• Twizz

Syjunta för gravida!

trz skrev 2012-03-05 23:57:32 följande:
    Twizz: vad tar du för ett par byxor? Blev lite sugen på patriot..

150 kr med mössa :) annars 120 för bara byxa. helt såld på den modellen! :)
  • Twizz
    trz skrev 2012-03-06 08:17:49 följande:
    Du kan väl skriva till mig vid barnbidrag/löning så jag kommer ihåg? Jag vill ha ett par sådana byxor i storlek 74, om det funkar?

Ja absolut det gör jag :) inboxar dig!
  • Twizz

Jag hittade en hel bok i tygaffären sist, med massvis av mönster på väskor.. kan kolla upp vad de kom ifrån. Annars finns de säkert på nätet, Kanske på burdastyle. Googla lite på vad andra använt för tyg:) men vattenavvisande och slitstarkt skulle jag använt.. klädtyg för ytterkläder kanske? :)

• Twizz

Så sugen på att sy något roligt, har mest sytt massa kläder nu de senaste men blev sugen på en liten blöjväska och styla om skötbädden som hörde till skötväskan.. tänkte jag även skulle inhandla lite fleece och sy en filt med moln i trikå på ena sidan och fleece på andra. men lite småsugen på ugglor kanske.. gosedjur o sånt med skallror o sånt i :) någon som har nåt roligt tips? :)

• Twizz
    Fixarfia skrev 2012-03-09 13:17:30 följande:
    Så här ser bärsjalen ut ungefär 

Jag var också osäker på om jag verkligen kunde göra den själv.. Men efter att ha tittat på en som de sålde på Babyprofsen och insett att tygstycket för över 700:- enbart är ett avklippt och overlockat trikåtyg som vilket som helst bestämde jag mig för att i varjefall göra ett försök hemma. (Jag trodde att töjen kanske var på längden, men så var det alltså inte = vanlig metervara)

Denna är alltså otestad.

Tyget är av ett lite halvstretchigt trikåtyg som jag hittade hemma. Hade bara 5 meter, eventuellt hade 7 meter varit bättre men det beror på vilken knytteknik man kommer använda sig av.

Jag markerade ut mitten med hjälp av applikationer, overlockade runt om och smalnade av utåt ändarna för att den ska bli mer knyt-vänlig.

Läste tråden under och tänkte sy en ringsjal.. men så ser jag att det behövs mellan 5 och 7 meter tyg? Isf blir det ju i slutändan samma pris som en köpt i butik ;)
  • Twizz
    annhu521 skrev 2012-03-09 23:57:59 följande:
    Kvällens sömnad 

http://www.tu

nu läggdags, så kul att se vad ni alla syr. Ett babynest måste jag prova på att sy innan sommaren.  

Såg din underbara cardigan i fiskarmönster vit/blå/röd. måste bara fråga, vart har du fått tag i de tyget? Jag har letat som en tok men bara fått tag i 2a sortering från lillofant.. där de blå är blekt :/
  • Twizz
    Kevin och Englahs Mamma skrev 2012-03-10 16:03:53 följande:
    Vill väldigt gärna sy såna här förvaringar. Men vet inte hur jag ska få ihop allt, tänkte framförallt på hur botten kan vara gjord.. Nån som vet?

Jag har inte lyckats hitta nått mönster än..

du kanske kan sy in en bit kartong och pressa ner i botten? klä den typ :) och sy ett stycke som botten och kanterna i ett annat stycke o sy ihop dom. det ser inte så svårt ut. och du kan ju sy ihop stycket runt om, räta mot räta och lämna de öppet och vränga de sen, välja ett fint tyg till insidan för att kunna vika ner kanten.. hmm.. dålig förklaring kanske..
  • Twizz
    Elsa1981 skrev 2012-03-12 18:36:23 följande:
    Har också gjort dregglisar. Köpte tryckknappar på Stoff och stil. Blev precis som en butiksköpt dregglis.

jättefin! måste med sy dregglisar :)
  • Twizz
    annhu521 skrev 2012-03-14 22:28:21 följande:
    Ikväll blev det en liten liten pyjamas.

www.tultron.se/2012/03/pyjamas-och-napphallare.html 

Så sött att sy så smått. Har inte bestämt om jag ska behålla den eller inte.  Lär ju sy fler eftersom det är så sött :)

Härlig modell! Har du köpt mönstret eller gjort de själv? :) jag är så sugen på att sy! inte sytt på flera dagar pga foglossningen :/ men imorrn ska de nog gå med lite tur :)
  • Twizz

Jag har ett mönsterset med sovpåse, pjamas med och utan fötter, raglantröja med kort/lång ärm och mössa, byxor, tossor, klänningar, bodys och nåt mer, bodysuit! beskrivningen är på engelska med stora mönsterark. Om någon vill ha ett likadant kan jag gå till en av våra tygaffärer och inhandla de o posta de :)

Svar på tråden Syjunta för gravida!