Inlägg från: Hallonpajen |Visa alla inlägg
  • Hallonpajen

Syjunta för gravida!

Jag favoritar oxå!! Är en riktig synörd och syr en stor del av min sons kläder. Han är 4 år idag och det börjar bli liiite trist med alla mysbyxor och tröjor så med en liten i magen ser jag fram emot att få sy lite pytteplagg igen!! Babynest hade jag inte förra gången men tänkte ge mig på ett nu.

Ser att en del frågar om mönster och jag kan varmt rekommendera tidningen Ottobre (finns i välsorterade matbutiker men även på nätet) - de har mycket basmönster till bebisar och större barn.

Världens finaste Adam kom till världen 18 april!!
  • Hallonpajen

Där har jag aldrig köpt ifrån faktiskt! Köpte däremot för 1000:- nyligen från LiandLo och nu såg jag att Znokdesign släppt mer Jurassic-tyg så jag är väl snart fattigare än en kyrkråtta eftersom jag aldrig kan lägga (tyg)band på mig... Skrattande

Är ärmtyget framtaget för att matcha rävarna eller är det bara ren tur? Kanonfint är det iaf!

• Hallonpajen

Apropå tryckknappar; är det någon som har köpt färgade plastvarianter? Skulle vilja ha lite roligare knappar till dregglisar...och plast blir ju inte lika kallt mot huden heller.

• Hallonpajen

ÅH underbart! Sort tack Trolltoka!! Trodde bara det fanns KAM-knappar, men de här är ju mycket bättre! Hade ju inte haft lust att investera i en ny tång heller, perfekt att dessa funkar med Prym!

• Hallonpajen

NinnaBus: Jag har en overlock men syr alltid fast kantband med tvillingnål och lågt pressarfotstryck - det blir hur proffsigt som helst och drar sig inte alls. Elastisk raksöm har jag alltid haft svårt att få till...

Dazazz: Jag har beställt mina namnband från www.minanamnband.se och är nöjd, men de är säkert lika bra på 3exters.

• Hallonpajen
    Trolltoka skrev 2012-05-11 10:31:19 följande:
    AMEN!

Instämmer! Skrattande Vad hade man gjort utan den affären?!
  • Hallonpajen

Hmm...det här med att skriva på mobilen går sällan bra... Elinp88: jag går oxå in i v 20 i helgen och min energinivå är inte alls hög...tipset är att ställa fram maskinerna i tex vardagsrummet (bedyra för mannen att det är högst tillfälligt!! ;)) där du tillbringar mycket tid. Om jag inte måste se till att ha en dedikerad stund att sy på så är det mycket enklare. Det blir kanske bara en söm eller två då och då men bättre det än ingen alls! :)

• Hallonpajen

Trolltoka: instämmer, men när man somnar i soffan innan 21 och sonen somnat en timme tidigare lyckas jag sällan komma dit :)

Svar på tråden Syjunta för gravida!