Inlägg från: Anonym (blyg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (blyg)

Tampong frågor..

Jag är runt 30 år och har aldrig använt tampong
    men då jag är extremt rund så sitter bindor rätt dåligt och läcker alltid så jag funderar på att köpa tamponger istället.

Men vilken storlek ska man ha? är det storlek efter hur mycket man blöder eller hur vid man är i slidan?
    Jag är väldigt trång trots att jag fött barn så det är en anledning till att jag aldrig använt tampong..

jag är anonym för jag tycker det är pinsamt att inte veta sådant när jag haft mens i nästan 16 år..

• Svar på tråden Tampong frågor..
  • Anonym (blyg)

Hur lång ska man trycka upp den då?
    alltså jag har aldrig känt min livmodertapp med fingrarna så är det bara att föra upp den så långt man når eller till det tar stopp?

• Anonym (blyg)

det ska väl inte kännas alls att man har den inne?

hmm känns som jag eg borde använt tampong som ung

• Anonym (blyg)

då ska jag kolla efter tampax.. det är sådana man ser i amerikanska filmer extremt långa förpackningar med tamponger

jenita
    jag kommer nog inte våga ha den inne alls länge pga tampongsjuka + jag är rädd att snöret ska gå av..

• Anonym (blyg)

Tack för era svar..
    jag köpte tampax förrut idag och har satt in den..
    I början kände jag mig kissnödig men det börjar bli bättre. Har haft den inne i kanske 1 timme.
    Konstigt nog såg jag inga instruktioner förrutom vilken sida man förde in men man borde räknat ut det iaf. Konstruktionen var fiffig.
    Men av någon anledning så har jag gått från att störtblöda vid kl 15 till att inte blöda nästan något vid 17.
    Men vi får se hur det går. Kunde nog fört in den längre än jag gjorde.
    Skönt utan en binda som korvar sig hela tiden

kram

• Anonym (blyg)

tampongerna verkar skrämma bort mensen..
    jag blöder när jag använder binda men när jag sätter in en tampong så blir det pytteliteblod även om den sitter inne i 8 timmar.. vilket inte är skönt att ta ut den då..
    igår fick jag iaf in den lite bättre så den kändes mindre.. fick använda lite olja så den gled bättre..

tack för all hjälp

• Anonym (blyg)

Mimmilina
    men den kändes rätt torr när jag tog ut den.. bara lite blod på överdelen så att säga..
    men så fort jag använder binda så blöder jag en del.. jaja får börja med tampong nästa mens redan från början kanske..

• Anonym (blyg)

mimmilina
    det ska jag göra
    tack

Svar på tråden Tampong frågor..