• Päronskrutt

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Har dejtat på nätet i ett år, är ensam med tre barn så det är inte lätt att komma ut i riktiga världen och träffa nån.
    Brukar chatta i nån vecka, smsa (kontantkort) nån vecka och sen träffas, vill inte hålla på för länge för att man inte ska bygga upp några förväntningar osv.
    Men nu börjar jag ledsna lite, har träffat kanske 10 st på ett år och antagligen så finns inte kemin (och det är helt okej) eller så tycker man att den finns men sen så rinner det ur sanden allting. Jag har inga problem med att säga att jag vill ses igen eller ta kontakt men vill samtidigt inte vara för på. Jag har ingen brådska nånstans utan tar det lugnt och sansat.

Vill egentligen inte så mycket med denna tråd men kanske kan vi ösa ur oss lite skit här om nätdejting, om vi varit på en riktig usel dejt eller vill ha råd när vi ska smsa,ringa eller ej.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-13 06:55
    Så roligt att fler och fler delar med sig av sina erfarenheter här, precis det jag ville. Fortsätt med det och fortsätt även att hålla tråden shysst mot varandra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 10:16
    EFTERLYSER MER SVAR FRÅN KILLAR !!

• Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)
  • Anonym (loser)
    Baginbox skrev 2011-07-17 22:35:26 följande:
    Nu kastas det mycket på killar här tycker jag. Visade nyss mitt album för en kvinna som upprepade gånger varit inne på min profil, utan att skriva något. Då kom bara en kommentar, ska inte ange den ordagrant, om att jag nog gjorde mig bäst i mörker. Tur man inte tar åt sig men lite finess och hövlighet tycker jag man kan visa även om man inte faller i smaken. Jag undvek att meddela mina synpunkter på den kommentaren, men det var svårt att låta bli. Damerna är inte några änglar heller precis.

Åh, det var ju jag :-O. Nej jag bara skojar! Det var inte alls schysst, förstår inte riktigt varför man måste skriva något elakt alls. Eloge till att du höll tyst, jag hade inte klarat det, tyvärr.

• Bye baby Bunting
    Baginbox skrev 2011-07-17 22:35:26 följande:
    Nu kastas det mycket på killar här tycker jag. Visade nyss mitt album för en kvinna som upprepade gånger varit inne på min profil, utan att skriva något. Då kom bara en kommentar, ska inte ange den ordagrant, om att jag nog gjorde mig bäst i mörker. Tur man inte tar åt sig men lite finess och hövlighet tycker jag man kan visa även om man inte faller i smaken. Jag undvek att meddela mina synpunkter på den kommentaren, men det var svårt att låta bli. Damerna är inte några änglar heller precis.
    Kan bero på att det är flest kvinnor i tråden
    Tror inte begreppet skitstövel är könsberoende. Jag hade aldrig kunnat hålla tyst. Blir förbannad bara jag läser om det!
  • Baginbox

Kunde inte hålla mig. Skrev en artig och välformulerad utveckling av min tidigare korta kommentar till henne. Ska bli väldigt spännande att följa fortsättningen. Det roliga i sammanhanget är att hon söker en riktig vuxen seriös karl...

• Baginbox

Trist, det blev bara någon gapig harang på obegriplig svenska och blockering. Hon är inte svenska om det nu är en förmildrande omständighet...

• Päronskrutt
    Baginbox skrev 2011-07-18 00:14:29 följande:
    Trist, det blev bara någon gapig harang på obegriplig svenska och blockering. Hon är inte svenska om det nu är en förmildrande omständighet...
    Skönt att höra att inte bara män beter sig svinaktigt !!
  • Päronskrutt
    Anonym (Vågar jag nu) skrev 2011-07-17 17:00:01 följande:
    Har läst era inlägg men inte skrivit något. Jag har ännu inte vågat registrera mig på någon dejting-sajt ännu men tänkte kanske ta modet till mig efter sommaren. Fast ärligt talat så vet jag inte om jag vågar när jag har läst allt ni skrivit! Jag blir helt chokad av vissa mail ni har fått!

En fråga till er, ser man hur länge någon har varit medlem på sidan?

Skrev en annan tråd där jag ville ha erfarenheter från folk som nät-dejtade men där var det otroligt många lyckliga slut, det kanske är i den här tråden som sanningen kommer fram! Obestämd
    Det är klart att du ska registrera dig !!
    Alla vi här ör ju registrerade trotts allt skit vi öser här, just för att chansen ändå finns att hitta en trevlig man/kvinna. Sen får vi även trevliga mail från normala män/kvinnor men denna tråden är inte för att jämföra dessa utan tvärtom få ur sig lite frustration när det skiter sig.
  • Päronskrutt
    Baginbox skrev 2011-07-18 00:34:06 följande:
    Var skönt med lite balans här i tråden ;)
    Jo det behövs mer män i denna tråd, du och Fredrik72 är ganska ensamna
  • Baginbox
    Päronskrutt skrev 2011-07-18 00:35:49 följande:
    Jo det behövs mer män i denna tråd, du och Fredrik72 är ganska ensamna
    Åtminstone som inte är anonyma. Men det var bra med denna tråd. Nu fick man lite perspektiv på fenomenet i helhet på nåt sätt. Förra svängen jag hängde på dejtingsajterna tog jag mer vid mig av de svar man fick eller uteblivna svar. Nu är iaf jag mer luttrad och denna tråden visar ju att det finns en hel del märkliga människor därute vars ageranden inte bör tas på för stort allvar.
  • Motherof2
    Päronskrutt skrev 2011-07-12 20:09:02 följande:
    Har dejtat på nätet i ett år, är ensam med tre barn så det är inte lätt att komma ut i riktiga världen och träffa nån.
    Brukar chatta i nån vecka, smsa (kontantkort) nån vecka och sen träffas, vill inte hålla på för länge för att man inte ska bygga upp några förväntningar osv.
    Men nu börjar jag ledsna lite, har träffat kanske 10 st på ett år och antagligen så finns inte kemin (och det är helt okej) eller så tycker man att den finns men sen så rinner det ur sanden allting. Jag har inga problem med att säga att jag vill ses igen eller ta kontakt men vill samtidigt inte vara för på. Jag har ingen brådska nånstans utan tar det lugnt och sansat.

Vill egentligen inte så mycket med denna tråd men kanske kan vi ösa ur oss lite skit här om nätdejting, om vi varit på en riktig usel dejt eller vill ha råd när vi ska smsa,ringa eller ej.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-13 06:55
    Så roligt att fler och fler delar med sig av sina erfarenheter här, precis det jag ville. Fortsätt med det och fortsätt även att hålla tråden shysst mot varandra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 10:16
    EFTERLYSER MER SVAR FRÅN KILLAR !!
    Har inte läst tråden på ett par dgr, så jag väljer att kommentera utifrån TS. Befinner mig i situationen separation efter 15 år. Trodde att jag kunde "roa" mig på nätet. Dyker HAN upp, så gör han.. Och det gjorde HAN.... Dessvärre (?) Mr Perfect, som blivit bedragen av sin sambo. Väljer efter en del mailande att satsa på sitt. Beundrar honom f det, men kvar sitter jag med tårarna rinnande... Har inte träffat mannen i fråga, inte ens sett en bild. Ändå har han påverkat mig enormt! Till skillnad fr "alla" andra som bara vill kn*lla, väljer han att satsa på sitt förhållande och sin familj, trots att han blivit bedragen av sin sambo. Förstår inte att jag kan påverkas så mkt av detta, men jag känner faktiskt att: Detta är mannen jag vill ha! Löjligt nog för att han väljer att inte hämnas på sin sambo utan vill satsa på dem o deras familj... Var träffade jag denna sällsynta man? Jo, på utskällda VM ironiskt nog..
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)