiltext men det verkar inte vara lika mycket värt idag som den här "polerade" sanningen.
Baginbox skrev 2011-08-11 10:44:12 följande:
Ja och det är, tror jag, för att i en "predejtkonversation" måste man vara helt rätt på det hela tiden. Inte för på, inte för av. Skriva för att väcka nyfikenhet. Vara intresserad men inte för intresserad. Tala om neutrala saker utan att vara klyschig etc. etc. Man vet att det man skriver vrids och vänds på, analyseras (åtm av det man förstår i denna tråden), så det gäller att balansera rätt.
I en tråd som denna uttrycker man åsikter och tankar på ett helt annat plan och egentligen säger det mer om en som person än det mesta man kläcker i en "predejtkonversation". Man visar en annan, kanske i viss mån djupare, sida av sig själv eftersom man inte har något "vinstintresse" här.
Det där har jag inte ens tänkt på. Jag är mig själv och frågar det jag vill fråga, säger det jag vill säga osv. Jag har ju endast hållit på (med nätdejt) i knappt två veckor men har några riktigt trevliga konversationer igång som det är nu.
Jag är dock osäker på hur länge man ska vänta med att träffas (här verkar det ju gå tokfort så det stressar en del). Varför ska man hålla på att visa en fejk sida av sig själv innan man har träffats? Är det vanligt måntro?
Jag är ju alltid mig själv och behandlar andra som man själv vill bli behandlad... Duger det inte längre eller vad?