• Twizz

Syjunta för gravida!

Va roligt mer fler som går loss med symaskinen i väntans tider på våra prinsar o prinsessor! :) jag har bf 7e juni o har sytt massor med grejer.. sydde ett superfint bäddset till prinsens spjälsäng som ja lägger upp närbild på om en stund :)

• Twizz
    vildaungarnasmamma skrev 2012-02-07 20:51:06 följande:
    Jag håller på och klurar på nått så enkelt som en amningskudde.
    Men jag kommer inte på hur 17 jag ska göra för att få till den.
    Hur stor bör jag göra den? Bred?
    Tacksam för tips och hjälp.

kikade lite.. funderar också på att sy en lite senare:)
    http://www.amningskudde.com/sy-en-amningskudde-sjalv/
    Verkar vara en ganska bra beskrivning :) 
  • Twizz

Det tog ett tag o få in bilderna i datorn:)
    Detta är lite av de jag har pysslat med denna veckan.
    Sydde ett bäddset i ett ljusblått tyg med små shabby chic blommor på och sydde in en jeansremsa med ett virkat spetsband på
    och gårdagens projekt blev en ännu ofärdig väggförvaringsgrej att ha över skötbordet.
    Det blev även en sänghimmel i samma stil men har tyvärr ingen bild på den än.

• Twizz

Jättefint babynest! Tänkte ge mig på ett senare i veckan :)

På tal om tyger. Jag kan verkligen rekommendera Skroten i Kinna (utanför Borås). En fantastisk tygaffär o billigt är det med. Mönstrat jersey t ex med moln, 119 kr/m. Och likaså resterande tyger väldigt billigt!

Så har ni inte allt för långt så åk dit! Och samtidigt kan ni ju besöka textilstaden Borås och Furulunds modetyger. Riktigt bra affär de med och de mesta man kan tänkas behöva finns där :) det finns även en butik som heter Affärn och ligger i Knalleland, ganska lågt pris på tyger men lite dåligt utbud på just klädestyger :)

• Twizz

Har sett flera mönster på tygblöjor när jag surfat runt om du letar? Aldrig sytt en o inte använt till dottern heller.. Tror inte alls det är min grej med tygblöjor :)

• Twizz

Jättefin förvaringsgrej Angelica 91! :) tyckte det var jätteroligt att sy min o en praktisk sak :)

Ooh jag gillar verkligen filtarna :)

• Twizz

Jättefin förvaringsgrej Angelica 91! :) tyckte det var jätteroligt att sy min o en praktisk sak :)

Ooh jag gillar verkligen filtarna :)

• Twizz

Någon som har sytt egen sängmobil? Vad har ni använt som hängare? Alltså själva ställningen. Såg en på stan idag med virkade små djur och blev såå kär i den så kanske borde be mor att virka såna små.. aru.. ja minns inte va de heter! ;) kom gärna med tips/foton om ni sytt någon!

Svar på tråden Syjunta för gravida!