Inlägg från: saraisundsvall |Visa alla inlägg
  • saraisundsvall

Syjunta för gravida!

Vad mycket fint ni gör!!! Jag har smugit omkring i tråden ett tag nu. Väntar tredje barnet och är såååå sugen på att börja boa men har inte riktigt tid eller ork just nu (blir tokig på folk som säger att jag ska passa på att njuta - det här är ju den delen av graviditeten när man ska må bra! - för så har det inte varit under nån av mina graviditeter).

Drömma och planera kan man ju göra i alla fall! Den här gången skulle jag minst vilja:
    - Sy ett babynest (känns som en bra idé om man ska våga samsova med två storebrorsor som vi gör halva nätterna)
    - Sy ett skötbäddsöverdrag (har kvar skumgummit från de två ikea-madrasserna vi hade tidigare, plasten var dock för äcklig)
    - Virka minst en babyfilt. Antingen kanske i mormorsränder eller sicksack.
    - Sy en ny amningskudde, gillar inte modellen jag sydde till ettan. Den var mest bara bra till att lägga under magen och ena benet när jag sov med magen :)
    - Kanske sy egna amningsinlägg, har gillat en del av dem i tyg som jag provat men de är ju egentligen lite dyra

Så länge kan jag ju visa mina bebispyssel när de första två låg i magen :)

Hugo -07, Edvin -09 och liten skatt i magen beräknas till dec -12
  • saraisundsvall

Filt i mormorsrutor (dubbelt ullgarn - jättevarm!), virkad hjärtmobil

Amningskudden som jag tycker är för lång på alla håll, osmidigt i soffan där jag mest behövt den. Men bra till att sova på och träna sittande innan de förstått att man inte får kasta sig bakåt...

Sen har jag sytt en del sängkläder och sånt, men de är inte så mycket att visa.

Åh, tänk att mina stora killar har varit så där små! :)

• saraisundsvall

Angelica 1991: Fina saker! Gillar allra mest den lila virkade filten, superfin!!!

• saraisundsvall

GammE: Fint med båda babynestet och byrån med "tapetserade" väggen!!

Hugo -07, Edvin -09 och liten skatt i magen beräknas till 19 december
  • saraisundsvall

Åh vilken fin bild-tutorial, trolltoka! Tack!

Supersöt virkad mössa, Edds! Vill gärna se bild i action sen när lilla bebisen tittat ut :)

Kapten bombus: Smart idé med slipsormen, söt tycker jag!!!

• saraisundsvall

IdaMaarja: Åhléns brukar också ha vaxat tyg, förutom förstås sy- och gardinaffärer.

Eliv: Superfina grejer! Gillar alltihop men allra mest ormen! Jag som inte ens gillar ormar... :)

• saraisundsvall

Gröna L: Superfint och smart blöjfodral!

• saraisundsvall

Åh, fint babynest! Och läckra byxor! Jag blir sååå inspirerad av allt fint ni gör!

• saraisundsvall
    Maggan87 skrev 2012-09-02 22:12:24 följande:
    Hej! Kom på att jag vet en sida där det finns massor av kul för alla som gillar att sy! Det står på engelska, men är bra bilder och bra beskrivningar på en massa fint! Lägger upp lite länkar från den sidan, så får ni klicka er runt och kolla!

101 Handmade Baby Gift Tutorials
    101 Simple Handmade Gifts for Kids

Finns fler liknande listor, tex 101 handgjorda presenter till män, 101 lätta presenter för bröllop mm!
    Tack för tipset, har bara hunnit titta på några av tipsen men flera ser jättebra ut!
    Tirja skrev 2012-09-02 23:37:08 följande:
    Nu har jag smygit i den här tråden i flera månader men pga graviditeten inte orkat göra något nästan.
    Men igår blev jag klar med en mobil att ha över skötbädden :)
    Har lite dille på Ugglor!

Helt virkad!
    Har provat att hålla den över lillan och hon gillar att titta på den, så nu hoppas jag att jag lyckas få upp den också :)
    Superfin mobil!!!

• saraisundsvall
    Jululla skrev 2012-09-03 21:02:05 följande:

Tänkte bara dela med mig av dagens kreativitet.
    Sydde ett fodral för våtservetter :)  såhär blev resultatet.
    Fint fodral!
Svar på tråden Syjunta för gravida!