• pluvdo

Kortväxt

Anonym (Tessan) skrev 2011-07-12 21:21:05 följande:

Oj, när jag klickade på din rubrik trodde jag du var under 140cm eller nåt Du är inte kortväxt! Min svärmor är också knäpp. Hon är tre cm kortare än mig. Hon säger hela tiden att "Åh, det är så svårt att hitta kläder för mig som är så liten! Jag får använda tröjor med 3/4-ärm som hellångärm." osv osv. Till saken hör att hon är lite bredare än mig också - så om inte jag har problem att hitta kläder, hur kan hon då ha det? Själv är jag 160 cm. Jag känner mig som en amazon då jag pratar med min svärmor Jag har inga komplex för min längd.

Om man är bredare får man ju köpa kläder i större storlek och då blir de automatiskt längre i ben och ärmar...
  • pluvdo
    Anonym (Tessan) skrev 2011-07-12 21:21:05 följande:

Oj, när jag klickade på din rubrik trodde jag du var under 140cm eller nåt Du är inte kortväxt! Min svärmor är också knäpp. Hon är tre cm kortare än mig. Hon säger hela tiden att "Åh, det är så svårt att hitta kläder för mig som är så liten! Jag får använda tröjor med 3/4-ärm som hellångärm." osv osv. Till saken hör att hon är lite bredare än mig också - så om inte jag har problem att hitta kläder, hur kan hon då ha det? Själv är jag 160 cm. Jag känner mig som en amazon då jag pratar med min svärmor Jag har inga komplex för min längd.

pluvdo skrev 2011-07-12 21:40:57 följande:
    Om man är bredare får man ju köpa kläder i större storlek och då blir de automatiskt längre i ben och ärmar...
    Så hon kanske menar att hon har svårt för att hitta kläder som sitter bra.
  • pluvdo
    Anonym (Tessan) skrev 2011-07-12 21:49:25 följande:
    Ja, det var ju det jag menade - hur kan hon då ha svårt att hitta kläder? Nej, hon menar främst tröjor, där hon då "tvingas" använda 3/4-ärms tröjor som tröjor med hellång ärm. Så är det självklart inte, hon överdriver som vanligt. Hon är en märklig människa
    Det är väl svårt att hitta kläder som sitter bra ifall alla kläder man hittar är för långa? Om man är bred och kort så kan man ju hitta kläder som endera är breda nog eller korta nog, men det är nog svårt att hitta breda OCH korta kläder.

Hon kanske överdriver, men det lär ändå vara svårare att hitta kläder om man både är kort och bred än om man bara är kort (eller bred).
  • pluvdo
    Anonym (Tessan) skrev 2011-07-12 22:39:42 följande:
    Alltså, hon är inte smällfet - hon har ca storlek 38/40.
    Hon är ändå bredare och har större storlek än hennes längd är "anpassad" till"...
Svar på tråden Kortväxt