• Torparen10

Vita flagor i urin

Hej! Är i vecka 37+2 och har idag fått vita flagor när jag kissar. Någon som har erfarenhet av detta eller vet vad det kan vara? Det är inte så mkt, men små, små bitar syns i kisset..

• Svar på tråden Vita flagor i urin
  • Alicia 72

slemproppen som börjat lossna?

• caos

nu kom ju allt mitt vatten på stört men vad jag minns vae det lite rosa-tonat o grumligt...o du är ju i v.38 så det är väl onte omöjligt

• Planon

Om jag var sig skulle jag kolla hos mvc. Har du huvudvärk eller andra symptom på havandeskapsförgiftning skulle jag sökt akut. men kan ju bara vara avstötta celler från insidan av blåsan, och är säkert ingen fara. Men som sagt bättre att kolla upp.

• caroline88

Tänkte oxå på havandeskapsförgiftning, kan vara äggvita i urinen!

• Torparen10

Tack för svar, jag tycker inte det luktar något speciellt. Jag får hålla ögonen och luktsinnet öppet och sen höra med MVC imorgon..
    Ja det kanske är delar av slemproppen, eller fostervatten... eller nåt helt annat. Jag vet inte...  

• Nemiia
    caroline88 skrev 2011-07-13 20:58:37 följande:
    Tänkte oxå på havandeskapsförgiftning, kan vara äggvita i urinen!
    Äggvita brukar dock inte visa sig som flagor utan det mäts med en urinsticka där det kallas för protein.
  • caroline88

Okej! Är det inte äggvita i urinen när man har urinvägsinfektion?

• Nemiia
    caroline88 skrev 2011-07-13 21:05:20 följande:
    Okej! Är det inte äggvita i urinen när man har urinvägsinfektion?
    alltså protein i urinen tyder på att njurarna inte fungerar riktigt som dom ska. På en u-sticka mäter man bland annat: protein, leukocyter (vita blodkroppar), nitrit (bakterier i urinen), glucos (socker) och blod det kan finnas någon till jag minns inte på rak arm eftersom jag alltid har kartan framför mig på jobbet.

Om man har UVI så brukar man se en stegring på nitrit eller leukocyter. Protein har som sagt med njurarna att gör och det kan även leukocyter ha.
  • caroline88

Okej :) då förstår jag (tror jag) :)

• Torparen10

Tack för svar allihopa! Vi var inne på förlossningen på kvällen och de tog nåt test som visade att det inte var fostervatten i alla fall. Så antagligen är det flytningar/delar av slemproppen...

Svar på tråden Vita flagor i urin