Syjunta för gravida!
Elinp88: kolla i mitt galleri www.familjeliv.se/hem/hallonpajen/galleri.php%E5+pyssel+till+bebis på "blöjförvaring" så hittar du en variant!
Elinp88: kolla i mitt galleri www.familjeliv.se/hem/hallonpajen/galleri.php%E5+pyssel+till+bebis på "blöjförvaring" så hittar du en variant!
Lalla77: Superfin! Jag önskar jag kunde virka...sticka och sy har jag inga problem med men just virka funkar inte... :) Jag tycker den är finast utan mun, men barn är lite mer rationella så jag förstår deras önskan oxå. Och barnens önskan brukar ju bli förälderns lag... ;)
Babydreamer: Superfin! vad är du inte nöjd med? Är det mönstret som finns här längre bak i tråden? Tyget är superfint. Har du använt vadd eller skumgummi i bottenplattan?
Jag ska på RUL imorgon och om allt är ok då så ska jag minsann sätta igång produktionen :) Babynest är bland det första jag tänkte ge mig på.
Dullidutt: Knappar från Prym tycker jag är absolut bäst. Verktyget är enkelt att använda och jag får alltid till det bra (har alltid dubbelt tyg dock).
Dullidutt: Knapparna sätts ju oftast i själva kantbandet och där är ju tyget dubbelt (om inte tjockare!). Syr jag en omlottbody så syr jag små "flärpar" i dubbelt eller trippelt tyg som jag fäster knapparna i på insidan.
Ang. babynest så sydde jag mitt i helgen. Skulle inte rekommendera hobbyskum om ni inte tänkt ha babynestet på golvet eller så - det är ganska stumt. Annars har både Stoff&Stil och Jysk hobbyskum med 3 cm kärna.
Jag köpte istället plattvadd och skar 3 lika stora bitar som botten i babynestet. Blev jättebra och då vi mest tänkt ha det i sängen så känns det alldeles lagom!
EW: Har du några kläder att mäta på? Det skiljer helt OTROLIGT mycket mellan storlekar - jag plockade ner mina gamla bebiskläder i helgen och mätte mot Ottobre-mönster och det stämde inte alls!! Deras mönster verkar generellt vara en storlek större än de jag köpt - strl 56 enligt Ottobre motsvarar t.ex. en 62 i de inköpta bodysar jag har.
Annars skiljer det ca 3-4 cm på längden och ca 1,5-2 cm i ärmarna mellan de storlekar du nämnde. Bredden varierar ju oxå något enormt och där lägger de flesta mönster på ca 0,5 cm på ena sidan (= 1 cm per stycke vilket ger 2 cm runtom) per storleksökning.
Nu har jag äntligen kommit igång med bebispysslandet! I helgen blev det en body + dregglis till en kompis son i strl 68 och ett babynest (vad många olika "modeller" det blir!! :D)

Jag tror nog mer på fel trädd maskin...känner igen fenomenet när underspolen inte är rätt fäst eller tråden på spolen för löst uppspolad. Prova att trä om både över- och undertråd!