Inlägg från: Mellanmjölkens land |Visa alla inlägg
  • Mellanmjölkens land

Sitta utan stöd?

Hur definierar man "Sitta med stöd"? Dottern har inga problem med styrkan i ryggen men balansen är det däremot lite si och så med. Sätter man henne upp måste man minst hålla i hennes händer som stöd, annars tippar hon åt nått håll. Samma sak gäller iofs när hon står: Styrkan finns där men inte balansen.

Räknas det som att kunna "sitta med stöd"? Kan vi i så fall byta till sittinsatsen på vagnen?

Dottern är stor för sin ålder så jag är rädd för att förutsätta att hon kan saker utifrån sin storlek istället för utifrån sin ålder.

• Svar på tråden Sitta utan stöd?
  • Mellanmjölkens land

Hon är 3 mån gammal och vi har två vagnar:
    En Emmaljunga City Cross och en begagnad BabyTravel som är plannerad att lämnas hos svärföräldrarna. BabyTravelen har bara mjuklift så det är den jag funderar på om vi kan börja sätta henne upp i. Hon gillar inte att ligga i vagn utan vi bär henne men såhär på sommaren blir det lätt lite varmt. Tanken var att hon kanske tycker det är roligare med vagn om hon kan se sig omkring lite och när hon blir trött är det ju bara att lägga ner henne.

• Mellanmjölkens land

Är väl lite tveksam själv till att sätta henne i vagnen och hon lär nog bli kvar i sjalen ett tag till. Men frågan kvarstår, kan man definiera henne som att hon kan sitta med stöd? Är väl egentligen mest nyfiken

• Mellanmjölkens land
    k girl skrev 2011-07-13 20:00:42 följande:

Med sitta med stöd menas att de kan stötta upp sig själva med sina egna händer och armar.

Ahhh... Tack! Det kan hon ju inte än.
  • Mellanmjölkens land

Det får nog bli sjal ett tag till. Lite varmt och tungt för oss men det funkar ju trots allt. Problemet är egentligen när min mamma ska ta henne (brukar gå ut på en liten promenad ibland). Mamma klarar inte av sjalen och dottern gillar inte vagnen = dålig kombination.

Svar på tråden Sitta utan stöd?